וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש רביעי ואחרון עם דוקאטי סטריטפייטר 848

17.1.2013 / 14:07

בחודש האחרון, הסטריטפייטר עובר טיפול 12 אלף ק"מ וגורם לנו להצטער על החודשים האבודים. סיכום תקופה

הרכיבה האחרונה עם דוקאטי סטריטפייטר 848 אל היבואן חזרה ובייחוד זו שקדמה לה בסוף השבוע, הבהירה לנו שפשוט החמצנו את האופנוע הזה. חצי ממשך התקופה שהאופנוע ניתן לנו, התקלקלה לנו בגלל תחושות לא טובות ברכיבה עליו, בגלל חוסר ביטחון וחיבור אל האיטלקי הזה.

יותר מחודשיים (חודש ראשון, חודש שני) בזבזנו, ממש כך, על חיפוש הבעיה - כיוונו שוב ושוב את המתלים, שינינו מקומות רכיבה, סגנונות ותנאים, ומה לא, כאשר רק במהלך החודש השלישי התברר שמקורן של התחושות האלה הוא בצמיג קדמי שכבר עשה את שלו. הוא ערפל את התחושות מהפרונט ופגע באחיזה ולא רק בהנאה מהרכיבה, אלא בכושר התנועה של הכלי ממש.

ומאז שהחלפנו אותו בחודש השלישי, כאילו גילינו את האופנוע מחדש. פתאום, הכל התחבר. הכל עבד ולא סתם עבד, עבד טוב! התחושות נפלאות, האחיזה פנטסטית ופניות שהיו עד כה בלתי אפשריות איתו, נבלעו תחתיו כאילו היו פינה ממסלול מירוצים איטלקי. הגילוי המחודש הזה של הסטריטפייטר ויכולותיו גרמו לנו לבלות עמו הרבה יותר מהחודשים הקודמים וכמעט בכל סופ"ש, להשאיר את המשפחה מאחור יחד עם הטרוניות של בת הזוג ופשוט לרכב. אם רק היה ניתן להחזיר את השעון לאחור.

מבחן ארוך טווח דוקאטי סטריטפייטר 848. ניר בן טובים
מבחן ארוך טווח דוקאטי סטריטפייטר 848/ניר בן טובים

כסף קונה הנאות

המבחן לסטריטפייטר 848 הסתיים יחד עם שנת 2012 ושניהם עזבו אותנו לטובת להרפתקאות חדשות (זה הזמן אגב לנחש מהו הכלי הבא להופיע במבחן ארוך טווח) ובאופן אישי אני יכול לומר, שמבין היצע האופנועים הגדול בישראל (לעומת מספרי המכירות הזעומים), הדוקאטי סטריטפייטר 848 הוא אחד האופנועים הבודדים שהייתי רוצה לרכוש בכספי שלי ולהשאיר בבעלותי. יש בו תמהיל מיוחד, מרקחת חריגה שמאפשרת לו להיות מדהים בכל הקשור להנאה מהרכיבה, עוצר נשימה בביצועים, צובט לב בעיצוב וקליל לשימוש יומיומי עירוני או בטיולים ארוכים.

בחודש הרביעי הבאנו גם את מד המרחק אל 12,000 קילומטרים ואל הטיפול התקופתי הקטן. זה כלל החלפת שמן מנוע ומסנן בלבד ועלותו הסתכמה ב-973 שקלים בלבד, כולל מע"מ. באופנוע המבחן בשלב זה הוחלפו גם רפידות הבלם האחוריות (למרות שהיו גמורות, לא הייתה ירידה בעצמת הבלימה או תחושה של החלשות) בעלות של 380 שקלים, כולל מע"מ ועבודה. המבחן הסתיים כשהסטריטפייטר הציג 13,000 ק"מ בסך הכל ולכל אורך התקופה בה הוא שמש אותנו, לא אירעו בו תקלות כלל, כך שמלבד שימון סדיר של השרשרת, דבר לא נעשה בו.

מבחן ארוך טווח דוקאטי סטריטפייטר 848. ניר בן טובים
מבחן ארוך טווח דוקאטי סטריטפייטר 848/ניר בן טובים

ממצאים עד כה:

תנוחת רכיבה: תנוחת הרכיבה עליו ספורטיבית, אך לא מעייפת או מכבידה על המפרקים. האופנוע עצמו רזה מאוד וקל לחבוק אותו עם הברכיים וברכיבות ממושכות, בשל העדר מיגון רוח של ממש, כבר בשיוט במהירות החוקית, הרוח נושאת את רוב משקל פלג הגוף העליון. מושב ה'קומפורט' שהתקנו בו לא שינה אמנם את הנוחות, אבל כך שיפר מאוד את השימוש ברכיבה ספורטיבית עם חופש פעולה רחב יותר על גבו. לעומת זאת, למורכבת יהיו חיים פחות נעימים עם העדר נקודות אחיזה ומושב סמלי משהו.

הנדסת אנוש: לוח המחוונים של הסטריטפייטר מינימליסטי בתצוגתו, אבל בעזרת מתגים שעל הכידון, ניתן לדפדף בין שלל ערכי מחשב הדרך. ברכיבה בלילה חשוך, התאורה החזקה של לוח המחוונים מסנוורת, אך גם את זו ניתן לכוונן באמצעות אותם מתגים ובמצב התאורה החלש ביותר, הסנוור נעלם. עם זאת, נורית חיווי האור הגבוה מסנוורת מאוד ברכיבה בלילה. לזכות הנדסת האנוש בסטריטפייטר ניתן לציין גם את פקק מילוי האוויר בצמיג הקדמי (וונטיל) שנוטה הצידה בזווית של 90 מעלות ומקל מאוד על מלאכת בדיקת לחץ האוויר ומילוי במקרה הצורך.

תאורה: הסטריטפייטר מצויד בתאורת לד המאירה תמיד בחזית, מה שנראה למרחוק גם בשעות היום ומשפר את הנראות על הכביש. אולם, ברכיבה בלילה, פנס החזית מספק אלומה לא מספקת, גם במצב של אור דרך (גבוה).

מיגון רוח: אין מיגון רוח, על כל המשתמע מכך. אין ולו משקף חזית קטנטן ועדיין, איכשהו, הסטריטפייטר מאפשר לרוכב להעפיל למהירויות גבוהות מאוד מבלי להרגיש כאילו רוכבים עם הראש בקיר. הם הסטריט אפשר לשייט בנינוחות גם ב-160 קמ"ש ואף מעבר לכך לפרקים קצרים.

צריכת דלק: הסטריטפייטר 848 יודע להיות חסכוני, אפילו מאוד. ברכיבות עירוניות אפשר בקלות לגמוא יותר מ-220 קילומטרים על מכל אחד (צריכה ממוצעת של כ-18 ק"מ לליטר) אם מקפידים לרכב רגוע. ברכיבה ספורטיבית יותר, הצריכה יורדת עד לכדי 14 ק"מ לליטר ומתייצבת שם. לאחר קיצור יחסי ההעברה, ירדה הצריכה לכדי 13.5 ק"מ לליטר בממוצע.

בתוך העיר ובפקקים: אחרי שינוי משאבת המצמד למשופרת (מקורית של דוקאטי), המצמד הפך להיות קל בהרבה לתפעול, כך שניתן להאמין להצהרות החברה על תוספת של 30 אחוז לערך בתגבור המשאבה המשופרת. גם קיצור יחס ההעברה מהקטנת גלגל השיניים הקדמי ל-14 במקום 15, השפיעה מאוד. כעת כבר ניתן להזדחל בסל"ד סרק על 15 קמ"ש בהילוך ראשון מבלי להזדקק לעזרת המצמד.

פינוי חום: פינוי החום ממנוע הסטריט 848 טוב וברכיבה לא מרגישים שום התחממות מיותרת. רק בעמידות ממושכות וכשהטמפרטורות מסביב גבוהות, ניתן להרגיש התחממות קלה באור רגל ימין.

התנהגות: מרכז הכובד של הסטריטפייטר 848 גבוה, הישיבה גבוהה והוא גם ארוך יחסית. זה אומר שברכיבה בקו ישר הוא יציב מאוד ומרגע שנבחר כיוון, דבר לא יזיז אותו משם. אבל למרות שבתחילה נראה שצריך לא מעט כוח כדי להטות אותו לתוך פניות, אחרי תרגולת והבנה של מה הוא צריך, אפשר להיות איתו מהירים מאוד בכבישים מפותלים, אך לא צפופים מדי. הסטריט מצריך שילוב של חדות ודיוק בתנועות עליו ובדחיפות הכידון כדי להפיק ממנו את המיטב ובמרב. זה לא אופנוע שאפשר להיות פאסיביים עליו.

נוחות: המושב של הסטריטפייטר 848 קשיח וכך גם המתלים (למרות כיול ה'קומפורט' שנחבר על פי הגדרות היצרן), אבל זה לא אופנוע שמעניש את הרוכב עם חבטות מיותרות. להיפך, גם בקטעים משובשים מאוד וגם במפגש על מהמורות במהירות גבוהה, הוא סופג את הזעזוע או לכל הפחות מוציא ממנו את העוקץ.

בטיחות ואלקטרוניקה: לסטריטפייטר יש בקרת אחיזה רבת שלבים שמאפשרת לרוכב לבחור בדיוק מה רמת ההתערבות האלקטרונית לה הוא זקוק, אבל אנחנו אהבנו פחות את האופן שבו הבקרה מתערבת ופשוט סוגרת את המנוע ברגע של זיהוי החלקה. בנוסף לכך, המערכת שחסרה לנו יותר מכל, היא מערכת ה-ABS.

בלמים: הבלמים טובים מאוד. התגובה ליניארית ומדויקת וגם התחושה טובה מאוד.

שדרוגים ותוספות: מושב 'קומפורט', צמיג קדמי חדש, גלגל שיניים קדמי מוקטן, משאבת מצמד משופרת.

על הצד הטכני:

מנוע: L טווין 849 סמ"ק
הספק: 132 כ"ס ב-10,000 סל"ד
מומנט: 9.5 קג"מ ב-9,500 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
מצמד: רטוב, הידראולי
מזלג קדמי: מרזוקי 43 מ"מ, כוונון מלא
מתלה אחורי: מונושוק זקס כוונון מלא
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 180/60 R17
דגם: פירלי דיאבלו רוסו קורסה
בלם קדמי: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים ברמבו 4 בוכנות
בלם אחורי: דיסק יחיד 245 מ"מ, ברמבו 2 בוכנות
מכל דלק: 16.5 ליטר
משקל יבש: 169 ק"ג
משקל רטוב: 199 ק"ג
צריכת דלק (מבחן): 13.5 ק"מ לליטר
גובה מושב: 84 ס"מ

קונים אופנוע חדש? קבלו מבחן דרכים

רק בוואלה! סדרה ארוכה של מבחנים ארוכי טווח לדו-גלגלי

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully