וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית שסוזוקי לא הייתה צריכה לייצר

סוזוקי מתוודה שהפקת מכונית המנהלים קיזאשי הייתה טעות כלכלית גדולה ב-2009. "קיצה קרב ובא"

זוכרים את סוזוקי קיזאשי? לא, ובכן אתם לא לבד. גם אירופה, ארה"ב, או אוסטרליה או בכל מקום אחר שהיא הופצה אליו, לא יכולים לספר לכם משהו חיובי על המשפחתית הגדולה של היצרנית היפנית. 5 שנים לאחר שהוצגה, מודים בכיריה כי הקיזאשי לא הייתה צריכה לרקום פח וגלגלים, שכן השוק כבר החל לפלוט סדרות מנהלים כושלות מול סגמנט קרוסאוברים צומח בשיעור חד.

בסוזוקי אמנם הכריזו לאחרונה על ניעור מוחלט של כל ההיצע, כולל הצגת רכבי פנאי עירוניים, אבל בכל הקשור למכוניות סדאן, ההתכנות סגורה ונעולה. "אם לומר את האמת, פשוט לא היינו צריכים להציג אותה לשווקים ב-2009, אבל ההשקעה הכלכלית בה חייבה אותנו להמשיך עם הפרויקט", כך מסקאי קאטו, נשיא סוזוקי אוסטרליה.

הקיזאשי הוצגה בארה"ב ב-2009, ונמכרה שם עד שהשלוחה הצפון אמריקנית של המותג פשטה את הרגל. משם היא המשיכה להמכר רק באוסטרליה ובנקודות נוספות במזרח הרחוק אלא שגם שם. היא לא נחלה הצלחה.

במובנים טכנים בכל אופן, היא חלקה את מידותיה עם כל מכונית מנהלים ממוצעת (בסיס גלגלים 2.70 מ'), ובחזיתה שוכן כיום מנוע 2.4 ל' עם 185 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים רציפה.

הצרות של הקיזאשי החלו למעשה מיומה הראשון על הכביש. המשבר הכלכלי שפקד את התעשייה בשנת השקתה, לא אפשר לסוזוקי לפתח את המוצר כפי שחזו בתחילה. היא תומחרה גבוה לעומת המתחרות בכל שוק אליו הגיעה, בין אם ארה"ב, יפן, אוסטרליה או אירופה - שהתעלמה ממנה כמעט לחלוטין.

בסוזוקי מספרים שאם הקיזאשי הייתה חווה הצלחה, היו משקיעים בגרסאות משלימות, כמו למשל סטיישן ספורט עם מנוע ששה צילינדרים או גרסת חצי-שטח קלה. "בסופו של דבר השוק לא קיבל אותה בהבנה, וזה הפך לסוג של כאב ראש מתמשך".

קאטו מוסיף, שלסוזוקי אין שום מיזם באופק שמיועד לפתח מחליפה לקיזאשי, אבל היצרנית היפנית תחנוך דגם סדאן גדול לשוק הסיני בשנה הבאה על בסיס קונספט שהוצג לפני כמה חודשים בתערוכת שנחאי. אירופה תשאר עם ה-SX קרוסאובר החדש.

עוד הרבה על סוזוקי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully