וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן GTI גראן טוריסמו: תענוג ווירטואלי

לרגל 40 שנות פולקסווגן גולף, חשף הקונצרן הגרמני בתערוכת המשופרות באוסטריה את גראן טוריסמו GTI קונספט. הטירוף ינדוד גם אל הכביש הציבורי?

פולקסווגן גולף GTI קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן גולף GTI קונספט גראן טוריסמו. רודסטר חמה ועצבנית/אתר יצרן

שיתוף פעולה בין מפתחת משחקי גראן טוריסמו (פוליפוני דיגיטל) לבית המעצבים של פולקסווגן בפולווסבוג, הניב קונספט עתידני שמוצג בימים אלה בתערוכת Wörthersee באוסטריה - פסטיבל מוטורי שהינו מוקד עלייה לכל חובבי VAG למיניהם, ומנוצל לעתים כבמה לחשיפת מכוניות ראווה נדירות. אחת מהן, שככל הנראה תמשוך אליה הרבה מאוד מבקרים, היא ה-GTI גראן טוריסמו רודסטר, שמציינת במעמד הבכורה 40 שנות פולקסווגן גולף.

הרודסטר הגרמני הוא תוצר ישיר לגולף דייזין ויז'ן מאשתקד, אלא שהפעם בחרו המעצבים בנוסח של מכונית פתוחה ודו-מושבית עם מנוע עצבני עוד יותר. תחת המעטפת האדומה שוכנת תחנת כוח חדישה שתוכננה על ידי בכיר AMG לשעבר פריץ אייכלר, וזו בנפח 3.0 ל' כפולת מגדשי טורבו (VR6) המחלצת תפוקה מרבית של 503 כ"ס ו-57 קג"מ. הכוח עובר להנעה כפולה 4 מושן דרך תיבת DSG רובוטית 7 מהירויות, כאשר זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-3.7 שניות והמהירות המרבית קרובה ל-300 קמ"ש.

מאחרי המכונית אגב עומדים כמה ראשים יצירתיים שלא הגיעו מענף הרכב. לדברי פולקסווגן, ה-GTI קונספט פותחה על ידי 3 מעצבים צעירים שזכו בתחרות פנימית שנערכה לאחרונה בקונצרן הגרמני. ההשראה לדברם, הגיעה מארכיון המותג, אבל המעצבים הסגירו שהם הונחו ליצור הכלאה בין סדרות ה-GTI לבין מכוניות ספורט של אודי. אולי מסיבה זו החלק הקדמי חולק דמיון לגולף GTI דור 7, בעוד הפרופיל והישבן עובדו על פי תכנונים של חטיבת היוקרה בפולקסווגן, לצד סיוע קליל מקו המוצרים של פורשה. הבונוס, מלבד הבכורה באוסטריה, הוא השתתפותה של המכונית ב'גראן טוריסמו 6' החדש שיצא בקרוב לקונסולות במסגרת חגיגות ה-15 לכותר הוותיק.

פולקסווגן גולף GTI קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן גולף GTI קונספט/אתר יצרן

צריך לציין, כי לרודסטר הרעיונית אין שום קשר לבלוספורט רודסטר שחטיבת פולקסווגן שקלה לייצר לפני כמה שנים. אולם, ה-GTI בהחלט טומנת בחובה רמזים על הדורות הבאים של ההוט האץ' המשפחתית. "זו אינה מכונית שמיועדת לייצור, אבל אתם בהחלט יכולים לראות כאן משאלה של חובבי ה-GTI קמה לחיים ועוזבת את מסך המחשב, גם אם לאירוע חד פעמי", כך מצהירים בקונצרן.

אז הסבה לכביש אינה באה בחשבון, אבל לפחות תוכלו לנהוג בה ולהרגיש ווירטואלית את 503 כ"ס האנרגטיים רועמים על גבי מסך הטלוויזיה כשהמשחק יצא לאור בעוד מספר שבועות.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פולקסווגן גולף GTI קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן גולף GTI קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully