וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי יוצאת לדרך חדשה

במסגרת תכנית החיזוק האירופית, נערכת סוזוקי להשיק דגם חדש בכל שנה בשלוש השנים הקרובות ולבנות את המותג עם היצע רחב של אפשרויות

סוזוקי תחנוך דגם אחד חדש בכל שנה במהלך ה-3 השנים הקרובות, כך על פי דיווח של 'בלומברג'. המטרה היא להגיע להיקף מסירות של 300 אלף מכוניות בשנה עד שנת 2016 ולגרום לתפנית שתמשוך הרבה אנשים בחזרה למותג. עד כה, החברה ספגה הפסדים כבדים באירופה (כמו הרבה יצרניות) ומדווחת על מאזן שלילי משנת 2008.

הדגם החשוב ביותר של סוזוקי הוא ה-SX4 קרוסאובר (החל מ-110 אלף שקלים בישראל), כשאחריו תחנוך את רכב הפנאי הקומפקטי IV4 שנחשף בתערוכת פרנקפורט האחרונה שאמור לתגבר אותה משמעותית. "נעבוד קשה להגיע ליעד של 300 אלף מכירות עד 2016", כך מסביר נשיא החברה טושירו סוזוקי.

הירידה של סוזוקי הורגשה היטב בשנים האחרונות מול שוק במשבר ותחרות גוברת מקוריאה ואירופה. על פי נתונים של JATO דיינמיקס, העורכת מחקר וניתוח מידע בתעשיית הרכב, צללו מכירות החברה ב-35 מדינות ב-12% אשתקד ל-202 אלף יחידות.

נכון להיום, מחזיקה סוזוקי בארסנל שמונה דגמים, בהם אלטו, סוויפט, קיזאשי, ג'ימני, ספלאש ויטרה ועוד. המכונית הנמכרת ביותר של סוזוקי באירופה היא הסוויפט, שאחראית לנתח של 40 אלף חתיכות בתשעת החודשים הראשונים של השנה. האלטו צפויה להתחדש (דור נוסף) במהלך השנתיים הקרובות, אך לא ידוע מתי בדיוק. קונספט מכל מקום, עשוי להופיע בז'נבה.

מלבד המיני העממית, סוזוקי תולה תקוות גדולות ב-IV4, ששיווקו באירופה יחל בתחילת 2015. דגם הפנאי הקומפקטי יישאר נאמן לעיצוב הקונספט (בתמונה) כך מבטיחים במותג, ויעשה שימוש במערכות שטח אלקטרוניות על בסיס הנעה כפולה קבועה שתאפשרנה לו להציע ערך מוסף (מעבר לטיפוס על מדרכות).

יש להוסיף, שסוזוקי גם נפגעה ממערכת היחסים הכושלת עם קונצרן פולקסווגן, במסגרתה התנהלו דיונים על התרחבות של פולקסווגן במזרח הרחוק, והטמעת טכנולוגיות גדישה במכוניות של היפנים מצד שני. האם האסטרטגיה החדשה תוציא את סוזוקי מהבוץ אל דרך סלולה לפסגה? כך או כך, נראה שהיא מוכנה להפשיל שרוולים.

עוד הרבה על סוזוקי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully