וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה ביפן: ניסאן ליף החשמלית

החשמלית המשפחתית של ניסאן קטפה את תואר מכונית השנה ביפן. מאזדה מקבלת מחמאות על טכנולוגית מנועי הסקיי של ה-2 הקומפקטית

ניסאן ליף הוכתרה למכונית השנה ביפן לשנת 2011. כך הוכרז אמש (רביעי) במסגרת תערוכת הרכב בטוקיו. הליף היא המכונית החשמלית הראשונה שזוכה באירוע היוקרתי, ובכך ורושמת לעצמה דאבל עונתי מפואר, לאחר שבתחילת השנה גרפה לכיסה גם את תחרות מכונית השנה באירופה, ופרס משני בחשיבותו במסגרת 'מכונית השנה העולמית', המתקיימת רק מספר שנים מועט. זו הפעם השנייה שניסאן מצליחה להגיע להישג כה מכובד, מאז 1993, אז הצליחה לכבוש את דעת המבקרים (בשתי היבשות) ניסאן מיקרה הקטנה.

רוב המתחרות המשתתפות אינן מוכרות במיוחד מעבר לשווקי המזרח, אולם בקטגורית המכוניות המיובאות ליפן ניצחה את מרצדס C קלאס החדשה מגרמניה, והקדימה בנקודות בודדות את פיג'ו 508 הצרפתית. פרס נוסף ניתן באירוע עבור טכנולוגית הינע, ובו זכתה מאזדה 2 עבור מנועי הסקיי-אקטיב הקומפקטיים הנכנסים ליישום בהדרגה, בכל כלי-הרכב של המותג.

בניסאן מציינים כי מאז הושקה הליף בשנה שעברה, נמכרו כ-20 אלף עותקים ממנה ברחבי העולם, וכי הדו-קרב האקולוגי והבינלאומי מול שברולט וולט נוטה כרגע לטובת היפנית לדברם. באמריקה בכל אופן העדיפו להצביע לאמריקנית במסגרת תערוכת הרכב הצפון אמריקנית האחרונה, והותירו את הליף במקום השני. מה לא עושים בשם הפטריוטיזם.

ליף, המצוידת במנוע חשמלי וסוללות המספקות טווח נסיעה של כ-185 ק"מ, עמדה בשנה האחרונה לא רק מול שבחים, אלא גם מול מטח ביקורות. עיקר התלונות טענו כי טווח הנסיעה קצר מהמוצהר על ידי היצרנית היפנית, כשבנוסף על כך הוציאה קריאת תיקון יזומה לכ-5,300 יחידות בשל תקלות במערכת המיזוג, המשפיעות על ביצועי המכונית. בחודשים האחרונים הובאו לישראל כמה עותקים על ידי היבואנית ''קרסו מוטורס' לבדיקת כדאיות ותקינה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully