וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי: "לא תהיה גליביה. גם לא סופר ווירון"

מנכ"ל בוגטי סותם את הגולל על "סופר ויירון" עם יותר מ-1,500 כ"ס, וכן גונז את מכונית הקיצון המפוארת גליביה. "ווירון 4 דלתות? לא יהיה דבר כזה"

בוגטי ויירון. אתר יצרן
בוגטי ויירון. יעצרו ב-1,200 כ"ס/אתר יצרן

מנכ"ל בוגטי ולפגנג שרייבר אמר בראיון למגזין 'טופ גיר' כי אין בכוונת המותג המפואר לייצר את הגליביה קונספט, וכן שלל דגם עלית של מכונית הקיצון ווירון. "לא יהיה יותר כוח מכפי שפתחנו עד עתה בסדרה הזו", ציין.

השמועות בתעשיית הרכב באירופה, והתיאורים של חלק מבכירי פולקסווגן, הובילו למסקנה שבוגטי מפתחת גרסה מיוחדת של הווירון סופר ספורט בשם 'ווירון פלוס', לה בקרביים מנוע W16 משופר המפיק קרוב ל-1,500 כ"ס. המטרה מבחינת בוגטי הייתה כפולה: לסיים בקול גדול (תרתי משמע) ולקבוע חד משמעית שהווירון היא המכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי. אלא ששרייבר סגר את העניין במשפט אחד: "אני חושב ש-432 קמ"ש הם די והותר", הוסיף.

יחד עם זאת, שרייבר חיזק את הדיווחים על כך שתצא בעתיד הלא רחוק יורשת לווירון, כנראה בשנת 2015. דווקא בהקשרה, נראה שאף אחד לא פוסל על הסף שימוש במנוע חזק מזה המשרת את הווירון, ולו רק בשביל לאיים על מכוניות על כמו מקלארן P1 ופורשה 918 ספיידר. ייתכן שאף תצויד במנוע היברידי.

הווירון הנוכחית, בגרסתה העוצמתית ביותר, מפיקה כ-1,200 כ"ס. בחודשים האחרונים החלו להופיע מהדורות מיוחדות המסמנות את שלהי חייה כמחווה לנהגי המירוץ הקלאסיים של בוגטי וכן כהוקרה למהנדסי המכוניות לאורך השנים. על רקע דברים אלו, הכריזה בוגטי כי כל 300 דגמי הווירון קופה נמכרו, ומתוך 150 גרסאות פתוחות, 107 נמסרו, מה שמותיר מלאי של 47 כלי רכב נוספים בלבד.

מיזם נוסף של בוגטי, הגליביה סדאן המפוארת, ננטש כנראה בחודשים האחרונים. שרייבר טוען שהגליביה בוטלה לאחר דיונים ממושכים, מתוך חשש לפגוע במהותה של בוגטי כיצרנית מכוניות ספורט קיצון. "כולם יודעים שבוגטי, כחברה בכלל ומכונית בפרט היא גרסת העל האולטימטיבית. אנחנו מחויבים לייצר דגמים כמו הווירון, אבל ווירון עם 4 דלתות - זה לא יקרה. מצד שני, אני מבטיח שהדגם הבא שלנו יקבע סטנדרטים חדשים".

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully