וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב הפנאי החדש של ניסאן

הקרוסאובר הרעיוני של ניסאן, הי-קרוס קונספט, מציג טכנולוגיות ידידותיות לאיכות האוויר, ורמזים לאקס-טרייל חדש, אבל משאיר את העיצוב בהווה

אחרי הקדימונים של ניסאן להי-קרוס קונספט, מאכזב לגלות שהקרוסאובר החדש של היצרנית היפנית רכש הופעה שמרנית ושגרתית. במיוחד כשמדובר בקונספט. מהתמונות הבודדות שפורסמו מז'נבה, יש לו יותר במשותף עם ניסאן פת'פיינדר והמוראנו היוקרתי, מאשר קשריו המתבקשים עם סדרת הפנאי המושכת של ניסאן הכוללת את הג'וק המעוצב ומותג אינפיניטי. אז מה בכל זאת מסתתר מאחרי הי-קרוס?

מעבר לכך שמדובר בהרחבה (רעיונית, אבל מתגבשת כנראה) לקו הפנאי של ניסאן, גולת הכותרת בהי-קרוס מאחדת שלושה צדדים משמעותיים להתפתחות החברה היפנית: מנוע היברידי קומפקטי, תיבת הילוכים רציפה משופרת לעומת הדורות הקודמים והעצלניים, ושפת עיצוב מעודכנת.

הפרטים על המנוע והתיבה (CVT) אינם רבים, אבל ככל שידוע התמסורת הרציפה היא מסוג אקסטרוניק שמחוברת למנוע בנזין בהגדשת-על. נפח היחידה שני ליטר בשידוך למנוע חשמלי, סוללות לי'תיום יון קומפקטיות ואופציה להנעה קדמית או כפולה. המנוע החשמלי בהי-קרוס, כמו באינפיניטי ההיברידית M35, דחוס בין המנוע לתיבת ההילוכים, ועל ידי שימוש במצמד נפרד, מעדן את פעולת היחידה ומרסן ויברציות לא נעימות שעוברות לתא הנוסעים.

מידותיו של ההי-קרוס קונספט הן פחות או יותר כשל מוראנו, אך אינו מרווח ממנו בבסיס הגלגלים. ההימור הבטוח ביותר לגביו הוא שנטעו בו טעימות קטנות לדור הבא של ניסאן אקס-טרייל הקשיש, שכן הופעת מאזדה CX-5 דוחפת את ניסאן לחזק את תמיכתה בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים.

האקס-טרייל נזכיר מיוצר משנת 2001, והתבסס כרכב פנאי קומפקטי חשוב מול מכוניות כמו סוזוקי גרנד ויטרה וטויוטה ראב 4. הדור האחרון מ-2007 עבר מתיחת פנים נוספת ב-2010 אבל מאז, אפשר לומר שהחל לדעוך בצל הדורות החדשים והמעוצבים.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully