וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי: מנוע 1.6 ל' חסכוני ויעיל ותיבת 8 הילוכים אוטומטית

27.10.2015 / 14:55

יונדאי הכריזה על שני פיתוחים חדשים לשנת הדגם 2016: מנוע 1.6 ל' GDI בעל צריכת דלק משופרת שיחובר לבקרה היברידית, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית

יונדאי. אתר יצרן
יונדאי בועידה הטכנולוגית בקוריאה/אתר יצרן

יונדאי הכריזה היום (שלישי) על שני פיתוחים חדשים בתחום ההינע והעברת הכוח במסגרת ועידה שהתקיימה בקוריאה. יצרנית הרכב העממית תחשוף בשנה הבאה את מנוע ה-1.6 ל' GDI החדש וכן תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. לדברי היצרנית, שדרוגים אלה ימצאו את דרכם אל רוב מכוניות המותג ויסייעו בהפחתת צריכת הדלק, שיפור הביצועים וקיזוז זיהום האוויר.

מנוע ה-1.6 ל' GDI מצטרף לורסיות השונות המותקנות כיום בדגמי היצרנית. לזה הספק של 105 כ"ס ו-15 קג"מ והוא מותאם למערכת היברידית עם יכולת טעינה מהשקע, PHEV, שתגביר את התפוקה המרבית (המשוקללת) באופן משמעותי. נתוני המנוע מדברים על הפחתה של 3% בצריכת הבנזין, וירידה של מספר אחוזים בפליטת המזהמים. ביונדאי מספרים על שימוש בהזרקת דלק משופרת (עמידה בלחץ גדישה גבוה), מערכת צינון מתוחכמת ושינויים בצילינדרים שיפחיתו חיכוך ורעש.

מלבד העדכונים בחרטום, יונדאי תשווק מעט לאחר מכן תיבת 8 הילוכים אוטומטית במקום תיבת ה-6 הילוכים המשרתת אותה כיום במרבית הדגמים. גם כאן, ביונדאי מציינים ירידה של 7.3% בצריכת הדלק ביחס לתמסורת הנוכחית, לצד עלייה חדה בביצועים בזכות יחסי העברה מדוייקים יותר, הבאים לידי ביטוי גם בנסיעה חלקה ורהוטה מבעבר.

בתיבה זו בוצעו שורה של שדרוגים טכנולוגיים שיורגשו היטב על ידי הנהג. בין היתר, החליפו את משאבת השמן, הוסיפו מצמד ולמעשה, ניסו לפשט חלק מפעולת המערכת כך שיש בה פחות חלקים נעים ומסובכים (ומשקל מופחת ב-3.5 ק"ג בהשוואה לתיבת ה-6 מהירויות).

נדגיש, כי להבדיל ממנוע ה-1.6 ל' שישודך למכוניות נגישות, תיבה זו מיועדת בעיקר לדגמים הבכירים של יונדאי, המצוידים במנועי טורבו (Theta turbo GDI), גרסאות ה-R (מנועי דיזל CRDI ארבעה צילינדרים) אולי גם לסדרות ה-N הספורטיביות, ובעיקר למכוניות מהקצה העליון של רף המחירים (סונטה, סנטה פה וכדומה...).

לאחרונה, חשפה היבואנית בישראל את יונדאי טוסון החדש וכן את ה-i30 בתום מתיחת פנים.

עוד באותו נושא:
יונדאי טוסון החדש - נהיגה ראשונה
כשבוגטי פגשה את יונדאי בתערוכת פרנקפורט
יונדאי אלנטרה הוצגה בקוריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully