וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטרו חשמלי, לא לישראלים: פולקסווגן חושפת את דגמי סקאוט

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 15:24

ההאטה במכירת חשמליות לא עוצרת את חידוש מותג השטח האמריקני המיתולוגי: שלדת סולם, 5 או 6 מושבים, 560 או 800 ק"מ טווח ומודל מכירה של טסלה. אבל תקנה של משרד האנרגיה תמנע את שיווקו בארץ

סקאוט טרוולר וטרה. סקאוט,
גרסאות הפנאי והטנדר מציגות עיצוב רטרו, אבל טכנולוגיה מודרנית ופוטנציאל ליכולת שטח ברמה גבוהה/סקאוט

תחילת הייצור הסדרתי נדחתה אמנם בשנה ל-2027, אבל פולקסווגן ממשיכה בפרויקט היקר והמסקרן של חידוש מותג השטח האמריקני סקאוט. בסוף השבוע נחשפו שני הדגמים, רכב פנאי וטנדר, בגרסת קונספט קרובה לייצור, או כמו שהגדירו בסקאוט מוטורס: 85% מהרכב הסופי.

תזכורת: סקאוט הייתה מותג של יצרנית המשאיות והרכבים החקלאיים אינטרנשיונל, שייצר בין 1961 ל-1980 מתחרה מוצלח לג'יפ CJ ולפורד ברונקו. אולם רכבי שטח לא היו במיקוד החברה, ולא זכו להמשכיות. ב-2020 רכשה פולקסווגן את יצרנית המשאיות נביסטאר שהחזיקה בזכויות לשמות אינטרנשיונל וסקאוט, וב-2022 היא הכריזה על החייאת המותג כרכב שטח חשמלי.

סקאוט טרוולר. סקאוט,
הגלגל הרזרבי לא מוחבא בתחתית תא המטען הלא תמיד נגישה כשצריך/סקאוט

העיצוב מאזכר את הסקוט המקורי, למשך בחלונות הצד ושומר על רטרו גם בתא הנוסעים, כולל אופציה לספסל מלפנים לנהג ושני נוסעים, כמו ברכבים אמריקנים ישנים. גם סביבת הנהג מזכירה רכבים של פעם, עם לחצנים פיזיים להפעלת בקרת האקלים ומערכת השמע וכפתור ווליום.

הממדים נדיבים: דגם הפנאי טראוולר מגיע לאורך של 5.28 מטרף לרוחב של 2.03 מטר, לגובה של 1.94 מטר ונהנה ממרווח גחון של 31 ס"מ. דגם הטנדר טרה מגיע לאורך של 5.28 מטר, רוחב של 2.03 מטר, גובה של 1.97 מטר ומרווח גחון של 30 ס"מ. לטרוולר כושר גרירה של כמעט 3.2 טון, לטרה של 4.5 טון.

סקאוט טרוולר. סקאוט,
עיצוב רטרו עם כפתורי תפעול פיזיים לבקרת האקלים ולמערכת השמע/סקאוט

סקאוט עדיין לא חושפת את גודל הסוללה, אבל טוענת לטווח של 560 ק"מ בגרסה הרגילה ו-800 ק"מ עם מנוע בנזין קטן המשמש כגנרטור להארכת הטווח. הנתונים הם לפי תקן EPA המחמיר מ-WLTP האירופי המקובל בארץ. 0-100 קמ"ש? ב-3.5 שניות.

מלבד השימוש בשלדת סולם המעידה על כוונות השטח, ולא איזו פלטפורמה קיימת מהמחסן של היצרן הגרמני, יש אופציה לגלגלי 35 אינץ' ונעילת דיפרנציאל קדמית המצטרפת לנעילה האחורית הסטנדרטית.

סקאוט טראוולר. סקאוט,
גג קנבס נפתח חשמלית יהיה אופציה/סקאוט

המחיר בארה"ב יתחיל ב-60 אלף דולר לפני הטבות מיסוי, כאשר דגמי סקאוט יתחרו מצד אחד בטויוטה בפורד ברונקו ג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר מצד אחד, ובדגמי ריביאן החשמליים מצד שני, שעשויים לחלוק עם סקוט חלק מהטכנולוגיות שלהם במסגרת שיתוף הפעולה בין פולקסווגן לסקאוט. המכירה תהיה ישירה ללקוחות, ללא שימוש בסוכני משנה (דילרים) כמו שעושה טסלה ובניגוד למקובל בשוק האמריקני, מה שמכבר יוצר זעם בקרב סוכני פולקסווגן בארה"ב שציפו לקבל מותג נוסף.

האם נראה את סקאוט בארץ? הסקוט ייוצר בתקינה אמריקנית המאושרת בארץ, מה שמאפשר מכירה שלו גם בארץ ישירות בידי החברה, או באמצעות צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותגי הקבוצה הגרמנית. אך עד כה לא נודע על קבלת רשמית של הזיכיון, ותצורת הטעינה של סקאוט לא מאפשרת כרגע שיווק מקומי. הרכבים יימכרו עם שקעי NCAS המתאימים לרשת הטעינה של טסלה, ויציעו ממיר לטעינת CCS המקובלת בארץ. אולם בישראל אוסר משרד האנרגיה על שימוש בממיר, מה שלא יאפשר כרגע את ייבוא סקאוט לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • סקאוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully