וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי S3: יותר רזה, יותר חזקה

אודי חושפת את גרסת ה-S3 העוצמתית בתום דיאטה עם מנוע אגרסיבי בעל תפוקה של 300 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות. בכורה רשמית בפריס

כמה חודשים לאחר שפגשנו את אודי A3 במבחן ראשון באירופה, חטיבת היוקרה של פולקסווגן משחררת כעת את גרסת ה-S3 הלוהטת יחד עם הספורטבק השימושית. הדור השלישי מאז 1999 מצויד כמו בכל פעימה חדשה של הקומפקטית היוקרתית במנוע בעל ביצועים גבוהים בהרבה מהדגם הסטנדרטי מגובה ביכולת כביש תחרותית.

מלבד היותה מכוילת על שלדה חדשה לחלוטין (MQB) המשרתת את צי הקונצרן, לרבות סיאט לאון החדשה, אודי פיתחה את הספורטבק על משקל מופחת ב-60 ק"ג שצנח אל 1.35 טון בהשוואה אל הדור השני, כך שעם השתלת מנוע קל בחמישה קילוגרמים (148 ק"ג) תהיה ל-S3 יכולת ממשית לקרוא תגר על המתחרות הישירות שלה ללא נחיתות אתלטית, במיוחד כשמולה עומדות ב.מ.וו (סדרה 1) ומרצדס (A קלאס) החדשות על גרסאותיהן החמות.

מנוע ה-2.0 ל' TFSI בנזין טורבו של אודי שולח להנעה כפולה (קוואטרו) 40 קג"מ החל מ-1,800 ל-5,500 סל"ד ו-300 כ"ס ב-5,500 סל"ד. בשידוך לתיבת הילוכים ידנית לה ששה יחסי העברה התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות, או 5.4 שניות עם תיבת DSG אס טרוניק כפולת מצמד הכוללת תפעול מנופים מגלגל ההגה, כאשר המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. בנוסף לכך, אודי מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של כ-13.8 ק"מ לליטר, כך שבהחלט אפשר לרמוס את המצערת ללא נקיפות מצפון.

פטנט נוסף באודי S3 הוא מנגנון היגוי (חשמלי) מתוחכם ומשופר (progressive steering) ביחס לטכנולוגיה ה"משפחתית" ב-A3. בנהיגה מנהלית כמקובל בהגאים מחושמלים, להגה נטייה להיות גמיש ורך במרכזו, אך ככל שגוברת המהירות והעיקולים מבקשים יותר עבודה, התגובה מההגה מתחדדת והנהג אמור להרגיש משוב מדויק יותר מהכביש בהבדלים לא קטנים מהגרסאות הרגילות. זאת ועוד, ערכת המתלים הונמכה ב-2.5 ס"מ, הבלמים הוגדלו ל-340 מילימטרים בחזית וה-S3 נועלת חישוקי 18 אינטש על צמיגי 225/40 – גם אלה בעלי משקל נמוך יותר מהדור הקודם.

המלאכה הקוסמטית על ה-S3 שומרת אמונים לקו הנוכחי של אודי; תוספות כמו נורות LED, לוגואים חיצוניים וקצת שינויים בפגוש הקדמי משלימים את העבודה החיצונית יחד עם מערכת פליטה ווקאלית במיוחד. חלל הפנים לעומת זאת מקבל מושבי ספורט של החטיבה, קיט S קלאסי עם שימוש בדיפוני נאפה ועור, הגה ספורט, ידית הילוכים ספורטיבית ולוח מחוונים מובחן. כל יתר המרכיבים המופיעים ב-A3 גם הם בנמצא (בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע איכותית וכו').

מחירה של ה-S3 יעמוד באירופה על כ-40 אלף יורו (200 אלף שקלים לפני מס). מיבואנית אודי לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר לוואלה!רכב כי ה-S3 תשווק בישראל ברבעון הראשון של השנה הבאה.

מבחן לאודי A3 החדשה
אודי בוואלה! רכב
מדברים על מכוניות בפורום הרכב שלנו

אודי A3 ספורטבק. אתר יצרן
אודי A3 ספורטבק חמש דלתות/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully