וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמרי תחזיר את החיוך לטויוטה?

ירון אדרי

25.8.2011 / 13:55

טויוטה קאמרי מושקת בדורה השביעי בארה"ב, המשפחתית הגדולה שרושמת שיפור כמעט בכל סעיף. עדיין לא ידוע מתי תגיע לישראל

השנים האחרונות לא היטיבו עם טויוטה. מיליוני מכוניות נקראו למוסך בעקבות תקלות ועד שדברים החלו להסתדר ליפנים, בא הצונאמי והרס את הכל. אלא שלמרות הכל טויוטה המשיכה להחזיק במקום הראשון מבין יצרניות הרכב בעולם בתקופה הזו, עד לאחרונה. בחודש האחרון טויוטה ירדה מראשות הפסגה אל המקום השלישי בעוד ג'נרל מוטורס ופולקסווגן מתחזקים על חשבונה.

השוק האמריקני כידוע חשוב ביותר ליפנים, ובמצב הנוכחי של יפן אולי אפילו יותר מהשוק המקומי. את ההתאוששות תנסה טויוטה להשיג עם קאמרי שנחשפת בדורה השביעי. זה אמנם יושב על פלטפורמה חדשה, אולם המידות דומות לדור היוצא - אורך של 4.81 מ' ובסיס גלגלים של 2.78 מ'. כמו מרבית היצרניות היפניות, טויוטה הלכה על בטוח עם העיצוב. חיצונית, לא תמצאו פה חריגות עיצוביות פרט אולי לפגוש וגופי תאורה מלפנים ומאחור שמנסים להעניק לה בכל זאת חתימה אישית.

תא הנוסעים לעומת זאת שודרג משמעותית הן בעיצוב והן בחומרים, וכולל פריטי אבזור מתקדמים מבעבר הכוללים ריפודי עור, דיפוני עץ, מסך מגע צבעוני (6.1 או 7 אינטש), מערכת מולטימדיה מתקדמת התומכת באפליקציות סלולריות ואתרי אינטרנט ועוד. תלוי כמובן ברמות הגימור שתתחלקנה לארבע עיקריות (שתיים בהיברידית).

שמה של טויוטה נקשר עם איכות סביבה ומנועיה יציגו גם הם שיפור בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. יחידת ה-2.5 ל' הבסיסית מפיקה 178 כ"ס ו-23.5 קג"מ וצריכת הדלק הממוצעת הינה 11.9 ק"מ לליטר. המנוע הגדול יותר, ה-V6 בנפח 3.5 ל' מפיק 268 כ"ס ו-34.2 קג"מ וזהצורך ליטר בנזין לכל עשרה ק"מ בקירוב. לשני המנועים תשודך תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

את הבשורה האקולוגית תעניק הגרסה ההיברידית שעם יחידת ה-2.5 ל' ומערכת כלאיים (היברידית) משופרת מעניקים לה 200 כ"ס וצריכת דלק של 17.4 ק"מ לליטר, שיפור של 30 אחוזים מהדור היוצא. טויוטה מציינת כי בניגוד לעבר, כעת ניתן לנהוג במשפחתית הגדולה על כוח החשמל בלבד, כל עוד מדובר במהירות שלא עולה על 40 קמ"ש ולמרחק מרבי של כ-2.5 ק"מ.

להשקת קאמרי החדשה גייסה היצרנית את כל הכלים הכבדים, ובמונחים אמריקניים מדובר בסבב מירוצי נאסקאר. נהג טויוטה קייל בוש, שבתזמון מצויין ניצח את המירוץ האחרון ומוביל כרגע את טבלת האליפות, התייצב להפקת מספר סרטונים רשמיים שמנסים להעניק למכונית משהו כוחני. גם להיברידית. במקביל, קאמרי החדשה הוכרזה כמכונית הבטיחות באחד המירוצים החשובים ביבשת הרחוקה - דייטונה 500.

שיווקה של קאמרי החדשה בארה"ב יחל בחודש אוקטובר הקרוב, ומחירה ההתחלתי ברמת הבסיס יעמוד על 22 אלף דולרים (כ-80 אלף שקלים לפני מסים). מיבואנית טויוטה לישראל חברת יוניון מוטורס נמסר למערכת וואלה! רכב כי "אנו פועלים אל מול היצרן במאמץ להציג את הקאמרי החדשה בישראל, אך בשלב זה אין לנו מועד הגעה משוער ומידע אילו גרסאות יכללו בייבוא הדגם".

טויוטה קאמרי. אתר יצרן
טויוטה קאמרי/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully