וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשמליות והג'יפונים: גולף כבר בת 50 ועדיין כאן

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 0:37

לרגל הגעתה הרשמית לגיל הזהב מקבלת הפולקסווגן הקומפקטית מתיחת פנים חשובה. בדקנו מה השתנה בה מאז 1974, ואיך היא שומרת על המוניטין בדגם המחודש

פולקסווגן גולף דור 8 וחצי/אודי עציון

מחיר (בסיס/מבחן): 178/170 אלף שקל
מתחרים: מאזדה 3, אופל אסטרה
אהבנו: עיצוב, איכות, התנהגות, ביצועים וצריכת דלק
לא אהבנו: כרגיל, יקרה
ציון: 8.5/10

ב-29 במרץ 1974 חלפה הגשושית של נאס"א מארינר 10 במרחק 703 ק"מ מכוכב חמה, הפעם הראשונה שעצם שנבנה בידי אדם הגיע כל כך קרוב לכוכב המרוחק. בסין גילה חקלאי שחפר באר חדשה את חיילי הטרקוטה, ובוולפסבורג שבגרמניה יצאה מפס הייצור הפולקסווגן גולף הראשונה.

הגולף הראשונה (בצהוב) ואב הטיפוס שנדחה. פולקסווגן,
הגולף הראשונה, ואב טיפוס שקדם לה ונדחה בידי הנהלת פולקסווגן/פולקסווגן
מתיחת הפנים האיצה שוב את המכירות ולרגע הייתה שוב הגולף המכונית השנייה הנמכרת באירופה, אחרי שקודמותיה הובילו שנים את הטבלה. מאז ירדה למקום 11 ולמקום שני חזר הטי רוק, כי ב-2024 פולקסווגן עדיין מובילת השוק ביבשת, אבל גם האירופים מעדיפים לשבת גבוה

50 שנה ו-37 מיליון יחידות אחר כך, מחליפת החיפושית כבר מיתולגית בעצמה, ושברה כמעט כל שיא שלה. השקת הגולף 8.5, מתיחת הפנים לדור השמיני השנה, האיצה שוב את המכירות ולרגע הייתה שוב המלכה המייסדת של שוק הקומפקטיות המכונית השנייה הנמכרת באירופה, אחרי שקודמותיה החזיקו שנים בתואר הזה, אבל כרגע היא ממוקמת במקום ה-11, ולמקום שני חזר הטי רוק, כי ב-2024 ביבשת הישנה פולקסווגן עדיין מובילת השוק, אבל גם האירופים מעדיפים לשבת גבוה. למקום הראשון אגב שבה דאצ'יה סנדרו, המכונית העממית באמת של הזמן הזה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
פולקסווגן גולף 8.5. אודי עציון, מערכת וואלה
אותה גולף, בגישה כל כך זהה/מערכת וואלה, אודי עציון

שינוי עיצוב בגולף עושים מאוד בעדינות וגם במתיחת הפנים כמעט שלא נגעו בקווים האלה, מלבד החלפה לפנסי מטריקס לד, למעבר לסמל ופס בגריל שמוארכים בחשכה. אותה גולף, בגישה כל כך זהה.

פולקסווגן גולף 8.5. אודי עציון, מערכת וואלה
מסך המולטימדיה גדל ל-12.9 אינץ'/מערכת וואלה, אודי עציון
הכל נראה ובנוי מאוד איכותי, וכבר מזמן לא ספרטני. גולף היא כבר לא מכונית העם, אלא משפחתית סמי יוקרתית, עם מושבים מצוינים, שכל אחד יוכל לכוון לתנוחת הנהיגה המועדפת. המרווח טוב מלפנים וגם מאחור, שם יש כמובן יציאת מזגן ושקעי טעינה

בתא הנוסעים בוצע בעיקר מקצה תיקונים. מסך המולטימדיה צמח ברוח הזמן מ-8 ל-12.9 אינץ', כאשר בגלל הביקורת אחרי השקת הדור הנוכחי, נוספה תאורה לפקדי המיזוג ועוצמת הסטריאו ומשטחי המגע על ההגה שלא היו ממש נוחים לתפעול הוחלפו בכפתורים פיזיים פחות מגניבים אך מתפקדים.

הכל נראה ובנוי מאוד איכותי, וכבר מזמן לא ספרטני. גולף היא כבר לא מכונית העם, אלא משפחתית סמי יוקרתית, עם מושבים מצוינים, שכל אחד יוכל לכוון לתנוחת הנהיגה המועדפת. המרווח טוב מלפנים וגם מאחור, שם יש כמובן יציאת מזגן ושקעי טעינה, ולתא המטען נפח נאה עבור מכונית האצ'בק של 381 ליטר.

פולקסווגן גולף 8.5. אודי עציון, מערכת וואלה
מרווח טוב מאחור, ויש יציאת מזגן ושקעי טעינה/מערכת וואלה, אודי עציון

ההיצע כולל שלוש רמות גימור: "לייף" (מ-170 אלף שקל) שביחס לגרסת הכניסה עד כה מוסיפה פתיחה והנעה ללא מפתח, את מסך המולטימדיה הגדול יותר ותאורת המטריקס לד, בקרת אקלים עם 3 אזורים וחימום למושבים הקדמיים. יש אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וחישוקי 16 אינץ' קלים.

"סטייל" (178 אלף שקל) שבה נהגנו משדרגת לחישוקי 17 אינץ' ומוסיפה מצלמות היקפיות, מושב נהג מתכוונן חשמלית ומערכת שמע של הרמן קרדון.

"לייף פלוס" הבכירה (מ-190 אלף שקל) מגדילה את החישוקים ל-18 אינץ' ומוסיפה חלון שמש וחלונות אחוריים כהים.

פולקסווגן גולף 8.5. אודי עציון, מערכת וואלה
381 ליטר, נפח נאה עבור מכונית קומפקטית/מערכת וואלה, אודי עציון

בטיחות: הדור השמיני קיבל 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שומר על מוניטין הבטיחות של הגולף. מערכות הבטיחות האקטיביות כוללות בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב בזיהוי והתרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה.

פולקסווגן גולף 8.5. אודי עציון,
אין יותר מנוע 1,000 סמ"ק, אלא 1,500 סמ"ק בשני הספקים/אודי עציון
עם 150 כ"ס הביצועים טובים מאוד. הגולף הזאת יותר חזקה ומהירה מהגולף GTI הראשונה של 1976, אבל בעידן החשמליות 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש הן סרט בשחור לבן

מנוע וביצועים: במסגרת מתיחת הפנים איבדה הגולף את מנוע ה-1,000 סמ"ק טורבו בנזין, וקיבלה במקומו גרסה מוחלשת של ה-1,500 סמ"ק, עם 116 כ"ס (שיפור של 1 כ"ס), לצד גרסת ה-150 כ"ס, שתיהן היברידית קלות כעת. אין שינוי לגבי התיבה האוטומטית כפולת המצמדים, עם 7 הילוכים.

עם הגרסה החזקה הביצועים טובים מאוד. היא הרבה יותר חזקה ומהירה מהגולף GTI הראשונה של 1976, אבל בעידן החשמליות 8.4 שניות הן סרט בשחור לבן. בחיים האמיתיים הן מספיקות לגמרי, גם כדי להיות ראשון ברמזור, אלא אם בדיוק נעמד לידכם איזה נהג טסלה שילחץ ואחר כך יתלונן למה האוטו שלו לא עושה יותר מ-300 ק"מ בין הטעינות, וגם כדי לעקוף. והתאוצה שקטה, אך ברורה, חסרת מאמץ. אפשר לבחור בין מצב חסכוני, רגיל וספורט, שמחפש את תחום הסל"ד הגבוה, מזרז את העברות ההילוכים ומקשיח את ההגה.

אני עדיין לא מבין למה פולקסווגן מתעקשת שלא להשתמש במערכת היברידית פרללית כמו של טויוטה ויונדאי-קיה, אבל גם ההיברידית הקלה הספיקה לסיים את ימי המבחן עם צריכה נאה של 16.8 ק"מ לליטר. היברידית אמיתית הייתה משיגה 20 קמ"ל

אני עדיין לא מבין למה פולקסווגן מתעקשת שלא להשתמש במערכת היברידית פרללית כמו של טויוטה ויונדאי-קיה, אבל גם ההיברידית הקלה הספיקה לסיים את ימי המבחן עם צריכה נאה של 16.8 ק"מ לליטר. היברידית אמיתית הייתה משיגה 20 קמ"ל, אבל זה עדיין טוב מאוד למנוע בנזין עם סיוע חשמלי קל מאוד.

נוחות והתנהגות: שנים בלטה הגולף בקשיחות גרמנית בסעיף הזה, הנוכחית יותר צרפתייה, מתמודדת טוב יחסית בעיר ועוד יותר מחוץ לעיר, וזה עוד בדגם עם מתלים שאינם מתכווננים. וזה לא בא על חשבון ריכוך המתלים: התנהגות כביש מצוינת, בטוחה ומדויקת, מהנה מאוד בכבישים מתעקלים. פורד פוקוס עדיין תהיה כאן עדיפה, אבל הגולף קרובה אליה מתמיד, גם בהיגוי.

פולקסווגן גולף 8.5. אודי עציון, מערכת וואלה
קרובה מתמיד לפוקוס, גם בהיגוי/מערכת וואלה, אודי עציון
גולף 2024 ארוכה ממודל 1974 בחצי מטר, כבדה ממנה בחצי טון, ורוב האבזור שלה לא היה קיים אז גם ברולס רויס סילבר שאדו. הפער ברמת הבטיחות שלהן תהומי. ועדיין היא שומרת על אותה רצינות ודייקנות, יעילות ושימושיות

השורה התחתונה: גולף 2024 ארוכה ממודל 1974 בחצי מטר, כבדה ממנה בחצי טון, ורוב האבזור שלה לא היה קיים אז גם ברולס רויס סילבר שאדו. הפער ברמת הבטיחות שלהן תהומי. ועדיין היא שומרת על אותה רצינות ודייקנות, יעילות ושימושיות.

גולף ניצחה בקרב אבל הפסידה במלחמה. החשמלית שהייתה אמורה לרשת אותה, ID.3, לא ממש מצליחה, ובדור הבא תיעלם לטובת גולף חשמלית, שתיוצר לצד גרסאות היברידיות קלות ופלאג אין. יונדאי i30 היא כיום מתחרה קשה, אבל את עיקר המכירות הפסידה הגולף לקרוסאוברים. התצורה של משפחתית קומפקטית הפכה לנישתית גם באירופה, הרבה אחרי שזה קרה לה בישראל.

ועדיין, אם אתם לא במירוץ של מי יושב גבוה יותר עם השכנים, ומחפשים משפחתית שתזרח בעיר, שתציע תחושה קרובה ליוקרתית קטנה, בלי לטפס למחירים המופקעים של אודי A3, מרצדס A קלאס וב.מ.וו סדרה-1 שתשוב בקרוב, גולף עדיין מספקת טכנולוגיה מתקדמת ועדיין ידידותית, התנהגות כביש ברמה גבוהה, ואת הביטחון העצמי הגרמני הזה של מי שיודעת שהיא עדיין הטובה מסוגה.

פולקסווגן גולף: ת"ז

מנוע: 1,498 סמ"ק עם יחידה היברידית קלה, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט' כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית

מידות:
אורך (מטר):
4.29
רוחב (מטר): 1.79
גובה (מטר): 1.46
בסיס גלגלים (מטר): 2.62
נפח תא מטען (ליטר): 381
משקל (ק"ג): 1,370

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
8.4 שניות
מהירות מרבית (קמ"ש): 224
צריכת דלק (קמ"ל, יצרן): 18.5
צריכת דלק (קמ"ל, מבחן): 16.8

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי
מערכות בטיחות אקטיביות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב בזיהוי והתרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully