וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: שברולט קרוז 1.4 טורבו

31.1.2012 / 8:26

מחוון הסל"ד מטפס במהירות, התיבה מגיבה מהר והקילומטרים נבלעים בשקיקה. מה עשה הטורבו לשברולט קרוז והאם זה שווה את המחיר? יצאנו למבחן

ברמזור הפניה שמאלה מכיוון הכינרת אל עפולה, נהג הקרוז הזהובה (הצבע הנפוץ ביותר?) נעצר לימיננו ונעץ בנו מבט המום. רק לפני דקות אחדות הוא הושאר מאחור בעליות החדות מכיוון יבניאל, למרות שממש השתדל לקרוע את מנוע ה-1.6 ליטר שלו עד הקו האדום. הקרוז שלנו לעומת זאת, עשתה את הדרך בקלילות ועקפה את האחות המתאמצת כאילו הייתה בת חוגגת במשפחה. "זאת גרסת הטורבו החדשה" בישרנו לו והמשכנו הלאה.

כן, אם עוד לא עשינו זאת בעבר, זה הזמן להודות שוב לכל חובבי הסביבה. אנחנו סולחים לכם שלקחתם לנו את המנועים הגדולים, אבל מודים לכם על מנועי הטורבו הקטנים. למרות כל שעבר על עולם הרכב, נראה כאילו זה המציא את עצמו מחדש ולמרות שמגדש הקסמים הזה כבר בן עשרות רבות של שנים, עולם הרכב גילה מחדש את האהבה אליו ויכולותיו.

גם שברולט גילתה אותו וחימשה את הקרוז, המשפחתית הפופולארית של החברה במנוע 1.4 ליטר מוגדש שכזה. מנוע שפותח בשיתוף עם אופל הגרמנית, השייכת לקבוצה שהצליח לקחת את הקרוז הבינונית בכוחה ולהפוך אותה למשהו אחר לגמרי. כזה שזז וממש לא מבאס. אז מיד עם הגעת הדגם החדש לישראל, אחזנו במושכות גרסת ה-RS המאובזרת ויצאנו לגדוש את כבישי ישראל. שווה?

מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו/קובי ליאני

קראו לה RS

שילוב האותיות R ו-S, בדומה לשילוב הצבעים צהוב ושחור בעולם החיות, מעיד לרוב בעולם הרכב על יכולות משופרות. בעולם החי מדובר לרוב על עוקץ וטמפרמנט של 'אל תתעסקו איתי' ובעולם המוטורי, מדובר על דחף, משיכה ויכולת מילוט בכבישים מפותלים.

בכל הקשור לשברולט קרוז, אין כוונה ספורטיבית יתרה בשם - אלו צמד האותיות שנבחר לתאר את גרסת הטורבו החדשה של הקרוז. כאמור, המנוע הוא אותו מנוע כפי שפגשנו בעבר באופל אסטרה (גם במסגרת מבחן ארוך הטווח שערכנו לה) ולארבעת הצילינדרים שלו יש 1,400 סמ"ק, 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן 20.4 קג"מ הזמינים כבר ב-1,850 סל"ד.

אחרי שלל התהפוכות שעברה הקרוז בחיה הקצרים, שכללו חילופי מנועים ועדכון תיבות הילוכים, אפשר לומר שהציפייה למצוא בה מנוע בשרני יותר, זוכה למענה ראוי בהחלט. מנוע זה מרגיש חלק ונעים מאוד בפעולתו וכוחו הזמין הופך את ההתנהלות בקרוז לחדה, קלילה וזריזה כמו שלא הכרנו בה בעבר. כשלוחצים על דוושת הדלק, באמת קורה משהו שם בחזית ובניגוד לעבר, התחושה של סחבת ונמנום עפה מהחלון. מבדקי ההאצות שלנו תזמנו את הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש במעט פחות מ-10 שניות - שיפור משמעותי לעומת מנוע ה-1.6 הרגיל שזקוק כמעט ל-13 שניות.

המנוע הנמרץ מקבל גם את התמיכה הראויה מתיבת ההילוכים. ששת ההילוכים שבה עוברים באופן חלק ומידי והם הולמים מאוד את תפוקת המנוע. יחסי ההעברה ארוכים, אך ישנה תחושה כאילו זה האחרון קוצר במעט (ביחס לשילוב המקביל באופל אסטרה) שכן ב-100 קמ"ש מסתובב המנוע ב-2,200 סל"ד, לעומת 2,000 באסטרה.

המבחן שלנו שכלל מאות קילומטרים של נסיעה משולבת, עם נוסעים ובלעדיהם, הניב צריכת דלק טובה של 11.4 ק"מ לליטר.

בטיחות זה לא הכל, זה קודם כל

שדרוג המנוע גרר עמו גם הרחבת האבזור הקיים, לצד כמובן הקפצת המחיר למחוזות חדשים - 140 אלף שקל עבור הקרוז טורבו הבסיסית ועד כדי 150 אלף שקל עבור הקרוז טורבו ברמת ה-LTZ (גרסת רכב המבחן). החידוש העיקרי של דגם הטורבו מגיע עם אבזור בטיחות פורץ דרך לא רק בקרב המשפחתיות, אלא בקרב פלחי שוק אחרים. לא פחות מעשר כריות אוויר יעטפו את הנוסעים במקרה הצורך (שלא נדע מצרות) וינסו למזער פגיעות. תוסיפו לכך גם בקרות ייצוב אלקטרוניות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, 5 כוכבים במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי, NCAP (הושגו עם 6 כריות אוויר) ותקבלו חבילת בטיחות מרשימה במיוחד. יש לציין כי את כרית האוויר הקדמית לא ניתן לבטל כדי להושיב מושב תינוק מלפנים כשגבו לכיוון הנסיעה.

רכב המבחן הגיע כאמור ברמת ה-LTZ המאובזרת. זו נועדה לפנק את לקוחותיה וכמובן לנסות להצדיק את המחיר הגבוה. מי שיבחר בזו ימצא בה מושבי עור, מושב נהג חשמלי למחצה, חימום למושבים, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית ועוד (אך לא בקרת אקלים). התוצאה היא תא נוסעים שנעים להעביר בו את הזמן. מלבד רעש רוח קליל ממסגרת החלונות בנסיעה מעל 100 קמ"ש, התא נשאר שקט והמושבים נוחים גם בנסיעות ממושכות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו/קובי ליאני

קרוז, כמו שאתם מכירים אותה

מלבד שינוי המנוע ותוספת האבזור, שברולט קרוז טורבו נשארה ממש כמו שאתם מכירים אותה. כלומר, שתא הנוסעים שלה מרווח דיו כדי להסיע ארבעה מבוגרים בקלות, יש לה תא מטען ענקי שיכול לבלוע קניות לשבועיים למשפחה בקלות ושגם איכות החומרים וההרכבה טובים בסך הכל.

גם נושא הניהוג ונוחות הנסיעה נשארו כמעט לא שינוי מורגש. וזה אומר שהקרוז ממשיכה לשמור על המתלים הרכים שלה שיודעים להעניק המון רוגע ונינוחות בנסיעה יומיומית בעיר ומחוצה לה, אך לא ממש מיועדים לגרום לנהג ליהנות מנהיגה ספורטיבית. זה לגמרי לא היעוד שלה וגם הבלמים, שמשום מה דווקא התכווצו בגרסה החזקה יותר, מבהירים זאת מיד. פעולת הדוושה נשארה ספוגית ולא משכנעת בעצמת הבלימה שהיא מפיקה. בנהיגה מעט מעל הממוצע, הבלמים גם נוטים להתחמם מהר מהמקובל ולאבד מיכולתם לעצור את המכונה.

מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו/קובי ליאני

מכוונת גבוה

בסיכומם של ימי המבחן לשברולט קרוז טורבו אפשר לומר שהמנוע החדש מצליח לקחת את המשפחתית הזו לרמה חדשה ולמעשה שם סוף (בגרסה זו) ללעג שזכו גרסאות ה-1.6 וה-1.8 ל' בתחום הביצועים. מנוע הטורבו מעניק המון צבע ללחיים של הקרוז והיא כבר לא חוששת להישיר למתחרות ממותגים אחרים.

אולם, לכל החידושים האלה יש תג מחיר. כאמור, מחיריה של הקרוז טורבו מתחילים ב-140 אלף שקל ומגיעים לכדי 150 אלף שקל, ואלה מציבים אותה בעימות ישיר מול בכירות הקטגוריה: פולקסווגן ג'טה החדשה, פורד פוקוס החדשה, הונדה סיוויק (שתוחלף בקרוב) ואחרות, אך לפספס את הקרב מול מתחרות חזקות כמו יונדאי i35 ואף האופל אסטרה שחולקת עמה מכללים רבים. האם היא תצליח להיקלט בשוק? את זה רק הזמן יקבע.

עוד מבחני דרכים והשקות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בארץ

מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו. קובי ליאני
מבחן שברולט קרוז 1.4 טורבו/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully