וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה של צ'רי: משפחתית פלאג אין במחיר היברידית

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 9:28

באירוע סגור למנהלי ציי רכב ושותפים עסקיים חשפה יבואנית צ'רי את הדגם הבא שלה לחברות הליסינג, קוראים לה אריזו 8 ואלו הפרטים שאתם צריכים לדעת לגביה

צ'רי אריזו 8 פלאג אין. אתר יצרן
אריזו 8, המראה גנרי, המפרט מעניין והמחיר מפתיע/אתר יצרן

כמו שעשתה לפני שנתיים כאשר נכנסה לישראל במחירים שחתכו את המתחרים, צ'רי הסינית חוזרת עם הפתעה נוספת, הפעם לא עם קרוסאוברים, אלא עם משפחתית פלאג אין גדולה יחסית בשם אריזו 8.

במציאות לא ממש נורמלית בה משפחתיות עממיות מציגות מחירים שהיו שייכים פעם למשפחתיות גדולות, זו שבה מאזדה 3 מתחילה ב-156.5 אלף שקלים, טויוטה קורולה שווקה פה עד לאחרונה במחיר שנושק ל-170 אלף שקלים, יונדאי אלנטרה נמצאת ב-175 אלף שקלים, וסקודה אוקטביה ב-151 אלף שקל נשמעת כמו מציאה יוצאת דופן, יבואנית שמציגה משפחתית בעלת מנוע פלאג אין במחיר של 174 אלף שקלים עשויה לטלטל שוב את השוק.

צ'רי אריזו 8 פלאג אין. אתר יצרן
לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' על משטח אחיד/אתר יצרן

האריזו 8 מגיעה בתצורת סדאן עם מימדים של 4.78 מטר מחרטום לזנב, רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.49 מטרים. בסיס הגלגלים עומד על 277 ס"מ. המידות האלו מציבות אותה בחצי מדרגה מעל המשפחתיות הפופולריות כמו הקורולה, אלנטרה והאוקטביה, בדיוק בינן לבין משפחתיות גדולות כמו סונטה וסופרב.

רמת האבזור המדויקת עוד לא נמסרה, ויתכן שעוד תשתנה, אבל כן אפשר לומר כי המכונית תגיע עם צמד מסכים, אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה, כל אחד בגודל 12.3 אינץ' בפריסה המזכירה את זו של דגמי יונדאי העכשוויים. בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, שני משטחי טעינה אלחוטיים, בורר מצבי נהיגה, כפתורי מגע על ההגה וסביבת נהג נטולת פקדים פיזיים, לא ברור אם גג הזכוכית הפנורמי יגיע כסטנדרט.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
צ'רי אריזו 8 פלאג אין. אתר יצרן
צפי לטווח חשמלי של קצת יותר מ-90 ק"מ/אתר יצרן

מבחינת מערכת ההנעה, מדובר בשילוב של מנוע בנזין 1.5 ליטרים ומנוע חשמלי. לפי פרסומים בסין, מנוע הבנזין מוגדש הטורבו מפיק 150 כ"ס ו-22.4 קג"מ המנוע החשמלי אחראי לכ-200 כ"ס ו-31.6 קג"מ, כמקובל במכוניות שמשלבות מנוע בנזין וחשמל ההספק הכולל אינו חיבור של שני המספרים אלא שילוב בין השניים. אין עדיין נתונים סופיים לגרסה בתקינה אירופית שנקבל.

מכל מקום, כאשר סביבת התחרות היא אוקטביה עם 115 סוסים, אלנטרה עם 139 סוסים ועד עצירת הייבוא שלה קורולה עם 140 סוסים, היא צפויה להיות זריזה מהן. באחד הפרסומים נטען כי התאוצה ל-100 אורכת כ-7 שניות. תיבת ההילוכים היא אוטומטית כפולת מצמד.

צ'רי אריזו 8 פלאג אין. אתר יצרן
חצי קטגוריה מעל המשפחתיות הפופולריות במידות/אתר יצרן

מעניין לא פחות הוא הטווח החשמלי המוצהר, של כ-90 ק"מ לאחר הפחתה מהנתון של 125 ק"מ על פי התקן הסיני האופטימי. המשמעות המעשית היא שבהינתן אפשרות לטעון את הרכב, עבור המשתמש הממוצע היא עשוייה לספק שימוש שוטף ללא כל צורך במנוע הבנזין. ועדיין לא להציב אותו בדילמה או שיקולי טעינה כאשר הוא יוצא לנסיעת סוף שבוע או חופשה עם המשפחה.

באירוע סגור למנהלי ציי רכב ושותפים עסקיים חשפה יבואנית צ'רי פריסבי את הדגם והכריזה כי מחירו יעמוד על 174 אלף שקלים. חברות הליסינג והציים של החברות העסקיות הגדולות הן הלקוחות העיקריים כיום של דגמי סדאן, אבל במחיר הזה ייתכן שהאריזו תוכל למשוך גם לא מעט לקוחות פרטיים, שרוצים רכב חשמלי אבל חוששים מחרדת הטווח. קיה נירו פלוס פלאג אין שהושקה לפני שנתיים במחיר דומה לא הצליחה אמנם לחולל מהפך דומה בשוק הפרטי, אבל כעת, כאשר טויוטה קורולה אינה משווקת, מצבה של האריזו עשוי להיות שונה.

אגב, ציי רכב, בתור מכונית פלאג אין היא גם זכאית להטבת מס בשווי שימוש, מה שעשוי להפוך אותה לזולה הרבה יותר, אפילו במאות שקלים לחודש ביחס למשפחתיות היברידיות. שווי השימוש לרכב פלאג אין עומד כעת על 1,090 שקלים ואילו לרכב היברידי - 540 שקלים.

מועד השיווק הרשמי יהיה בנובמבר השנה.

המהלך של פריסבי מעניין, כי מכוניות פלאג אין עם טווח חשמלי ארוך מהוות פלח שוק משמעותי בסין, שזוכה לעידוד השלטונות. ליצרנים סינים רבים יש גרסאות כאלה לדגמים ה-100% חשמליים והם מתחילים לייצא אותן לאירופה. צ'רי אריזו מוכיחה שאפשר יהיה למכור את המכוניות האלה במחירים תחרותיים לשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully