וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: פורד אדג' החדש

האדג' 2015 נשען על פלטפורמה חדשה ומניב צמיחה קלה במימדים, שיפורים משמעותיים בטכנולוגיה, במנועים ובאיכויות תא הנוסעים. בישראל בעוד שנה וחצי

אתר יצרן

מלבד פורד פוקוס, פורד אדג' אחראי לתפנית הגדולה ביותר של המותג האמריקני בעשור האחרון. לראייה, החברה האמריקנית מסרה אשתקד כמות זהה לנתח המסירות של הדגם הראשון ב-2006, כך שהופעתו של הדור החדש מבשרת עבורה התחלה מבטיחה במיוחד. הדור השלישי זכה לרפורמה משמעותית בעקבות הקונספט בתערוכת לוס אנגל'ס, כאשר השינויים בו נוגעים כמעט לכל ההיבטים.

האדג' בהחלט זכה לטיפול מוקפד מצד פורד, שכן כבר לא מדובר במתיחת פנים קצרת מועד. הקרוסאובר האמריקני נשען על פלטפורמת ה-CD4 הגלובאלית תוך הוא שומר על רוחבו פחות או יותר, אך מוסיף עוד 9 סנטימטרים לאורכו שיעמוד מעתה על 4.77 מ', בעוד בסיס הגלגלים הוגדל ב-3 סנטימטרים. גם בסעיף הגובה נרשמת צמיחה קלה ל-1.68 מ', וכן נפח תא המטען מאחרי שורה שתיים תפח בכמה עשרות ליטרים מכובדים.

עיצובו החיצוני של האדג' נאמן לקווים המקוריים שהופיעו ב-2007 וב-2010, אבל מאחר והוא יחלוק את הופעתו גם האקוספורט הקטן, פורד השוותה לו את המראה המשפחתי שניכר בחזית (פגושים ובתי תאורה). בתא הנוסעים לעומת זאת, פורד מדווחת על עלייה באיכות החומרים, וכן נעשו שדרוגים בצד הארגונומי על מנת להנגיש את תפעול המערכות. במרכז מותקן צג 8 אינטש נתמך על ידי בקרת 'מיי פורד טאץ' סינק. המערכת קיבלה עדכוני תוכנה וחלק מהמתגים המסורבלים הוסרו, אך זהו פתרון זמני. פורד למעשה קיבלה את ההחלטה אשתקד להחליף את הבקרה לניהול שאינו מבוסס על מייקרוסופט (המקור לכל הצרות), ומכאן שיידרש עדכון תוכנה שיגיע רק לאחר שהאדג' כבר יופץ לשלוחות.

האדג' יגיע בארבע רמות אבזור: SE, SEL, טיטניום וספורט. רשימת התוספות עובתה בכל אחת מהן. בחלק מהגרסאות יופיעו כסטנדרט בקרת שיוט אדפטיבית (מסתגלת למהירות התנועה), בקרת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מצלמות היקפיות (180 מעלות), חניה אוטומטית, מערכת שמע משודרגת, כניסות לכל המכשורים האלקטרוניים, ובצד הבטיחות שתי בכורות: חגורות בטיחות מתנפחות וכרית אוויר נוספת באיזור תא הכפפות שנועדה להגן על איזור הירכיים והברכיים.

כוח, עוצמה וביצועים

הרכב המנועים של האדג' החדש כולל 3 חטיבות כוח, כולן מחוברות לתיבת פאוורשיפט 6 מהירויות אוטומטית, עם אופציה להנעה קדמית או כפולה. המנוע הבסיסי של האדג' יהיה ה-2.0 ל' אקובוסט שעבר מקצה עדכונים בסעפת היניקה והפליטה וכן במערכת ההזרקה. הוא מחלץ הספק מרבי של 245 כ"ס, ובפורד מספרים שכוח הגרירה שלו מוגבל עד 1.5 טון.

מעליו משובץ מנוע ה-V6 המוכר בנפח 3.5 ל', עם תפוקה מופחתת קלות של 265 כ"ס. בקרביו נעשו שינויים קלים כדי שיעמוד בתקני זיהום האוויר החדשים, וכן הותאם כך שבעתיד תוכל פורד לשדך לו היגוי חשמלי קל ומערכות תומכות נוספות. המנוע הבכיר בסדרה יהיה ה-2.7 ל' בגרסת הספורט; זה מפיק כ-300 כ"ס (לא נמכר עד כה בישראל).

באירופה, פוריד חיזקה את מצבת המנועים עם צמד מנועי דיורטק TDCI לוגמי סולר. הראשון שבהם סוחט 180 כ"ס (40 קג"מ) ומחובר לתיבת הילוכים ידנית, בעוד הגרסה הבכירה מתייצבת על 210 כ"ס (45 קג"מ) בחיבור לתיבת פאוורשיפט אוטומטית 6 מהירויות עם תפעול מנופים מגלגל ההגה. הביצועים נותרו בגדר סימן שאלה בינתיים, אולם פורד מוסיפה כי האדג' כויל מחדש בזכות שינוי במתלים (רב חיבורי מאחור).

כפי שנמסר במועד חשיפת הקונספט, דלק מוטורס תשיק את האדג' החדש בישראל בתחילת 2016. המפרטים המלאים יפורסמו בסמוך להגעתו.

בפורד מכינים את הקרקע בימים אלה למספר השקות חשובות בשנה הקרובה: המוסטאנג 2014 (גם לישראל), אקוספורט החדש, המונדאו, פוקוס מחודשת (שטרם הגיעה לישראל) ועוד מספר דגמים חדשים שנמצאים בקנה.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully