וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה קאמרי בנהיגה ראשונה: תחרות לחשמליות שתיכף מתייקרות

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 14:40

כבר יותר מ-40 שנים שטויוטה מייצרת את הקאמרי על בסיס מתכון מוכר ומצליח. האם בעולם שמעריץ ומחקה את טסלה מודל 3 גם היא צריכה להשתנות?

טויוטה קאמרי 2024/יצרן

מחיר: 210 אלף שקל (LE), 227 אלף שקל (XLE)
מתחרות: סקודה סופרב, יונדאי סונטה
אהבנו: תא נוסעים, מרווח, מושב אחורי, הנדסת אנוש, מערכות בטיחות, אופציה להארכת אחריות ל-15 שנה
לא אהבנו: מנוע, תיבת הילוכים

כאשר הוצג הדור הראשון של טויוטה קאמרי בשנת 1982 בישראל מוקמת ועדת בכור לחקירת רצח ארלוזרוב, קו 100 לקהיר מתחיל לפעול, שר הכלכלה יעקב מרידור מבטיח מהפכה אנרגטית מסתורית, הסובייטים משגרים חלליות לנוגה וקוסמונאוטים לתחנת החלל סאליוט 7, ישראל דוהרת לבלגן בלבנון, ושאר חדשות מרתקות. קפיצה ל-2024, אף אחד עדיין לא יודע מי רצח את ארלוזרוב, לקהיר אף אחד לא ממש נוסע, בטח לא באוטובוס. מהפכה אנרגטית עוד לא ראינו. סובייטים כבר אין ותוכנית החלל הרוסית היא בעיקר משהו בין טיסות לואו קוסט חוץ אטמוספרית למונית שירות לחלל. ונחשו לאן ישראל דוהרת בלבנון?

כל הקשור לקאמרי, העולם יכול להתהפך, להשתנות, לקרוס לתוך עצמו ולקום מחדש - היא עדיין תהייה מכונית סדאן גדולה, שמרנית שעוקבת אחר אותו מתכון מדויק, כזה שהביא אותה למכור כ-21 מיליון יחידות ממנה עד היום. בסיכום נגיד לכם אם זה טוב או רע

את הדור ההוא של הקאמרי לא ראינו פה, כמו את כל הטויוטות של זמנה בשל החרם הערבי. אלינו היא הגיעה בשלהי הדור הרביעי בשנת 2001. לקל לה זמן להיקלט, אבל בשנים האחרונות, כשפולקסווגן פאסאט נמוגה ויונדאי סונטה סבלה מחוסר רציפות בייבוא, היא הפכה למתחרה העיקרית של מלכת השוק סקודה סופרב. ההנעה ההיברידית החסכונית משכה אליה לא רק בכירים עם סמנכ"לי כספים וקציני רכב שהבינו את היתרון הכלכלי, אלא גם נהגי מוניות שחיפשו אלטרנטיבה עם מוניטין אמינות לרכבי הדיזל שאיבדו את הטבות המס לסולר.

את הדור התשיעי החדש של הקאמרי, אנחנו בהחלט עתידים לראות פה בעוד מספר שבועות. ובכל הקשור אליה, העולם יכול להתהפך, להשתנות, לקרוס לתוך עצמו ולקום מחדש - היא עדיין תהייה מכונית סדאן גדולה, שמרנית שעוקבת אחר אותו מתכון מדויק, כזה שהביא אותה למכור כ-21 מיליון יחידות ממנה עד היום. בסיכום נגיד לכם אם זה טוב או רע.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
מאמצת חזית חדה, דינאמית, מאוד שונה ממה שהכרנו ממנה/אתר יצרן
ביחס לדורות הקודמים, ובטח ביחס לדורות הראשונים שהיו מגרים למראה כמו טופס ארנונה, הקאמרי החדשה היא מופע נועז מאוד במראה החיצוני. בחזית הקומה העליונה נראית כמו של מכונית חשמלית והטרפז בחלק התחתון יותר מאשר מזכיר את "שעון החול" של לקסוס

עיצוב: ביחס לדורות הקודמים, ובטח ביחס לדורות הראשונים שהיו מגרים למראה כמו טופס ארנונה, הקאמרי החדשה היא מופע נועז מאוד במראה החיצוני. החזית מזכירה את קו הדגמים הנוכחי של טויוטה, שהוא נאה מאוד וכולל את ה-C-HR, הקראון, הפריוס, bZ4X והקורולה בגרסה האמריקנית שלה. בחזית הקומה העליונה נראית כמו של מכונית חשמלית והטרפז בחלק התחתון יותר מאשר מזכיר את "שעון החול" של לקסוס. מקרי? אני לא חושב כך. גם בפרופיל שלה נראה שהמעצבים ניסו ללכת על הקו הדק בין מראה דינאמי, אבל להשאיר אותה עדיין בתצורת סדאן קלאסית בלי להתפתות לטריקים של "קופה 4 דלתות".

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
תא נוסעים מדויק, מסך גדול ונוח לשימוש בלי ביטול של פקדים פיזיים/אתר יצרן
בכל הקשור לסביבת הנהג יש פה שמרנות ברורה (וברוכה), עם כתפורים פיזיים גדולים, קלים להבנה, למציאה ותפעול, בלי כל מיני התחכמויות - זה בדיוק מה שאנחנו מצפים ממקום שאתה אמור לתפעל גם תוך כדי נסיעה ב-120 קמ"ש

תא נוסעים: ואם בעיצוב החיצוני שלה הקאמרי מעזה לחקור איזורים בהם פחות הייתה בעבר, בעיצוב הפנים היא הרבה יותר מדודה וזהירה. המראה הכללי נאה, יש גם כל מיני ניסיונות לייצר עיצוב מעניין כמו הקשת שתוחמת את איזור הרגליים של הנוסע והקווים לרוחב התא מולו.

אבל בכל הקשור לסביבת הנהג יש פה שמרנות ברורה (וברוכה), עם כתפורים פיזיים גדולים, קלים להבנה, למציאה ותפעול, בלי כל מיני התחכמויות - זה בדיוק מה שאנחנו מצפים ממקום שאתה אמור לתפעל גם תוך כדי נסיעה ב-120 קמ"ש. המסך הגדול, הברור, בגודל 12.3 אינץ' מקבל נקודות על המיקום והקלות השימוש בו. לוח המחוונים הדיגיטלי 12.3 אינץ' גם הוא עם תצוגת מידע ברורה וקריאה (7 אינץ' בגרסת הכניסה). אבל גם הוא כמו בקורולה קרוס למשל מציע מנגנון בחירת תצוגות שנע בין מסובך למרגיז לשימוש.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
מושב אחורי מרווח מאוד/אתר יצרן
המושב האחורי הרחב יכיל שני מבוגרים ברווחה מרשימה. מכוניות ההשקה צוידו בפאנל שליטה במשענת היד של המושבים האחוריים וכוללת כיוון חשמלי שלהם, שליטה על בקרת האקלים, הווילון האחורי ומערכת השמע, לא ברור אם הגרסאות המקומיות יוצעו איתה

איכות החומרים סבירה, מזכירה לנו שבארצות הברית היא נחשבת למשפחתית גדולה של אמצע הדרך ולא מוצר יוקרתי שמכוון לדרג ניהולי. רוב המקומות בהם הידיים מטיילות יפגשו פלסטיקה טובה, אבל פה ושם יש מופעים תמוהים כמו קורות קדמיות עם פלסטיק פשוט למראה ונוקשה למגע.

בעוד שהאורך החיצוני שלה גדל ב-3.5 ס"מ, העובדה שמדובר באבולוציה כבדה של פלטפורמת הדור היוצא משמעה שבסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 282 ס"מ. לא שזו בעיה, כי מקום לרגליים יש בשפע והמתכננים והמעצבים הצליחו ליצור מרווח ראש מצוין למרות האשליה החזותית של גג שיורד נמוך ומוקדם. המושב האחורי הרחב יכיל שני מבוגרים ברווחה מרשימה. מכוניות ההשקה צוידו בפאנל שליטה במשענת היד של המושבים האחוריים וכוללת כיוון חשמלי שלהם, שליטה על בקרת האקלים, הווילון האחורי ומערכת השמע, לא ברור אם הגרסאות המקומיות יוצעו איתה.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
מבנה רחב ונוח, עם פתח העמסה נגיש מאוד/אתר יצרן

תא מטען: עם מפתח רחב ונוח, תא המטען של 493 ליטרים מאפשר שימושיות טובה מאוד. שתי מזוודות נבלעו בו בקלות עם עודפי מרחב משמעותיים. ולמרות שזה נראה כך, בפועל בתי הגלגלים הגדולים לא גוזלים מרווח משמעותי בו. יצוין כי בחלק ממכוניות ההשקה היה צמיג חלופי ובחלק ערכת ניפוח. נקווה שהיבואנית תביא את האופציה הראשונה, או לפחות תציע אותה למי שלא מעוניינים להמתין בצד הדרך כשערכת הניפוח לא עושה את העבודה.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
מערכת חשמלית מהדור החמישי, מנוע הבנזין הוא גרסה של המנוע היוצא עם שיפורים/אתר יצרן

אבזור: מכוניות ההשקה הגיעו מאובזרות לעייפה, אבל גם רשימת האבזור במפרטים הישראליים נאה מאוד. גרסת הבסיס LE מקבלת את מערכת המולטימדיה 12.3 אינץ' עם צימוד אנדרואיד ואפל, לוח מחוונים אנלוגי משולב במסך 7 אינץ', תאורת לד, חישוקי 17 אינץ' ומושבים קדמיים מחוממים, זה של הנהג חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ומשטח טעינה אלחוטי לנייד. רמת הגימור הגבוהה יותר XLE מוסיפה אינץ' לקוטר החישוק, מושבי עור עם אוורור וכיוון חשמלי גם לנוסע, לוח המחוונים עובר לדיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ' וכיוון חשמלי להגה.

אבזור בטיחות: גם בקאמרי, טויוטה מציעה את הדור השלישי של מערכות הבטיחות המתקדמות שלה - ה-TTS. כאן עם שורת שיפורים. הרשימה כוללת זיהוי תנועה חוצה בצומת (כלי רכב, הולכי רגל ודו גלגלי), סיוע היגוי בתמרון חירום, מניעת האצה בזיהוי מכשול מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית משופרת ש"רואה" עד שני כלי רכב מלפנים כדי לסייע לפעולה חלקה יותר בבלימות והאצות, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", ומערכת המזהה מצב של הפסקת מגע בהגה, בדוושת התאוצה או הבלמים לפרק זמן ממושך - אז יקבל הנהג התרעה קולית וחזותית ואם לא תתקבל ממנו תגובה, המכונית תאט לעצירה חלקה ותפעיל את אורות המצוקה. גם פה, כמו במערכת המולטימדיה יש עדכונים דרך האוויר (OTA) כך שבעתיד יתאפשר לשפר את תפקוד המערכת או להוסיף לה יכולות.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
שומרת על נוחות הנסיעה, משפרת את בידוד הרעשים/אתר יצרן
טויוטה מצהירים כי המערכת החשמלית החדשה, הסוללה המשופרת, בלימה רגנרטיבית חזקה מבעבר ויעילות אנרגטית טובה יותר מביאה את הקאמרי לצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר. בתנאי ההשקה הלא מכבידים הצלחנו גם לסחוט ממנה קצת יותר. אבל נמתין למבחן מקומי

ביצועים: קאמרי מצטיידת באבולוציה כבדה למנוע הבנזין 2.5 ליטרים של הדור היוצא, יחד עם מערכות הנעה היברידיות מהדור החמישי של טויוטה, כמו זו שניתן למצוא בפריוס החדשה. התוצאה היא עלייה של 12 כ"ס בהספק שעומד על 230 כ"ס וקיצור של התאוצה מ-0 ל-100 מ-8.3 שניות ל-7.2 שניות, המהירות המירבית - 180 קמ"ש - ללא שינוי. העסק מחובר לתיבת הילוכים רציפה חדשה שמצליחה להיות מרגיזה בפעולה שלה כמו כל תיבת הילוכים רציפה.

השיפורים במנוע החשמלי ומנוע הבנזין משאירים אותה מכונית שיוט נינוחה וכאשר היא נעה בכוח החשמל אפשר לשכוח לרגע שמדובר במכונית לא קטנה (אם כי גם לא ממש כבדה - 1,560 ק"ג). אבל ברגע שהמכונית יוצאת מתחום ההנעה החשמלית, המנוע מתעורר ומזנק לסל"ד בינוני בצליל שמעודן יותר מזה של הדור הקודם, אבל בכל זאת חודר את תא הנוסעים. ואין הרבה צלילים שמשדרים "לא יוקרתי" מאשר מנוע במאמץ גם בהאצה מתונה מאוד.

צריכת דלק: בטויוטה מצהירים כי המערכת החשמלית החדשה, הסוללה המשופרת, בלימה רגנרטיבית חזקה מבעבר ויעילות אנרגטית טובה יותר מביאה את הקאמרי לצריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר. בתנאי ההשקה הלא מכבידים הצלחנו גם לסחוט ממנה קצת יותר. אבל נמתין למבחן מקומי.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
מבחינתה התנהגות כביש טובה זה לא לגרום לכם להתרגש/אתר יצרן
תחום הנוחות היה נקודת זכות בקאמרי עם כיול מתלים נינוח ומערסל. זה משהו שהדור הנוכחי משמר ומשפר עם בידוד רעשים משופר. גם צליל המנוע, גם רעשי דרך וגם מה שחודר מכיוון הצמיגים. המושבים נוחים גם לשהייה ארוכה, אם כי פחות "כורסתיים" בסגנון האמריקני של הדור היוצא

נוחות והתנהגות: תחום הנוחות היה נקודת זכות בקאמרי עם כיול מתלים נינוח ומערסל, את זה זכרתי גם מהדור היוצא. זה משהו שהדור הנוכחי משמר ומשפר עם בידוד רעשים משופר. גם צליל המנוע, גם רעשי דרך וגם מה שחודר מכיוון הצמיגים. המושבים נוחים גם לשהייה ארוכה, אם כי פחות "כורסתיים" בסגנון האמריקני של הדור היוצא.

אחרי בדיוק שתיים וחצי פניות העסק היה ברור לגמרי, גם עם ההבטחות של שלדת ה-TNGA לדינמיות - בואו, עם המכונית הזו אף אחד לא ישחיז כביש מפותל. דרישות הסף ממנה הן גם הרף שלה ואלו מדברות על התנהגות צפויה, בטוחה, נטולת דרמות לחיוב ולשלילה (גם שלילה של הרישיון). היא צייתנית, תיכנס ותשמור על קו פנייה מבוקש, לא ממש תתרגש גם אם תצטרכו לבצע תיקוני היגוי מהירים. אבל היא כבר לא בגיל של שעשועי שלדה.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
שומרת על מראה של סדאן בלי ליפול למלכודת הקופה 4 דלתות/אתר יצרן

השורה התחתונה

אפשר ללעוג לטויוטה על השמרנות, לתהות אם בעולם שמשתנה, מחליף את מכונית הסדאן שלו בקרוסאובר ואת מנוע הבעירה הפנימית בחשמלי - יש לה בכלל מה למכור. אבל את טויוטה קאמרי זה לא באמת מעניין. היא לא פה כדי למשוך קהלים חדשים, היא לא נועדה להפוך לשומר מסך בנייד של ה

אז אפשר ללעוג לטויוטה על השמרנות, לתהות אם בעולם שמשתנה, מחליף את מכונית הסדאן שלו בקרוסאובר ואת מנוע הבעירה הפנימית בחשמלי - יש לה בכלל מה למכור. אבל את טויוטה קאמרי זה לא באמת מעניין. היא לא פה כדי למשוך קהלים חדשים, היא לא נועדה להפוך לשומר מסך בנייד של הדור הצעיר, כמו שלא הייתה מכונית שתלו על קירות החדרים בדורות הקודמים שלה.

כל מה שהדור הנוכחי אמור לעשות הוא לבצע מה שעשו הדורות לפניו - מכונית סדאן גדולה, מהוגנת למראה, עם תא נוסעים מרווח, מאובזר, מנהגי כביש סולידיים ובעיקר שקט נפשי לבעלים שלה מאולם התצוגה ועד הפעם הבאה שיבקרו בו כדי לקנות עוד קאמרי. ובאופן מרענן וראוי לציון לחיוב, כאשר רשימת השיפורים שהיא מביאה איתה משאירה את המחיר זהה ל-227 אלף השקלים שעלתה עד כה רמת הגימור הגבוהה, מדובר בהחלט בתופעה לא שכיחה בשוק המקומי.

קאמרי עדיין תפסיד ברמזור לטסלה מודל 3 ואקספנג P7, אבל לנהג שלה לעולם לא תהיה חרדת טווח, ובשנה הבאה העלאת מס הקנייה בישראל תזניק את מחירן של החשמליות כך שיהיה כנראה גבוה משלה. סקודה סופרב תמשיך להיות המתחרה המרכזית שלה, גם היא בדור חדש שמהווה יותר מתיחת פנים מקיפה לדור היוצא.

גם אחרי הביקורת שיש לנו כלפי התחושה מיחידת ההנעה שלה, שממנה ציפינו ליותר, בסך הכל מדובר במוצר שלם ומוצלח בכל הנוגע לייעוד וקהל היעד שלו. כך שגם אם היא לא כוס התה שלנו, אנחנו בהחלט יכולים לומר שהיא שוב הבחירה הנכונה עבור קהל הלקוחות שלטעם המוזיקלי ולמכונית שלו יש את אותו שם.

טויוטה קאמרי 2024. אתר יצרן
העולם רץ לחשמל? לטויוטה לא בוער/אתר יצרן

על הצד הטכני: טויטה קאמרי

מנוע, הנעה: בנזין, היברידי, קדמית
נפח (סמ"ק): 2,487
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 230/ 22.5 (מנוע בנזין בלבד)
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (מ'):
4.92
רוחב (מ'): 1.84
גובה (מ'): 1.45
בסיס גלגלים (ס"מ): 282
תא מטען (ליטרים): 493

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
7.2
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
צריכת דלק (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
לא נבחנה
בטיחות אקטיבית: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת"

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ, עם אפשרות רכישת הארכה עד 15 שנים או 250 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully