וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: רנו מגאן קופה, דיווח אחרון

רנו מגאן קופה מסיימת את שירותה אחרי ששה חודשים ו-12 אלף קילומטרים על מד המרחק. נו, אז רואה מוסך או לא?

רנו מגאן תמיד הייתה מכונית מוכת מחלות. שברירית, אלרגית לאקלים הישראלי, לא זולה לתיקון ובכלל סחירות זה ממנה והלאה. גם מהדור השני. הדור השלישי שהוכרז ב-2007 הזניק את הסדרה מחדש, ואולי מבשר על תחילתו של תהליך הבראה. הוא דורש אמנם בדיקה יסודית על פני מבחן ארוך טווח בן חצי שנה, אך מסתמן שהידוק היחסים עם ניסאן מאפשר לרנו לחתום על תעודת אמינות. מסמך שהם לא יכלו לעמוד מאחריו לפני הרבה שנים, וזה בלשון עדינה.

המגאן קופה הושאלה לוואלה! רכב ביוני, וכעת עם כניסת דצמבר היא נמסרה חזרה לקרסו-מוטורס. ששה חודשים במערכת היא תפקדה ללא דופי, בלי תקלות, או הערות משמעותיות. את המבחנים היא מסיימת לאחר 12 אלף קילומטרים, שכללו שעות ארוכות של עמידה בפקקים, מספר מבחני דרכים - חלקם בודדים ואחרים השוואתיים, נהיגה ספורטיבית אגרסיבית וגם נסיעות מדידה לאומדן צריכת הדלק הממוצעת שלה - שם היא הפתיעה בענק, למרות החששות המוקדמים. על החוויות עימה תוכלו לשוב ולקרוא בכל עת שתרצו. אבל עכשיו, הגיע הזמן להיפרד ממנה עם סיכומים אחרונים.

הנסיעה האחרונה

מגאן קופה, כמו כל מכונית מסוגננת, חייבת להיות קצת שונה מתחת לחזות. כלומר, צריך להיות לה יתרון קל בנהיגה לעומת סתם עוד משפחתית קונבציונלית. ואכן, דבר זה בלט כאחד המרכיבים הכי מרשימים בה כשמפנים את ההגה לפיתולים ומחפשים אקשן. בהתחלה, היה נדמה שאין לה מה להציע בתחום הניהוג, שכן מערכת ההיגוי החשמלית אינה מבריקה והתמסורת הרציפה גומרת לה את האוויר בחזה, בדיוק מתי שהגבהים בהרים מצטברים למאות מטרים.

אולם, מנוע הבנזין (143 כ"ס) "יושב" טוב במכונית הזאת, ואם מקפידים לנצח על טורים גבוהים, בהחלט אפשר להמיר את השעמום בנהיגה אטרקטיבית - במיוחד אם משתמשים בתפעול הידני, שהוא עדיף לכל דבר על פני שליטה אוטומטית רגילה. לא פעם ולא פעמיים הוכיחה המגאן קופה במבחן המשווה מול השירוקו, שהנחיתות שלה בתחום תיבת ההילוכים לא מעקרת תכונות אחרות שלה, ונהג השירוקו מצא את עצמו בהרבה מקרים מחפש לשוב למגאן כדי לצלוח את רצף הסיבובים הבא.


החלק השני נוגע לאיכות הנסיעה שלה, שהיא, לפי כל הנהגים שהשתתפו וחוו נסיעות עימה, גבוהה מאוד. סידור המתלים מוטה לנוקשות בנסיעה, ולכן לעתים נדמה שהיא קצת מתרסקת מעל בורות ולא משככת אותם. למעשה, מהלכי המתלים שלה אינם קצרים, ולכן היא מתמודדת עם תקלות באספלט ברכות, ובלי רגשי נחיתות לעומת מכוניות משפחתיות רגילות.

הכניסה לתא הנוסעים במגאן קופה מסתיימת בטריקת דלת כבדה, שמעידה על הפערים המבניים בינה לבין אחותה הטורקית רנו פלואנס (אלו שני דגמים שונים). את המושבים קשה שלא לאהוב, משום שאלו מקנים אחיזה מצוינת לגוף והתמיכה מהדפנות והמסעד נוסכת בטחון. בקיצור, נוח לשבת ולהעביר שם את הזמן. שאר הפרטים מסביב גם ברמה גבוהה, החל מאיכות החומרים ועד לבקרת השיוט המצוינת. טעונה שיפור היא מערכת השמע המסורבלת לשימוש.

בחודש הראשון צריכת הדלק הייתה שערורייתית, והתייצבה לעתים על סביבות ה-7.8 ק"מ לליטר. במשך הזמן, ולאחר שהמנוע צבר קצת יותר מרחק, צריכת הדלק השתפרה וננעלה בסופו של דבר על ממוצע של 9.6 ק"מ לליטר. נתון טוב וסביר בהתחשב בכך שהיא בילתה אחוז ניכר מזמנה בעמידה ממושכת בפקקים.

רנו מגאן קופה ארוך טווח (דיווח אחרון). ניר בן טובים
רנו מגאן קופה ארוך טווח (דיווח אחרון)/ניר בן טובים

הבדיקה האחרונה

כמו סיאט איביזה FLOW לפניה, התפקדה המגאן קופה לתחנה אחרונה אצל מומחי 'המעבדה לרכב' בחולון, שנענו לבקשתנו והקדישו זמן רב לבדיקה מעמיקה של הצרפתיה הנאה (שעוררה שם הרבה עניין). בדיקות מסוג אלה ראוי לציין הן הכרחיות אפילו בטווח כה קצר, משום שדווקא בחודשים הראשונים עלולות להתגלות בעיות משונות שצריך לפקוח עליהן עין. המגאן נזכיר, נמסרה למדור עם פחות מ-30 קילומטרים על מד המרחק, שהצטברו עד לנקודת הבדיקה ל-12 אלף.

הבדיקה מחולקת למספר שלבים מופרדים, כאשר את רובם מכירים מי שמחפשים רכב משומש. השלב הראשון הוא בחינת הספק היצרן (ואם נמלטו כמה סוסים מהארווה). משם ממשיכים לבלימות, בדיקות פח ידניות עם מכשור אלקטרוני, והלאה אל כוון פרונט, בדיקת מסמכי רישוי (התאמת ניירת למספר שלדה וכדומה), צמיגים, היגוי ועוד.

תוצאות הבדיקה מלמדות שהמגאן קופה חוזרת הביתה בדיוק כמו שהיא יצאה: עקומת העוצמה נותרה במקומה, גם הגיר, ולמעט כמה הערות קטנות על לחיצות פח או שריטות קלות מחנייה אין מה להוסיף לחובתה. לא נזילות, לא דפיקות או כל סימני בלאי מכאניים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

170 אלף שקלים

מכוניות קופה הן לא זולות. ורנו מגאן קופה מתחילה ב-155 אלף שקלים ונגמרת ב-170 אלף שקלים. על שאלת האמינות יצאנו לענות בחצי השנה האחרונה, ונותרנו די שבעי רצון מכך שהיא לא הסגירה שום סימני מצוקה ולו לרגע אחד. אם היא מתאימה לכם או לא, זו כבר בחירה אישית שמשקפת חלק מתכונות הנהג. יש מי שיטען שהיא צפונבונית, יש שיגידו שהיא לא שימושית (וזה לא נכון כי היא מרווחת והגישה אל המושב האחורי בסדר גמור), ומובן שפרנקופילים לא יעיזו להגיד עליה מילה אחת רעה.

בסיכום החודשים, החווית עם המגאן קופה השאירו על המדור חותם חיובי. זאת מכונית איכותית, שנעים וקל להשתמש בה, מאובזרת בכל מה שצריך, והיא גורמת לדור השני של המגאן להיראות ולהרגיש מיושן ולא רלוונטי. רק בגלל זה, אולי שווה לכם לתת לה צ'אנס להוכיח שהיא באמת לא רואה מוסך. בתודה לניסאן. אנחנו עדיין היינו מאושרים יותר למצוא שם גם תיבת הילוכים ידנית.

ככה זה התחיל

לכל מבחני הדרכים ארוכי-הטווח בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully