וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת התייקרות החשמליות: ג'אקו תשיק פלאג אין עם 90 ק"מ טווח

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 17:45

ה-J7 שכבר נמכר אצלנו בגרסת בנזין יושק בסוף השנה בגרסה היברידית נטענת, ששינויי המס יהפכו לאטרקטיבי. בשנה הבאה יגיע גם ה-J5 החדש, בגרסאות בנזין, חשמל וב-2026 גם פלאג אין. ויש גם דגם מוקטן ומוזל, J5, בדרך

ג'אקו, מותג רכבי הפנאי של צ'רי שמייבאת כלמוביל, תשיק בארץ עוד השנה גרסת פלאג אין של הקרוסאובר J7 שכבר משווק בארץ בגרסת בנזין.

בגרסת ה-PHEV מתווסף משודך מנוע ל-1.5 ליטר טורבו גם מנוע חשמלי, וההספק המשותף עולה ל-342 כ"ס בגרסאות שנמכרות בחו"ל, עוד לא ברור מה יהיה ההספק בארץ: גרסת הבנזין נמכרת בחו"ל עם 194 כ"ס אך בישראל רק עם 147 כ"ס, בגלל הצורך להתאימה לתקינת הזיהום האירופית המחמירה. יש בחירה בין הנעה קדמית לכפולה.

קיבולת הסוללה עומדת על 18.3 קוט"ש והטווח החשמלי בתקינה האירופית עומד על 90 ק"מ ארוכים יחסית. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-19.5 ק"מ לליטר, נמוך מרכבי פלאג אין אחרים, אך דומה לקרוסאוברים אחרים וטוב משמעותית מגרסת הבנזין. הטעינה בקצב של 6.6 קילוואט בטעינת AC איטית או עד 40 ק"א בטעינת DC מהירה.

אין הבדל בממדים או באבזור. בשווקים באסיה שבהם כבר הושק הדגם הוא יקר בכ-20% מגרסת הבנזין. אבל בישראל תזכה הפלאג אין במלוא הטבת מיסוי ירוק, שתקוצץ ל-14 אלף שקל בשנה הבאה, שהבנזין לא מקבל בהיותו ממוקם בקבוצת הזיהום הגבוהה ביותר, קבוצה 15. זו אף תספוג בנוסף התייקרות של אלפי שקלים. כך שבארץ פער המחיר בין שתי הגרסאות אמור להיות נמוך משמעותית, בזמן שהפלאג אין מציעה חסכון גדול בעלויות הדלק. במקביל יוגדל מס הקנייה על מכוניות חשמליות בעשרות אחוזים, כך שהן צפויות להתייקר משמעותית, מה שיעניק דחיפה מחודשת לרכבי הפלאג אין.

J7 בנזין בסיסי נמכר היום ב-170 אלף שקל, כך שגרסת הפלאג אין צפוי לעלות סביב החל מ-190-200 אלף שקל, לא הרבה מעל טויוטה קורולה קרוס, יונדאי קונה וקיה נירו ההיברידיים, הקטנים יותר, ושאינם מסוגלים לנסוע בהנעה חשמלית יותר מקילומטרים ספורים.

גם פריסבי, שמייבאת את דגמי צ'רי, תשיק בקרוב סדאן פלאג אין עם טווח דומה, ומחיר של כ-175 אלף שקל.

ג'אקו J5. ג'אקו,
ג'אקו J5. עיצוב של J7, ממדים קטנים במעט ועם גרסה חשמלית/ג'אקו

במקביל חשפה ג'אקו קרוסאובר נוסף, J5, שיתחרה בארץ בקיה סלטוס ושברולט טרייל בלייזר. העיצוב החיצוני דומה מאוד לזה של ה-J7, שבעצמו קיבל השראה מריינג'-רובר איווק, וכך גם תא הנוסעים. הממדים קטנים משמעותית: 4.38 מטר אורך (12 ס"מ פחות), 1.86 מטר רוחב (זהה), 1.65 מטר גובה (2-) ובסיס גלגלים של 2.62 מטר (5-).

גם כאן לגרסת הבנזין יש מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין עם 147 כ"ס, תיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ובחירה בין הנעה קדמית לכפולה. בניגוד ל-J7, לאח הקטן תהיה גם גרסה חשמלית, ושתיהן יגיעו לישראל במחצית השנייה של 2025. גרסה היברידית נטענת תגיע ב-2026.

ה-J5 לא קטן בהרבה מה-J7 ומחיר זול אמור לסייע לו מול ההתייקרות הכללית הצפויה בשוק הרכב בשנה הבאה עקב העלאת המסים הגורפת.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'אקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully