וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו בג'אקו 7 החדש מסין: מתחיל במסע

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 3:16

קרוסאובר סיני חדש נחת בארץ, הפעם לא חשמלי, וממותג יוקרה צעיר מבית צ'רי. העיצוב מרשים, רשימת האבזור באורך של החומה הסינית, והמחיר שובר שוק. אבל כמו שאמר חכם סיני: למסע של אלף מייל צריך גם מנוע ושלדה

ג'אקו 7/אודי עציון
קרוסאובר סיני חדש, ואני לא צריך להתחיל לשבור את הראש היכן אטען אותו בימי המבחן: יש לו מנוע טורבו בנזין ולא סוללה. כבר התחלה טובה. עם זרם החשמליות ההולך ומתגבר, עדיין 3 מתוך 4 רוכשי רכב חדש מעדיפים אחד שלא תלוי רק בטעינה

מחיר (בסיס/רכב מבחן): 178/170 אלף שקל
מתחרים: יונדאי טוסון, קיה ספורטאז'
אהבנו: אבזור, מרווח, עיצוב, אחריות ומחיר
לא אהבנו: התנהגות כביש, נוחות, צריכת דלק
ציון: 7.5/10

קרוסאובר סיני חדש, ואני לא צריך להתחיל לשבור את הראש היכן אטען אותו בימי המבחן: יש לו מנוע טורבו בנזין ולא סוללה. כבר התחלה טובה. עם זרם החשמליות ההולך ומתגבר, עדיין 3 מתוך 4 רוכשי רכב חדש מעדיפים אחד שלא תלוי רק בטעינה.

ג'אקו (Jaecoo) הוא מותג חדש של צ'רי הסינית, שכבר מוכרת הארץ עם ה-FX, הטיגו 7 ו-8. אלה מיובאים בידי פריסבי, ואת זיכיון ג'אקו קיבלה כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס וג'נסיס. פעם יצרנים ומותגים לא מוכרים הבטיחו רכבים עממיים, היום כולם מבטיחים שהם 'יוקרה צעירה', עם איכויות עיצוביות וטכנולוגיות, ללא המורשת ותגי המחיר של מכוניות היוקרה הוותיקה.

גם ג'אקו מגיע עם ההבטחה הזאת שאמורה להבדיל בינו לבין צ'רי, והרבה מותגים לא סיניים. וה-7 הוא רק ההתחלה, בשנה הקרובה ינחתו כאן עם ג'אקו 8, קרוסאובר 6 מושבים גדול יותר עם הנעת פלא אין, וג'אקו 5, קרוסאובר קומפקטי, שיגיע בגרסאות בנזין, חשמל והיברידי ודגמים נוספים בדרך.

אבל איך הצעד הראשון במסע הארוך הזה?

ג'אקו 7. אודי עציון, מערכת וואלה
מזכיר בעיקר ריינג' רובר איווק. גם ממי להעתיק צריך לדעת/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: לא מן הנמנע שהמעצב של ה-J7 ראה פעם ריינג' רובר איווק. אם כבר השראה, אז מהטובים ביותר, בתוספת חזית קדמית אגרסיבית שמבהירה שלא מדובר ברכב חשמלי. יש כמה אלמנטים של רכב חשמלי, כמו הידיות המשתלבות בדלתות ונשלפות מהן עם שחרור הנעילה, או חישוקי הגלגלים הכמעט אטומים. מאחור יש אגזוזים כפולים וכיתוב JAECOO גדול, שמחליף את הסמל גם מלפנים.

התוצאה הסופית נאה, שונה מסיניות אחרות, וגם מספיק מריינג' רובר כדי לעמוד בפני עצמה. עם אורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.85, גובה של 1.67 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר, הוא מעט יותר קטן מיונדאי טוסון וקיה ספורטאז', ומעט יותר גדול מקיה סלטוס ושברולט טרייל בלייזר.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ג'אקו 7. אודי עציון, מערכת וואלה
חוץ מהעברת השליטה במזגן למסך, התפעול יעיל/מערכת וואלה, אודי עציון
העיצוב נקי, איכות החומרים טובה, ולמרות שתפעול המזגן מתבצע כולו מהמסך, מה שמחייב הסטת מבט מהכביש – והרכב לא מתבייש לנזוף בך כשהוא מזהה את הסטת המבט הארוכה באמצעות החיישן שמעל ההגה

תא הנוסעים: גם סביבת הנהג בנויה לפי כללי הז'אנר של החשמליות, עם מסך מולטימדיה גדול ולוח מחוונים דיגיטלי נפרד מתורגמים לעברית, אבל ידית הילוכים קלאסית, לא בסביבות ההגה. העיצוב נקי, איכות החומרים טובה, ולמרות שתפעול המזגן מתבצע כולו מהמסך, מה שמחייב הסטת מבט מהכביש - והרכב לא מתבייש לנזוף בך כשהוא מזהה את הסטת המבט מהחיישן שמעל ההגה.

תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת, ברמזור תסתכלו מגבוה אפילו על המוני ה-BYD אטו 3, הכניסה והיציאה קלות, אבל למושבים הקדמיים חסרה תמיכה צידית.

ג'אקו 7. אודי עציון, מערכת וואלה
מרווח מאחור, עם רצפה כמעט שטוחה, יציאת מזגן ושקעי טעינה/מערכת וואלה, אודי עציון

מאחור המרווח טוב מאוד, כולל מרווח ראש וברכיים, רק המושב קצת נמוך, והרצפה כמעט שטוחה. יש יציאת מזגן, ושקעי טעינה.

ג'אקו 7. אודי עציון, מערכת וואלה
נפח של 424 ליטרים. נאה יחסית לרכבים סינים, אבל עדיין קטן מהמתחרים/מערכת וואלה, אודי עציון
האבזור הוא סעיף ההצטיינות של הג'אקו. גרסת Titanium שבה נהגנו (מ-179 אלף שקל) כוללת חימום למושבים קדמיים החשמליים, דלת תא מטען חשמלית, גג פנוראמי נפתח (אפילו עם כיסוי חשמלי לבידוד מחום) ומשטח טעינה אלחוטית לנייד

תא המטען, בנפח 424 ליטר, גדול במושגים סיניים, ושימושי, ומתחתיו יש גלגל רזרבי מלא.
האבזור הוא סעיף ההצטיינות של הג'אקו 7, נדיר למצוא מכוניות בנזין שיהיו מאובזרות ככה, כמו חשמליות. כבר הדגם הבסיסי Executive (מ-170 אלף שקל) מגיע עם חישוקי 19 אינץ' קלים, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים, מסך מולטימדיה 13.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', מושבי נהג ונוסע בכוונון חשמלי, בקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי, מושבי עור טבעוניים, תא אחסון מקורר מתחת למשענת היד הקדמית, שקעי USB-c מלפנים ומאחור ומסילות גג.

גרסת Titanium שבה נהגנו (מ-179 אלף שקל) מוסיפה חימום למושבים קדמיים, דלת תא מטען חשמלית, גג פנוראמי נפתח (אפילו עם כיסוי חשמלי לבידוד מחום), שליטה חשמלית על המושב הקדמי מאחור ומשטח טעינה אלחוטית לנייד.

יש גם גרסה מאובזרת יותר Adventure (מ-200 אלף שקל), שגם מצוידת בהנעה כפולה ולא קדמית כמו שתי הראשונות, ומוסיפה חימום להגה, זיכרונות למיקום המושבים הקדמיים, חימום מושבים אחוריים, אוורור מושבים קדמיים, משדרגת את גודל מסך המולטימדיה ל-14.8 אינץ', תצוגה עילית לנהג, מערכת קול של סוני עם 8 רמקולים והזזה אוטומטית של מושב הנהג בכניסה לרכב.

בטיחות: 7 כריות אוויר בגרסת הבסיס, 8 בשתי הבכירות כולל כרית אוויר לברכי הנהג. יש בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, אור גבוה אוטומטי, אזהרה מפני פתיחת דלת כאשר המעבר לא פנוי והתרעת עייפות. ה-7 טרם נבחן במבחן ריסוק מערבי.

ג'אקו 7. אודי עציון, מערכת וואלה
הביצועים בסדר, אבל לא מתקרבים לאלה של טוסון וספורטאז' עם מנוע דומה/מערכת וואלה, אודי עציון

מנוע וביצועים: לצ'רי יש בהיצע יחידות פלאג אין וחשמל, אבל הג'אקו 7 מקבל יחידת בנזין שאין לה אפילו יחידת היברידית מתונה צמודה: 1,600 סמ"ק טורבו, 147 כ"ס, ותיבה רובוטית כפולת מצמדים, עם 7 הילוכים.

זה לא הספק גבוה למנוע כזה. הביצועים בסדר, אבל לא מתקרבים לאלה של טוסון וספורטאז' עם מנוע דומה (ו-160 כ"ס). אפשר לבחור בין שלושה מצבי נהיגה, רגיל, חסכוני וספורט, מחוגה פיזית על הקונסולה המרכזית - ומצב ספורט קצת משפר את העניינים. אבל העברת ההילוכים איטית ומעט קופצנית תחת מאמץ. לפחות יש העברת הילוכים ידנית יעילה מהידית, חבל שלא ממנופים מאחורי ההגה.

צריכת הדלק לא מרשימה: היצרן מבטיח 13.3 קמ"ל, אנחנו השגנו 11.8 קמ"ל כשברוב הנהיגה היה הרכב על מצב חסכוני.

ג'אקו 7. אודי עציון,
משלב אלמנטים עיצוביים מרכבים חשמליים, כמו ידיות נשלפות וחישוקים אטומים/אודי עציון
הכיול הרך גורם ליותר מתי תנודות מרכב בסיבובים ואפילו במעברי נתיב קצת אגרסיביים. ביחד עם הגה נטול כל תחושה, ולוחמת הגה בהאצות חזקות בעיקולים, מתקבל קרוסאובר שמחייב נהיגה רגועה ולא נעים תחת מאמץ

נוחות והתנהגות: גם כאן הג'אקו לא מצטיין. כיול המתלים רך מאוד, ובכל זאת הטיפול בבורות קטנים ומכשולים עירוניים לא טוב, קופצני ומלווה במכות מהמתלים. במהירויות גבוהות יותר המצב משתפר מבחינת הנוחות.

אבל שם הכיול הרך גורם ליותר מתי תנודות מרכב בסיבובים ואפילו במעברי נתיב קצת אגרסיביים. ביחד עם הגה נטול כל תחושה, ולוחמת הגה בהאצות חזקות בעיקולים, מתקבל קרוסאובר שמחייב נהיגה רגועה ולא נעים תחת מאמץ. ההגה גם מתקן באגרסיביות סטיות מהנתיב כשבקרת השיוט האדפטיבית מופעלת, עד שהעדפתי לנתק אותה, למרות שחוץ מזה היא תפקדה בסדר, אפילו בפקקים.

ג'אקו 7. אודי עציון,
אחת המכוניות הבודדות שנראות טוב גם בלבן/אודי עציון
גרסת המבחן מאובזרת כמו קרוסאובר קוריאני ב-30-40 אלף שקל יותר. אבל בצ'רי יהיו חייבים לעבוד על יחידת הכוח וכיול השלדה כדי להצדיק את המיצוב ואת הציפיות. כמו שאמר פעם חכם סיני באסיפת הורים: הנ"ל לא ממצא את הפוטנציאל. נקווה שבדגמים הבאים

השורה התחתונה: הג'אקו 7 נראה נהדר, מאובזר עד הגג הפנורמי, מרווח והמחיר שלו תחרותי, כאשר גרסת המבחן מאובזרת כמו קרוסאובר קוריאני ב-30-40 אלף שקל יותר. אבל בצ'רי יהיו חייבים לעבוד על יחידת הכוח וכיול השלדה כדי להצדיק את המיצוב ואת הציפיות. כמו שאמר פעם חכם סיני באסיפת הורים: הנ"ל לא ממצא את הפוטנציאל. נקווה שבדגמים הבאים.

על הצד הטכני: ג'אקו 7

מנוע: טורבו בנזין, 1,598 סמ"ק
הספק מרבי (כ"ס): 147
מומנט מרבי (קג"מ): 28.4
תיבת הילוכים, הנעה: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים, הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
4.50
רוחב (מטר): 1.865
גובה (מטר): 1.67
בסיס גלגלים (מטר): 2.672
מרווח גחון (ס"מ): 20
תא מטען (ליטר): 424
משקל עצמי (ק"ג): 1,599

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
10.8
מהירות מרבית (קמ"ש): 180
צריכת דלק, יצרן (קמ"ל): 13.3
צריכת דלק, מבחן (קמ"ל): 11.8

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, מניעת סטייה מנתיב והתנגשות ברכב בשטח מת, התרעת עייפות נהג והיסח דעת, זיהוי תמרורים

אחריות:
5 שנים או 150 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully