וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו XV החדש בישראל

סובארו נכנסת לסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים ומשיקה את ה-XV החדש. בחזית מנוע 2.0 ל', תיבה רציפה, צריכת דלק נמוכה ויכולת שימושית בשטח. החל מ-160 אלף שקלים

יבואנית סובארו יפנאוטו חשפה היום (שני) את הקרוסאובר הקומפקטי XV, רכב פנאי עממי שלוטש עיניו למאזדה CX-5. הדגם החדש, שימוצב לצד פורסטר ואאוטבק אינו מוגדר רשמית המשך ישיר ל-B3 XV שנמכר אשתקד בישראל, אלא פותח מהיסוד תוך שימת דגשים על יכולת טכנית משולבת המקנה לו יתרונות הן בכביש והן בשטח טכני המאתגר עם עבירות בינונית. לטענת היצרנית, מדובר במכונית הטובה ביותר שסובארו ייצרה בכל תולדותיה.

ה-XV נשען כאמור על פלטפורמת המשפחתיות של סובארו (אימפרזה), אך לזכותו מרווח גחון מרשים הנושא את הפרונט באוויר אל 22 ס"מ (הגבוה בסגמנט), והנעה כפולה סימטרית (AWD) מסורתית של היצרנית היפנית. בסרן הקדמי מתלה מקפרסון ומאחור עצמות עצה כפולות עם דיסקים מאווררים בחזית וסטנדרטים בזנב. אורכו עומד על 4.45 מ', רוחבו 1.78 מ' וגובה התקרה 1.61 מ'. בסיס הגלגלים שלו ארוך מהפורסטר ב-2.5 ס"מ ומתייצב על 2.63 מ'. נפח תא המטען צמח במעט ביחס ל-XV שבוסס על ה-B3 (גם חזותית), ומציע נפח של 380 ל' במצב רגיל (310 ל' כולל גלגל חלופי).

כמו בפורסטר, הותקן ל-XV מנוע ה-2.0 ל' החדש המתאפיין בצריכת דלק נמוכה, וכן פליטת דו תחמוצת פחמן בדרגת זיהום 4. ההספק המרבי עומד על 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד, ו-20.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד. המערכת משודכת לתיבת הילוכים רציפה ליניאטרוניק (דור שני) עם תפעול מגלגל ההגה לה ששה הילוכים קבועים מראש. נתוני היצרן מורים על תצרוכת דלק משולבת של 15 ק"מ לליטר, ו-11.6 ק"מ בתחומי העיר. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 10.7 שניות, ומהירותו המרבית נאמדת ב-187 קמ"ש. למכונית גם מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת).

סובארו XV בישראל. ניר בן טובים
סובארו XV בישראל/ניר בן טובים

שתי רמות גימור

מלבד הרכב צבעים מעניין (אפור רגיש, תכלת סולידי, כתום קלמנטינה ועוד), ה-XV יימכר בישראל בשתי רמות מפרט שונות הנחלקות על פי עלויות הדגמים. כסטנדרט (160 אלף שקלים), מצויד ה-XV החדש בחישוקי אלומיניום 17 אינטש, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום, ספויילר גג-אחורי, בקרת אקלים, משענת יד מרכזית, בקרת שיוט ומערכת שמע מקורית (4 רמקולים) עם כניסה לנגן.

גרסת 'הפרמיום' (173 אלף שקלים), מוסיפה צג מרכזי גדול ואינפורמטיבי יותר, חיישני גשם ותאורה, קיפול חשמלי למראות הצד, חימום מושבים קדמיים, גלגל הגה מצופה עור, מחשב דרך (SI קונטרול), מצלמת רוורס אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע משודרגת (כולל כניסות ל-USB) ודיבורית בלו-טות' מובנית.


רמת הבטיחות של ה-XV גבוהה לקבוצה זו, וזו באה לידי ביטוי בחמשה כוכבי ריסוק מטעם 'יורו-נקאפ', שבע כריות אוויר, ניטרול אוטומטי לכרית האוויר בצד הנוסע (עם זיהוי עצמאי עבור התקן מושב לילד), בקרות יציבות ובלימה ועוד.

סובארו XV בישראל. ניר בן טובים
קבינה מרווחת. שדה ראייה גדול ומשופר/ניר בן טובים

יעדים, סובארו BRZ ואימפרזה החדשות

עבור יפנואטו מדובר באירוע המתקיים בתקופה לא קלה, בה היא נסוגה במכירותיה מעט, והעלימה מקו הדגמים את ה-B3 ונותרה עם B4, אאוטבק ופורסטר. ה-XV עתיד להעניק לה משקל גדול יותר בקרב סגמנט רכב הפנאי הצפוף, שעה שה-XV ישלוף את תכונותיו מול כלי-רכב מבוקשים, ביניהם ניסאן קשקאי, יונדאי ix35, קיה ספורטז', וכמובן הדגם החדש של מאזדה, ה-CX5. יתרונו העיקרי של ה-XV, לדברי היבואנית, ישתקף לא רק בעלותו, אלא גם בהיותו רכב בעל הנעה כפולה ויכולת שטח אמיתית.

לדברי אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו, עד סוף השנה תימסרנה כ-600 חתיכות מסובארו XV, ובמשך 12 חודשים ההיתכנות מדברת על 1,200 מכוניות. "אנו מאמינים כי השקת ה-XV תזכה להצלחה גדולה בישראל, ותהפוך את סובארו לשחקן משמעותי בסגמנט הפנאי-שטח". באשר לחשש מקניבליזציה בקרב המותג, בשל קרבתו לסובארו פורסטר, אומר חסון כי ישנה מודעות לכך, אך להערכתם לא תהיה פגיעה משמעותית. עוד מציין חסון כי הדגם שנמכר בישראל זהה לחלוטין לגרסה האירופאית, למעט המצאות תיבה ידנית (נשקלת), או מנוע 1.6 ל'.

בחודש הבא, צפויה להגיע לישראל מכונית הספורט קופה סובארו BRZ, שהפרטים אודותיה ומחירה בארץ עוד אינם ידועים סופית בשלב זה. לקראת הסתיו תנחת בארץ המכונית החשובה ביותר של סובארו, האימפרזה העממית, לאחר שדרוג מקיף שעבר עליה בשנה האחרונה.


עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

סובארו XV בישראל. ניר בן טובים
סובארו XV בישראל/ניר בן טובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully