וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אודי A3 חדשה

אודי הסירה את הלוט וחשפה את הגרסה החדשה של הקומפקטיות פרימיום A3 בז'נבה. המנועים שופרו, האיכות גם, והמערכות השתכללו. אצלנו לקראת ספטמבר

המכונית האחרונה שאודי השיקה ל-A3 היוצאת הייתה ה-RS3, והיא שוחררה לאוויר העולם לקראת סוף 2011. באודי בחרו כנראה לדחות את השקת הדגם החדש, מפני שכל קונצרן פולקסווגן שרוי במעין רה-ארגון, הבא לידי ביטוי במנועים, בפלטפורמות (MQB), בשיווק, איכות הקבינות וחלוקת מכוניות תאומות במותגי הליבה (ע"ע אפ, סיטיגו ומיי).

בקבוצת הפרמיום הקומפקטית, אודי A3 מונתה לאמת מידה בשל הוותק שצברה. המכונית הגרמנית מיוצרת מאז 1996 והחליפה דורות רק פעם אחת בשנת 2003, ומאז הסתפקה במיני-מתיחות פנים, שלרוב התרכזו בתחום יחידות ההנעה או אבזור הפנים. עתה, ערב סיום יום הבכורות בתערוכת ז'נבה, נחשף הדור השלישי של אודי A3 והשאלה המתבקשת היא, האם תמשיך אודי להוביל מול הכוחות החדשים של ב.מ.וו ומרצדס (ה-A קלאס החדשה).

נתחיל דווקא עם מה שנותר כמעט על כינו: המידות. אודי A3 החדשה שומרת על היקפיה בדומה לגרסה אותה היא מחליפה; אורכה מקצה לקצה הוא 4.23 מ', רוחבה 1.77 מ' (שיפור זניח של כמה מילימטרים), גובהה 1.41 מ' ובסיס הגלגלים צמח קלות ל-2.61 מ'. שימוש בתרכובות אלומיניום במכסה המנוע ובכנפיים, הפחית את משקלה בבן-אדם ממוצע (80 ק"ג) ל-1.17 טון בגרסתה העממית בהיצע (1.4 ל'). העיצוב החיצוני, כפי שניתן לראות, הוא שיבוט מיניאטורי של אודי A6.

לעומת הקפאון החיצוני הצונן, תא הפנים תוכנן לשדרג באופן ניכר את תחושת הפאר והנדסת האנוש. מערכת ה-MMI פועלת כעת בשטח רחב יותר ופחות עמוס בכפתורים, המצמצם הן את הרעש מול עיני הנהג בקונסולה המרכזית, והן את המרכיבים הסמוכים לתעלת התמסורת. הצג המרכזי רזה בהרבה מבעבר, עם כניסות ל-USB, אייפון ועוד. באודי מציינים גם הקרנה בשלושה מימדים (כולל אופציה לתצוגה עלית), ותאורת LED אחורית. בכלל, כל נושא הנגישות לספריות המדיה אורגן מחדש כדי להקל על המשתמשים. עוד נכנס לשימוש בלם יד אלקטרוני ומערכות בטיחות כגון בקרת שיוט אדפטיבית, סטייה מנתיב, ומערכת ראייה חכמה המזהה סימון על הכביש ומקרינה אותו על לוח המחוונים.

קו המנועים של אודי מורכב משלוש יחידות טורבו ארבעה צילינדרים, בנפח שמתחיל ב-1.4 ל', ל-1.8 ל' TFSI ול-2.0 ל' טורבו-דיזל (TDI) מסורתי. הגרסה הבסיסית תחלץ הספק של 122 כ"ס, מעליה התפוקה מטפסת ל-180 כ"ס, ואילו לוגמת הסולר המוגדשת תוציא מ-2.0 ל' הספק של 143 כ"ס. התיבות תהיינה ידניות ששה הילוכים, או רובוטיות S טרוניק להן שבעה יחסי העברה. גרסאות קוואטרו כפולות ההנעה תצטרפנה בהמשך שנת 2012 עם צפי לגרסת ה-RS3 החדשה. כל המנועים הפחיתו את צריכת הדלק בשיעור של 12 אחוזים ומתייצבים על נתון של כ-16 ק"מ לליטר למנועי הבנזין ועד 19 ק"מ לליטר בדיזל.

בשלב זה, אודי תשווק את ה-A3 עם שלוש דלתות בלבד, ללא מהדורות שימושיות ממנה. מכירותיה תחלנה באירופה בקיץ ואלינו היא תגיע בסביבות אוגוסט-ספטמבר, כך נמסר לוואלה! רכב מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

נפרדים מה-A3 הקודמת במבחן לוהט ל-RS3

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully