וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו באסטון מרטין ואנטג' F1: נערת בונד

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 0:02

במהדורת ה-F1 הנדירה, אסטון מרטין וונטאג' נראית זרה בכבישי ישראל כמו מייגן מרקל בארמון באקינגהם. אבל בסיבובים היא מנערת כל ספק

אסטון מרטין ואנטג' F1. אודי עציון, מערכת וואלה
משתלבת היטב בנס הרים עם הירוק מירוצים הבריטי/מערכת וואלה, אודי עציון

שוק מכוניות הספורט היוקרתיות חי מגרסה מיוחדת אחרת לאחרת. מצד אחד הזדמנות למהנדסים לשייף יכולות, להוציא עוד כמה סוסים מהמנוע השרירי, להדק עוד קצת את המתלים. מצד שני הזדמנות לאנשי השיווק והמכירות לגבות פרמיה על היכולות הנוספות, הייחודיות והנדירות.

שוק מכוניות הספורט היוקרתיות חי מגרסה מיוחדת אחרת לאחרת. מצד אחד הזדמנות למהנדסים להוציא עוד כמה סוסים מהמנוע, להדק עוד קצת את המתלים. מצד שני הזדמנות לשיווק והמכירות לגבות פרמיה על היכולות הנוספות

קחו למשל את אסטון מרטין, שמאז הושק הייבוא שלה לישראל בידי אוטוארט לפני עשר שנים, מכרה כאן כבר 112 מכוניות. ואנטג' היא מכונית הספורט הפחות יקרה בהיצע של אסטון, עם מחיר בסיסי של 1.5 מיליון שקל גרסת ה-F1 היא הבכירה בהיצע, ותמיד תהיה שונה מהאסטון של השכנים. תוספת של 24 כוחות סוס וכיול מחודש וקשוח יותר של המתלים כדי להבטיח שחלק גדול יותר מסוליית הצמיגים יישאר תמיד צמוד לכביש. יש גם דיפיוזרים בתחתית הרכב מאחור וטיפול בשליטה בזרימת האוויר גם מלפנים, לטובת קרור ואחיזה.

אסטון מרטין ואנטג' F1. אודי עציון, מערכת וואלה
הכנף האחורית. לא רק דאווין/מערכת וואלה, אודי עציון
בתוספת של 200 אלף שקלים לוונטאג' הבסיסית, תקבלו כנף אחורית שמייצרת כוח הצמדה של 200 ק"ג במצערת מלאה. יש גם כמה סמלי F1, שבמקרה של אסטון אינם סתם ניסיון לרכב על ההילה של ליגת הספורט המוטורי היוקרתית

תמורת תוספת של 200 אלף שקלים לוואנטאג' הבסיסית, תקבלו אותה עם כנף אחורית שמייצרת כוח הצמדה של 200 ק"ג במצערת מלאה, ומבהירה שמדובר כאן באתלטית רצינית. יש כמה סמלי F1, שבמקרה של אסטון אינם סתם ניסיון לרכב על ההילה של ליגת הספורט המוטורי היוקרתית בעולם: אסטון מריצה קבוצת פורמולה-1, ומספקת גם את מכוניות הבטיחות והסיוע הרפואי לסבב.

בצבע ירוק מירוצים אנגלי היא מתכתבת עם היערות בהרי ירושלים. בשעות שהבריטים יושב לתה וכריכוני מלפפון, קרני השמש הנמוכות מאירות את הגוף החלק, שנראה שייך פחות למדינה, אבל יותר לסיבובים שמציעים הכבישים כאן.

אסטון מרטין ואנטג' F1. אודי עציון, מערכת וואלה
שפע כפתורים פיזיים לתפעול. קוקפיט של ספיטפייר ולא של אף-35, וטוב שכך/מערכת וואלה, אודי עציון

כבר ברגע שאתה מתיישב ומניח ידיים על ההגה, נתקל באלקנטרה רכה ולא סתם עור, אתה מקבל את הזהות הבריטית ישר לאצבעות. כן, היא אומרת במבטא ברור, יש עוד מכוניות ספורט ממודנה ומשטוטגארט, אבל רק אני בריטית.

כבר ברגע שאתה מתיישב ומניח ידיים על ההגה, נתקל באלקנטרה רכה ולא סתם עור, אתה מקבל את הזהות הבריטית ישר לאצבעות. כן, היא אומרת במבטא ברור, יש עוד מכוניות ספורט ממודנה ומשטוטגארט, אבל רק אני בריטית

מסך המולטימדיה 8 אינץ' לא מוגזם, אם כי מדובר במערכת ותיקה של מרצדס, שמחזיקה ב-9% ממניות אסטון, ומשמשת כספקית טכנולוגיה מרכזית שלה. המושבים מצוינים ויש שפע של כפתורים פיזיים לתפעול מהקונסולה המרכזית ומסביבת ההגה, כולל בקרת האקלים, בחירת ההילוכים, מצבי המנוע והמתלים. לוח השעונים דיגיטלי במרכזו, עם מד סל"ד דומיננטי. יש פנסי לד ואפילו חתימת אסטון מוארת על הקרקע כשחונים בלילה, לכאורה שלא תדרכו בבוץ, אבל בעיקר שתתגאו.

אסטון מרטין ואנטג' F1. אודי עציון, מערכת וואלה
המנוע של מרצדס, עם כמה שינויים קלים/מערכת וואלה, אודי עציון
יש לאוטו הזה מנוע גרמני, אבל האופי לגמרי בריטי. האמינות והאחזקה - חמש שנים של טיפולים כלולים בכל מקרה במחיר - לא נפגעו משיתוף הפעולה, להיפך

המנוע התחזק בגרסה הזו ב-28 כ"ס ל-535 כ"ס שיורדים לגלגלים האחוריים דרך מוט הנע מסיבי פחמן ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, ומגיע מחטיבת AMG של מרצדס. אפשר לקטר על נפילת האימפריה, או לשמוח שהחברה מצאה את הדרך לשרוד את הדרישות הטכנולוגיות היקרות של המאה ה-21. יש לאוטו הזה מנוע גרמני, אבל האופי לגמרי בריטי. והאמינות והאחזקה - חמש שנים של טיפולים כלולים בכל מקרה במחיר הרכישה - לא נפגעו משיתוף הפעולה, להיפך. הכל תלוי מאיזה צד של כוס הברנדי הריקה למחצה מסתכלים.

ומה שעוד יש לה בניגוד לעבר זו מערכת בלימת חירום אוטונומית, שעדיין אין בכל דגמי פרארי למשל, אבל עדיין לא בקרת שיוט אדפטיבית. הרי לא כל נסיעה של האוטו הזה היא לגבעות הירוקות של וויילס או לנס הרים, למה לא להביא ממרצדס גם את הרדארים והאלגוריתמים הדרושים כדי להפוך את המכונית הזאת לנעימה ובטוחה יותר בנהיגה יומיומית?

אסטון מרטין ואנטג' F1. אודי עציון, מערכת וואלה
כי צריך לפעמים לקנות בסופר משהו לאכול ליד הברנדי/מערכת וואלה, אודי עציון
עם 1,500 ק"ג משקל עצמי ה-F1 היא לא מכונית קלה ושוקלת כמעט פי 2 ממכונית פורמולה 1 אמיתית. ועדיין זו מכונית מהירה מאוד. 3.5 שניות מ-0 ל-100 כבר לא מסובבות ראשים בעידן גרסאות הפרפורמנס של טסלה, אבל להן אין את הצליל מנוע הזה, את המהירות שאפשר לשמוע וממש להרגי

בישראל עתירת הגניבות הוואטאז' F1 לא חומקת מחובת קודנית. אבל זה לא מקלקל את העונג שבלחיצה אחר כך על כפתור ההתנעה, כשמנוע מתעורר בבאסים ורעידות של V8. הראות לאחור קשה, רואים של בעיקר את הכנף, אבל חוץ מזה האוטו הזה מפתיע בראות לפנים, בקלות התפעול ובנהיגה הקלה גם בפקקים ובתנועה, תלוי כמה אתם מצליחים להתאפק מלהצמיד עד סוף את הדוושה כדי לנצל עוד קטע פנוי בין המכוניות כדי לקבל תחושה של התקדמות ותמורה נאה לכספיכם.

עם 1,500 ק"ג משקל עצמי ה-F1 היא לא מכונית קלה ושוקלת כמעט פי 2 ממכונית פורמולה 1 אמיתית. ועדיין זו מכונית מהירה מאוד. 3.5 שניות מ-0 ל-100 כבר לא מסובבות ראשים בעידן גרסאות הפרפורמנס של טסלה, אבל להן אין את הצליל מנוע הזה, את המהירות שאפשר לשמוע וממש להרגיש.

ואין להן גם שלדה כזאת. לא נהגתי בכבישים האלה בוואנטאג' הרגילה, אבל זו מציגה אחיזת כביש מופתית, האחוריים נטועים היטב בקרקע, וכשקצת הגזמתי בקרת היציבות התערבה בעדינות. בכביש ציבורי, לא העזתי לנתק אותה.

וגם לא הגה כזה, ישיר מדויק ומעביר תחושות שכבר שכחנו שאפשר לקבל ממכונית.

אסטון מרטין ואנטג' F1. אודי עציון, מערכת וואלה
גם במצב המתלים הכי פחות קשוח, זו מכונית שלא תהיה נעימה לגב של כל נהג, ועדיין נוחה מספיק למי שיידע לנצל את היכולות שלה/מערכת וואלה, אודי עציון

גם במצב המתלים הכי פחות קשוח, זו מכונית שלא תהיה נעימה לגב של כל נהג, ועדיין נוחה מספיק למי שיידע להעריך את יתרונותיה האחרים. מכונית ספורט שאינה רק מכונת נהיגה, מכונת נהיגה שאפשר לנהוג גם ביום יום לעבודה, בתנאי שתרגישו מספיק נוח עם זה שכולם יסתכלו עליכם כל הזמן, לפעמים בזלזול, אבל רוב הזמן בקנאה, ומי שקצת מבין, בהערכה גמורה.

אסטון מרטין ואנטאג' F1: על הצד הטכני

מנוע: בנזין, 3,982 סמ"ק עם טורבו כפול, 8 צילינדרים בתצורת V, עם 535 כ"ס ב-6,000 סל"ד הספק, 68.5 קג"מ מומנט ב-2,000 סל"ד
תיבת הילוכים: אוט', 8 הילוכים, הנעה אחורית
ביצועים: 3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 314 קמ"ש מהירות מרבית, 8.7 ק"מ לליטר במשולב
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית
מחיר (בסיס/מבחן): 1.5 / 1.7 מיליון שקל
אהבנו: ביצועים, מנוע, התנהגות ואופי
לא אהבנו: מושכת תשומת לב ברמה של נערת בונד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully