וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית שתחמיא לכם לאגו

ירון אדרי

22.9.2011 / 13:49

גורדון מארי אבי מכונית העל מקלארן F1 החליט לשלב בין רגש להיגיון וכך יצר מכונית רודסטר דו-מושבית בשם T.32. אז מה אם היא עגלה

גורדון מארי לעולם יזכר כאבי מכונית העל הטובה ביותר שיוצרה אי פעם – מקלארן F1. הוא גם השתעשע בתכנון מכונית מירוץ חוקית לכביש בשם קפארו T1, אך את שנותיו האחרונות הוא מעביר בתכנון משהו קצת יותר הגיוני בדמות מכונית עירונית חשמלית. אבל כנראה שקשה יהיה לקחת ממנו את החיבה למכוניות ספורטיביות, ומה רע אם אפשר לשלב בין התפישה של פעם לתפישתו את עולם הרכב היום.

מארי יחד עם חברת 'טוריי תעשיות' המומחית בטכנולוגיות סיבי פחמן (קרבון), הבינו שאקולוגיה לא חייבת לבוא על חשבון כיף חיים. בשילוב הניסיון הרב של שניהם הם ייצרו מכונית ספורט דו מושבית אותה הם מכנים TEEWAVE AR.1 או בקיצור T.32. בסיסה היא שלדת מונוקוק, מקרבון כמובן ובשילוב אלומיניום, במידות של 3.98 מ' באורך, 1.77 מ' ברוחב וגובהה 1.15 מ'. היות ומדובר ברודסטר, מארי מנצל בסיס גלגלים של 2.61 מ' כדי להתקין את המנוע בין המושבים לציר האחורי. תא המטען אגב משאיר 200 ליטרים פנויים.

על הנעתה של ה-T.32 מופקד המנוע החשמלי של מיצובישי iMiEV. מי שכבר נתקל בחשמלית היפנית, יודע שתפוקתו עומדת על 65 כ"ס בלבד בליווי מומנט של 18.4 קג"מ, לא משהו שיגרה את בלוטות האדרנלין של חובבי המהירות אפילו שההנעה אחורית. אבל בזכות שלדת הקרבון, ולמרות משקלן הגדול של הסוללות (240 ק"ג), משקלה הכללי עומד על 850 ק"ג. זה עדיין כבד יחסית אבל אין מה לעשות כנראה - אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה בשתי החתונות.

על הנייר עומדת תאוצתה של ה-T.32 ל-100 קמ"ש על 11.4 שניות ארוכות יחסית, ומהירותה המרבית אינה מגיעה אפילו ל-150 קמ"ש. טווח הנסיעה בין טעינות עומד על 186 ק"מ כך שגם נסיעות ארוכות עימה הן דבר שלא תצאו אליו בלי תכנון מוקדם. ועם כל המגרעות האלה, עדיין צריך להוריד בפני מארי את הכובע שלא איבד לחלוטין את היצר הספורטיבי עליו בנה את הקריירה שלו לטובת חיבוק עצים.


חדשות וואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

Teewave AR.1 מכונית רודסטר חשמלית של גורדון מארי. אתר יצרן
Teewave AR.1 מכונית רודסטר חשמלית של גורדון מארי/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully