וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מגרה את האמריקנים

ירון אדרי

24.10.2011 / 7:44

תערוכת SEMA תעזור לפורד להציג עשר גרסאות משופרות של פיאסטה ופוקוס. האם כך ישתכנעו האמריקנים לקנות מכוניות קטנות?

האמריקנים התחילו להבין בשנים האחרונות שיש משהו שהאירופים יודעים והם כנראה לא. וכך החלו יותר יותר מכוניות קומפקטיות, קטנות במונחים אמריקנים, ליצור ביקוש וההיצע הפך לגדול מתמיד. מי שמנסה להוביל את הזרם היא פורד שבין כל דגמיה המגודלים, תוכלו למצוא באולמות התצוגה גם את פוקוס ואפילו פיאסטה. זו בדיוק הסיבה מדוע צריך להבליט דווקא אותן בתערוכת שיפורים.

בעוד פחות משבועיים תפתח תערוכת SEMA בלאס וגאס, במסגרתה תציג פורד עשר דוגמאות שונות לפוקוס ופיאסטה כפי שרואות אותן סדנאות השיפורים הנאמנות ליצרנית. זאת גם במקביל לציון 110 שנים בהן משתתפת פורד במירוצי מכוניות. בחלק מהמקרים מדובר בגרסאות בהן העיצוב הוא ההבדל העיקרי, ובאחרות חטיבת הכוח היא שזוכה לשדרוג מקיף. עוד תנצל פורד את המעמד להצגת גרסאות הספורט הסדרתיות של שתי המכוניות, ST. אז במי אתם הייתם בוחרים?

פורד פיאסטה של 'M2 מוטורינג'

מכוניות סופרמיני חמות הן דבר מובן מאילו באירופה, אז למה לא בארה"ב? זה בדוק מה שאמרה לעצמה סדנת 'M2 מוטורינג' כשישבה לתכנן את פיאסטה שלה. בולט כמובן הוא הצבע הסגול שעוטף את המרכב (פרט למכסה המנוע מקרבון) ומגיע אפילו לחישוקים. המרכב כפי שניתן להתרשם גם הונמך, נוספו בלמים מוגדלים ויחד עם שיפורים קלים בחטית הכוח פיאסטה הזו זועקת דרך מערכת הסאונד המשופרת שלה "תנו לי להיות הכל רק לא סטנדרטית".

פורד פיאסטה תערוכת SEMA 2011. יצרן, אתר יצרן
פורד פיאסטה תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן, יצרן

פורד פיאסטה של 'ארון ואקר'

הנה פיאסטה שמתאימה לכל מי שלא רוצה לבלוט יותר מידי. אמנם נוספו לעיצוב שלה לא מעט רכיבים, אבל רק חדי עין יכולים לשים לב אליהם נחבאים מאחרי הצבע הכסוף הבהיר שלה. אפילו מערכת הבלימה בתוך חישוקי ה-17 אינטש לא ממש מושכת תשומת לב. לעומת זאת, תא הנוסעים כך מספרים עושה את ההיפך הגמור. מושבי מירוץ מבית ברייד, ריפודי עור אדום ומערכת סאונד שלא תבייש ראפר מתחיל. ככה רוצים אותה בסדנת 'ארון ואקר'.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פורד פיאסטה תערוכת SEMA 2011. יצרן, אתר יצרן
פורד פיאסטה תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן, יצרן

פורד פיאסטה של 'גולד קואסט אוטומוטיב'

במבט ראשון, לא נראה שסדנת 'גולד קוסט אוטומוטיב' הוסיפה הרבה לפיאסטה מלבד קצת צביעה חיצונית. אבל תאמינו או לא, חטיבת הכוח מתהדרת בתוספת של מגדש על שרק שיפור מסיבי בדמות מערכת בלימה של ווילווד עם ארבע בוכנות לקאליפר יכולה לעצור. פרט לכך ולצמיגים דביקים מבית הנקוק, לא נרשם כל שיפור אחר במכלולי השלדה. האם ספליטר, ספוילר וקצת מדבקות מספיקים כדי להשאיר אותה על הכביש?

פורד פיאסטה תערוכת SEMA 2011. יצרן, אתר יצרן
פורד פיאסטה תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן, יצרן

פורד פוקוס של '3d קרבון'

סדנת '3d קרבון' בחרה להעניק לפוקוס יתרון בשני תחומים – עיצוב והתנהגות. בולט על המרכב הלבן, פס אדום הנמתח לכל אורכו ונגיעות דומות נעשו בחיפויי מראות הצד והחישוקים. כדי להוסיף עוד קצת למראה החצי קרבי, התאימה הסדנה קיט עיצוב חיצוני והכהתה את השמשות והחלונות. המראה החיצוני בהחלט נעים למראה והמוסיף כלל לא גורע. כל זה יפה לחניה, אך מה לכביש? מתלים ספורטיביים מבית אייבך מחליפים את הקפיצים המקוריים ועל חישוקי הענק הולבשו צמיגי פירלי דביקים. בקצה הגג הותאם ספוילר כדי שגם המעטפת האווירודינמית תוסיף על מה שלכאורה חסר - שיפורי מנוע.

פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן

פורד פוקוס של 'COBB טיונינג'

הפורד פוקוס של סדנת 'COBB טיונינג' נראית הכי קרבית כאן וממש כאילו זה עתה חזרה מהמסלול אפילו שמדובר באיור ממוחשב. חטיבת המירוצים של קוזוורת' התאימה למנוע בוכנות מחושלות, מגדש טורבו ואינטרקולר משופרים ומערכות יניקה ופליטה מתאימות. ההספק לא נחשף, אבל אתם בהחלט יכולים לשער בכמה הוא צמח. להשלמת החבילה נוספו בלמים מוגדלים, מערכת מתלי מירוץ ורכיבים נוספים כדי שפוקוס הזאת תתאים בעיקר למסלול.

פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן

פורד פוקוס של 'ID אייג'נסי'

סדנת 'ID אייג'נסי' כך נמסר, הושפעה ממסורת השיפורים של אירופה ויפן. הפוקוס שלה זוכה לשדרוג קל בחטיבת הכוח באמצעות מערכת פליטה פתוחה, ובזאת מסתיימת תוספת הסוסים (שלא אמורה לצמוח בהרבה אם בכלל). פרט לכך, נעשו מספר ניסיונות להעניק לפוקוס מאפיינים ספורטיביים כמו מושבי רקארו, בלמי ברמבו ועוד. אבל עם אופציה כמו מנשא לאופניים, אתם בטח יכולים להבין למי היא תתאים בדיוק.

פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן

פורד פוקוס של 'בוג'יקס דיזיין'

על תקן המלקטת עומדת סדנת 'בוג'יקס דיזיין'. הפוקוס שלה הורכבה באמצעות שלל אביזרים מבית סדנאות שונות כמו '3d קרבון' (ספויילר), 'רנן' (חישוקי 20 אינטש), AP רייסינג (בלמים), H&R (מתלים) ועוד. אבל למרות זאת, את השילוב בין הכל היא עשתה עם תוספת משלה היכן שצריך או חסר. גם תא הנוסעים זוכה לדבריה לשדרוג בדמות ריפודי עור, מושבי ספורט ועוד.

פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן

פורד פוקוס של 'סטידה'

לסדנת 'סטידה' יש לא מעט רכיבים משופרים עבור פוקוס, ורבים מהם אכן מצאו דרכם אליה. חטיבת הכוח השתפרה עם מערכת קירור ליניקת האוויר המוזרם למנוע וההתנהגות עלתה כיתה עם מערכת מתלים ומוטות מייצבים. חישוקי 19 אינטש וצמיגים מתאימים יעזרו לה גם לאחוז טוב יותר באספלט. על המראה כנראה שלסדנה אין כל כך זמן או רצון לעבוד ולשם כך נודב קיט עיצוב מבית סדנת '3d קרבון' שאף היא מציגה כאן כשרק הצבע נבחר לשמש כמגנט תשומת לב.

פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן

פורד פוקוס של 'קאפלדי רייסינג'

עם הרבה ניסיון במסלולי המירוץ, סדנת 'קאפלדי רייסינג' החליטה שדווקא מרכב הסדאן הוא המתאים ביותר לעבוד עליו. במקרה זה היא בחרה לחזק חלק מהתכונות הספורטיביות עם מערכת פליטה פתוחה, דיפרנציאל טורסן ומוטות מייצבים של פורד פרפורמנס, מתלי מירוצים ועוד. חיצונית, התוספות היחידה הנראית לעין הן יחידות תאורת קסנון ולדים, ספליטר אווירודינמי בפגוש ושילוב של גוון אפור עם כתום.

פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן

פורד פוקוס של 'ראוש פרפורמנס'

לסדנת 'ראוש פרפורמנס' יש עבר גדוש עם פורד על מסלולי המירוצים, כולל נאסקאר ודראג. לכן, הערכה שהיא מוסיפה לפוקוס ונקראת 'סטייג' 3' אינה מסתפקת רק במדבקת סוסים דוהרים על הכנף האחורית אלא בתוספת משמעותית לחטיבת הכוח. זו כוללת מגדש על, מערכת יניקה מתקדמת בספיקה גבוהה ומערכת פליטה מתאימה. מספרים של ממש לא מתקבלים אבל בואו נחשוב רגע מה אפשר להוציא ממכונית שגרסה סדרתית ורגועה שלה מסוגלת להפיק כ-200 כ"ס. אפילו ה-RS500 במקרה זה תתבייש לעמוד ליד הפוקוס של ראוש ברמזור. כמובן שהסדנה לא מוותרת גם על עיצוב חיצוני שזכה לנגיעות קלות. מלפנים הוחלף הגריל ולפגוש נוסף ספליטר לשיפור זרימת האוויר. מאחור נוסף ספויילר בקצה הגג והכל נצבע בצביעה ייחודית.

פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011. אתר יצרן
פורד פוקוס תערוכת SEMA 2011/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully