וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 החדשה, מהי צריכת הדלק?

מאזדה 3 החדשה תשווק בעולם עם שלושה מנועים, שניים מהם לוגמי בנזין בטכנולוגיית סקי אקטיב משולבים במנגנון עצור וסע. אבל, האם היא תהיה חסכונית כפי שמבטיחים המספרים?

קצת לפני שמאזדה 3 החדשה מגיעה לישראל, נפתח חלון לעיין בחלק מהנתונים החדשים שמפרסמת היצרנית היפנית אודות המשפחתית החשובה ביותר שלה. על פניו, מאזדה 3 ביצעה קפיצת מדרגה לעומת הדור היוצא, הן מבחינת חסכון במשקל, במרחבים, בעיצוב וכנראה גם בביצועים. אולם נוכח מחירי הדלק המאמירים, רובנו כמהים לפתרון חסכוני וזול, והיות ומדובר במכונית פופולארית (ליסינג או פרטי), נשאלת השאלה, האם מאזדה 3 החדשה נוחתת בחצר מעמד הביניים עם בשורה כלכלית?

כפי שדווח בעבר, ה-3 החדשה תשווק עם שני מרכבים מסורתיים - סדאן והצ'בק, שניהם גדולים יותר מקודמיהם כשאת הצמיחה המשמעותית עשה בסיס הגלגלים שמגיע כעת ל-2.70 מ' (זהה לטויוטה קורולה החדשה). בנוסף לכך, ועל אף חיזוק כמה היבטים דינאמיים כגון הגדלת הבלמים והצמיגים, הדור השלישי קל יותר ומתייצב על 1.1 טון.

גולת הכותרת במאזדה 3 החדשה, היא כאמור התקנת מנועי הסקיי אקטיב מגובים בבקרת 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה) שיחליפו יחידות וותיקות בנפחי 1.6 ל' ו-2.0 ל' ששירתו את הסדרה שנים ארוכות. בתפריט, תהיינה שתי חטיבוח כוח עיקריות בסדרת הבנזין בנפח 1.5 ל' ו-2.0, ועוד מנוע דיזל 2.2 ל' אותו כנראה לא נראה על כבישי ישראל (ולא רק בגלל המיסוי הירוק).

המנוע הבסיסי ביותר, והחלש בשורותיה של ה-3, הוא ה-1.5 ל' סקייאקטיב-G המקביל למנוע ה-1.6 ל' בדגם היוצא. לזה תפוקה של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד, 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד והאצה ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות. צריכת הדלק (על פי היצרן), עומדת על 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, לעומת 12.9 ק"מ לליטר בדור השני. נתון פליטת ה-CO2 הוא 119 גק"מ.

מנוע ה-2.0 ל', את מקבילו הארכאי חווינו במהדורת 'ספיריט', נחלק בין תפוקה של 120 כ"ס או 165 כ"ס. בגרסה הבינונית, טוענת מאזדה לצריכת דלק זהה לדגם ה-1.5 ל', כלומר כ-19 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית, ועד 17 ק"מ לליטר בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות. המנוע הבכיר ביותר במשפחה, ילגום ליטר בנזין כל 16 ק"מ לליטר (לעומת 150 כ"ס ו-12 ק"מ לליטר), וישחרר 135 גק"מ.

מנוע הדיזל 2.2 ל' D הינו הגמיש והחסכוני ביותר עבור האירופים חובבי הסולר. הוא היעיל והירוק מכולם כמובן בזכות נתונים מרשימים מאוד; גרסת הדיזל המוגדשת מפיקה 150 כ"ס ו-38.7 קג"מ (1,800 סל"ד) ומחזירה 24 ק"מ לליטר. פליטת דו תחמוצת הפחמן היא 104 גק"מ.

למראית עין, הפערים בין הדורות מבטיחים שדרוג משמעותי בהוצאות הדלק של הצרכן הישראלי. מאזדה 6 החדשה, או מאזדה CX-5 הדגימו במבחני הדרכים שמדובר במנועים אטמוספרים מוכשרים בכל מה שנוגע לחסכון, אולם כפי שהתוודענו לא פעם, לעתים קרובות מתגלים פערים תהומיים בין מה שמתרחש בין כתלי מעבדת היצרן, לבין הרגלי השתייה של המכונית בתנאי הפקקים של גוש-דן רבתי.

מאזדה 6 החדשה במבחן דרכים
מאזדה CX-5 במבחן דרכים
כל הפרטים על מאזדה 3 החדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully