וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונסיומר ריפורטס: סובארו מס' 1

כך קובע ירחון הצרכנות המוערך שדירג את היצרניות המובילות במבחני דרכים ואמינות. מאזדה במקום השני, קרייזלר במקום האחרון

סובארו אימפרזה החדשה, הלגאסי ואאוטבק, סייעו ליצרנית היפנית לגרוף את הציון הגבוה ביותר במבחני ירחון הצרכנות קונסיומר ריפורטס ל-2012. סובארו דורגה ראשונה מתוך 13 יצרניות רכב מכל העולם, ובכך נישלה את הונדה ממעמד זה לאחר ששמרה על דומיננטיות במשך ארבע השנים האחרונות.

למרות הנצחון החגיגי, חשוב לציין כי הפערים בין חמש המובילות – כולן תוצרת יפן, הסתכמו בנקודות בודדות. סובארו גרפה כאמור 75 נק', אולם אחריה התברגה מאזדה עם נקודה אחת פחות, ואילו במקום השלישי טויוטה עם 73 נק' ואחריה הונדה עם 72 נק'. בהמשך המצעד ניסאן, וולוו, יונדאי, ב.מ.וו וקונצרן פולקסווגן. הגרועה ביותר הייתה קרייזלר עם 51 נקודות בלבד.

במסגרת המבחנים, נבדקות המכוניות במספר היבטים חשובים: ביצועים, נוחות, שימושיות ואמינות. המדגם מייצג ניתוח ממצאים מתוך 275 כלי-רכב שנבחנו ומתוך נתונים ממאגרי מידע פנימיים. לדברי דיוויד צ'מפיון, עורך הירחון, הפערים בפסגה מצטמצמים, אך עדיין יש פער טכנולוגי בין החלק העליון למרכזי: "היפניות אולי אוחזות בחמש המקומות הראשונים, אבל ההפרשים ביניהן נסגרים. בטויוטה ובהונדה ניכר כי נעשו פשרות באיכות, וזה פגע במותגים. לכן נרשמה הפחתה בניקוד".

הונדה, על אף ששמרה על רף אמינות תקין במוצריה, לא מצליחה להשתחרר מעיבודים לא מוצלחים של מכוניות כמו הסיוויק החדשה, וכן המיניוואן אודייסי שנמכר בארה"ב. טויוטה גם היא במצב דומה, אולם בפעם החמישית ברציפות, הצליחה לפחות להכניס מכונית אחת לכל קטגוריה נבחרת בזכות אמינות גבוהה.

המשתפרת הגדולה ביותר הייתה מאזדה, שזינקה מהמקום השביעי ישירות למקום השני. "מאזדה 3 החדשה וטכנולוגיות קומפקטיות מאפשרות לחברה להפטר ממוצרים ישנים כמו ה-RX8 והטריביוט, ולהתקדם אל עתיד הרבה יותר יציב". יונדאי, שמרה על יציבות מהשנה הקודמת.

הצניחות ואירופה

פורד, יצרנית הרכב האמריקנית, נפלה מהמקום החמישי למקום העשירי. את האשמה מטילים בקונסיומר ריפורטס על מערכת המיי-פורד טאץ', שכנראה עדיין לוקה בסימפטומים של הפעלה מסורבלת בחלק מהדגמים שטרם עברו עדכון. גם קונצרן GM וקרייזלר מארה"ב מקרטעים, אך צ'מפיון טוען כי ישנה השתפרות הדרגתית.

בקרב המותגים באירופה, וולוו היא האיכותית ביותר, למעט בסוגית האמינות שם עדיין לוקה בחסר. בקונצרן פולקסווגן סופגים מפלה עם הג'טה החדשה, שכן לדברי הירחון היא "חסרת ברק" ותא הנוסעים שלה משעמם ואפרורי. גם הפסאט הגדולה לא נמלטה מהביקורות הצוננות, ועליה דיווחו כי הפכה למכונית שגרתית והרבה פחות אטרקטיבית.

מרצדס בנץ וב.מ.וו, המתחרות הוותיקות, הצטיינו מטבען במבחני ההתנהגות, אבל שוב, לא הצליחו להרשים בהיבטי אמינות. יתרה מזאת, מרצדס S קלאס יחד עם ה-GL קלאס, צברו ציונים מתחת לכל ביקורת. מותגי לנד-רובר, יגואר, פורשה, מיצובישי וכן סוזוקי, לא השתתפו במדגם החדש בשל מחסור בנתונים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully