וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה: מכונית מימן ב-2015

טויוטה תמכור מכוניות מונעות במימן ליום שאחרי טכנולוגיית הכלאיים כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר. המלכוד: מחיר כל מכונית יחל ב-100 אלף יורו

מכבש הלחצים שמפעיל האיחוד האירופי על יצרניות הרכב נותן את אותותיו. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, תחל לשווק כמה אלפי עותקים של מכונית משפחתית מונעת בתאי-דלק ומימן משנת 2015 ואילך, כך מפרסומי היפנית. בטויוטה מספרים שמכסת הייצור מוגבלת, משום שכל עותק נאמד בכ-100 אלף יורו, וכי הטכנולוגיה עצמה אינה זולה לשימוש.


הסיבה שבגינה טויוטה מקדישה לענף המימן משאבים רבים, כמו הונדה (ע"ע FCX קלאריטי), נובעת מתקנות ה-CO2 המחמירות של האיחוד האירופי. כזכור, הפעיל הגוף המפקח כמה שנים קודם לכן, תכנית אסטרטגית להפחתת דו תחמוצת הפחמן (CO2) בכלי-רכב עד לנתון של 130 גק"מ, שאם לא תיאכפנה על ידי היצרניות עד שנת 2015 תיערמנה קנסות לכל רכב שיוצא את פס היוצר וחורג מהתקן. מסתמן שב-2020 הרף יהיה אף תקיף מכך, שכן זה יצנח ל-95 גק"מ באופן גורף.


שימוש בטכנולוגיה של תאי דלק ומימן ברכב, אמור להשיג הפחתה דרמטית ביכולת של טויוטה לצמצם קנסות כספיים בשיעור גבוה. מדובר בתהליך נקי ברובו הממזג חמצן ומימן ליצירת חשמל ומים, ובא (בהשוואה למכונית חשמלית) להחליף את הסוללות היקרות והכבדות באמצעות תאי דלק.


"לפני המימן, אנחנו רואים במכוניות חשמליות מוזנות סוללה כפתרון טוב לערים, בעוד מכונית פלאג-אין היברידית היא כלי התחבורה היעיל ביותר לנסיעות ארוכות. כך אומר סגן נשיא שיווק בטויוטה אלן יוטהובן. עוד הוא מוסיף כי "לפי מחקרים שערכנו, כ-80 אחוזים מהנסיעות בעיר לא חוצות טווח נסיעה של 20 קילומטרים. כך שעד שתגיע טכנולוגית המימן העממית, נתמקד במכוניות שקע-תקע היברידיות.


לטויוטה יש עניין מרכזי בקידום מכונית שקע-תקע, שכן בשנה הבאה תשווק את הפריוס פלאג-אין, שעלותה תהיה גבוהה יותר בכ-7,000 יורו (באירופה) מהפריוס הרגילה, שעולה בישראל קרוב ל-160 אלף שקלים. כך או אחרת, העלויות המצטברות לטכנולוגיה נקייה גבוהות לצרכן הממוצע, אז אולי מוטב שטויוטה תתמקד בטקטיקה שתפחית את מחירי מכוניות הכלאיים, ולפנות לאוכלוסיות רחבות יותר.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully