וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג בעל 154 עבירות תנועה ערער על שלילת רישיונו - ונדחה

ירון אדרי

1.8.2011 / 11:01

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה ערעורו של נהג כנגד דרישת רשות הרישוי לפסול את רישיון הנהיגה שלו. "המערער מהווה סכנה של ממש"

בתי המשפט ממשיכים לדחות ערעורים של עברייני תנועה סדרתיים לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה שלהם לאחר שנפסל על ידי רשות הרישוי ומשרד התחבורה. מדובר בעברייני תנועה סדרתיים להם עשרות רבות של הרשעות קודמות. המקרה המדובר הוא של נהג אשר צבר מעל ל-150 הרשעות ורישיון הנהיגה שלו נפסל לתקופה של חמש שנים על פי סעיף 56 לפקודות התעבורה.

הנהג, אנואר נבלסי, פנה לבית המשפט לתעבורה בירושלים בדרישה להשיב לו את רישיון הנהיגה שנפסל על ידי רשות הרישוי. לאחר שנדחה, ערער לבית המשפט המחוזי שדחה אף הוא את בקשתו. את ערעורו ביסס הנהג על כך שכבר ריצה עונשים שונים עבור כל אחת מההרשעות שביצע בעבר וכעת הוא נענש בשנית וכן כי פסילת הרישיון תפגע בפרנסתו ותפר את חופש עיסוקו. כמו כן, הוסיף נבלסי כי "מעולם לא עברתי תאונה. 80 אחוז מהעבירות זה הפועלים שלי, אבל לא אתווכח כי המכוניות על שמי".

השופט אמנון כהן דחה כאמור את ערעורו של נבלסי. לדרישתו הראשונה השיב כי סעיף 56 לפקודות התעבורה אינו עוסק בענישה אלא בהגנה על הציבור מפני נהגים מסוכנים. לעניין פרנסתו השיב כהן כי בשל היותו מסוכן לציבור אין להתחשב בפרנסתו ובחופש עיסוקו. "המערער מהווה סכנה של ממש לעוברי דרך בכביש, גם כיום. בנסיבות אלה, הרי שהרחקתו מן הכביש לתקופה של 5 שנים, הינה סבירה בהחלט", כך בפסק הדין.

עוד בפסק הדין ציין השופט חלק מ-154 הרשעותיו הקודמות של נבלסי: שש עבירות של נהיגה במהירות מופרזת, 12 עבירות של אי ציות לרמזור ושש עבירות של אי ציות לתמרור עצור.

פסילה זו מגיעה בהמשך ליוזמה של משרד התחבורה להוריד מהכבישים עשרות עברייני תנועה סדרתיים. זו החלה עוד בימי השר הקודם שאול מופז, אולם נתקלה במספר התנגדויות מצד בתי המשפט ולמעשה כשלה. בחודש מרץ האחרון הגיב משרד התחבורה עם תקנה חדשה (212ב') בהמשך לסעיף 56 לפיה בסמכות רשות הרישוי לפסול לתקופה של חמש שנים רישיון נהיגה של נהג שצבר 30 עבירות תנועה בחמש השנים האחרונות, כאשר חמש מהן חמורות.


אושר: עברייני תנועה יורדו מהכביש

האם גם הפעם התקנה לוקה בפגמים?

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully