וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני בשירות הטכנאים

מיני חושפת את קונספט קלאבוואן, עם יכולת שינוע של שני אנשים ומערכת אחסון היקפית לצרכי עבודה. הלהיט החדש בתחום המסחריות?

כשחושבים על מותג מיני עולות לראש דמויות קלאסיות כמו קופר, קופר S, או הקבריולה. אבל מיני תמיד הייתה חברה נועזת לפני ובתקופת ב.מ.וו, ובשנים האחרונות כשיש לה מצבור מזומנים ביד, היא החלה להתפרע עם מכוניות ייחודיות בסגנון הקופה, הרוקטמן (שלא יגיע לייצור) ורכב הפנאי קאנטרימן. כעת, היא פונה לתחום קצת יותר סולידי, שיפתה את קברניטי ענף ההובלה.

מיני תגיע לתערוכת ז'נבה עם רכב רעיוני חדש בשם קלאבמן קלאבוואן קונספט. כפי שמשתמע משמו של הדגם החדש, מדובר בורסיה של רכב מסחרי קומפקטי המתבסס בכבדות על הקלאבמן הרגיל, אבל עם טוויסטים טכנולוגיים ומבניים, שהפכו אותו לרכב תובלה עירוני בעל יכולת נשיאת ציוד שתטיב עם קבלני החשמל, הבניין והאינסטלאטורים, בין השאר.

ההגדרה המדויקת של הקלאבוואן קונספט על פי מיני היא "compact lifestyle van for business and leisure.". פירוש הדבר, שהמיני השימושי מתאים לשלל פעילויות עסקיות, אך מותאם לניצול בשעות הפנאי. לדברי החברה, חטיבת העיצוב שאבה את מקור השראתה מרכב בן 50 שנה, שהיה פופולארי בענף חלוקת המזון בשנות ה-60 – מוריס מיני מיניוואן.

המרכב והמכלולים של הקלאבוובן בנויים בדומה לרכב מסחרי קומפקטי, עם מבנה גבוה יותר, קשתות גלגלים מורחבות ומתלים רכים. דפנות פרופיל סגורות מאפשרות גישה אל תא המטען רק באמצעות דלת כניסה מפוצלת מהזנב; "שני מושבים, רצפה שטוחה, חמש דלתות ופוטנציאל להטענת ליטרים רבים של ציוד", כך החברה. הנפח המוצהר הוא 260 ל' במצב זקוף, ועד 906 ל' עם קיפול מלא של כל המושבים. ישנן שש נקודות עיגון להידוק ציוד.

לא ברור כרגע איזה עתיד מחכה לקונספט, שכן מיני עדיין עורכת שינויים בקרב החברה, ומנסה לברור בין כמה דגמי ראווה - ביניהם רכב סדאן וסטיישן. אם הדגם אכן יגיע לייצור, ניתן יהיה לקבל עליו החזר מס כמקובל בתחום המסחריות. עוד פרטים, יפורסמו בתערוכת ז'נבה.


עוד הרבה על מיני בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully