וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הונדה תייצר מתחרה למאזדה מיאטה

הונדה רוקחת תשובה ספורטיבית למאזדה מיאטה MX5 בעוד שנה-שנתיים. תצויד במנוע בנזין עם כ-140 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. כמה תעלה?

על רקע רמיזותיה של טויוטה, לפיהן תקים זרוע נפרדת למכוניות ספורט עממיות, הונדה מאותתת על תכניות לייצר מכונית ספורט קטנה ואתלטית משלה, דו מושבית ועממית שתמלא את החלל שהותירה את ה-S2000 המיתולוגית שנגנזה לצער מעריציה לפני מספר שנים. אמנם, שמועות אלה עלו בעבר לכותרות ונעלמו כלא היו, אך התאוששות המותגים היפנים עשויה להפוך דיווחים אלה למעשים בשטח.

מקורבים למיזם בארה"ב, טוענים כי "מכונית רודסטר חדשה ועממית נשקלת בכובד ראש, אולם היא לא תהיה המחליפה הישיריה של ה-S2000". במקום זאת כאמור, הונדה תמתג את הרודסטר כ-S1500, והיא תהיה קרובה יותר בפרופורציות, בזהותה והכוח בחזיתה, למאזדה מיאטה המקורית - קלה וזריזה כשמעל הראשים תקרת בד מתקפלת.

כמה קלה תהיה היפנית הצנומה? הונדה מעריכה שמדובר בכ-1.1 טון עם נהג, משמע מנוע ה-1.5 ל' בנזין לו 132 כ"ס (שנמצא על הפרק לכאורה), לא יהיה קטן על מידותיה כשזה מחובר אל תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. ייתכן כי הנוסח הוויזואלי עבור ה-S1500 יילקח מהסיוויק הנוכחית, או ממכונית קונספט קטנה שנחשפה בשנתיים האחרונות (N-ONE למשל).

אם השמועות תהיינה נכונות, ולפי כל הסימנים האחרונים (NSX חדשה וסוויק טייפ R מחוזקת) יש בדברים אלה מידה רבה של אופטימיות, מחירה של ה-S1500 יהיה כ-20 אלף דולרים (80 אלף שקלים) כשהיא תצא לכבישים בשנת 2015. עד אז, תמתין לה גם מאזדה מיאטה החדשה וכן אלפא רומיאו ספיידר שחוזרת לחיים מתוך שיתוף הפעולה האיטלקי-אוריינטלי שנרקם בין היפנים לפיאט.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully