וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק XT5 החדש במבחן

נהגנו בקליפורניה ברכב החשוב ביותר של קדילאק בישראל, ה-XT5. יחליף את ה-SRX המזדקן, ויתעלה עליו במשקל, באיכות הנסיעה, בתחושת היוקרה וגם... בצריכת הדלק. באמצע השנה בישראל

קדילאק XT5 במבחן דרכים. קובי ליאני
קדילאק XT5 החדש על כבישי ארה"ב. רוצה להתחרות בגרמנים/קובי ליאני

אחד הלקחים מהקאמבק של קדילאק לפני כעשור, היה לבנות קרוסאובר בגודל בינוני שיתמודד מול אלה של היצרניות מגרמניה, שכן כבר אז הקבוצה סומנה ככזו שתצמח מאוד בשנים הקרובות. אבל זה לא הכול, כי לקדילאק יש בארסנל רכב אחד שהאמריקנים לא מצליחים לשבוע ממנו וזה האסקלייד. ה-SUV הענק והוותיק עושה חייל במכירות וב-GM פוחדים לגעת בו שמא יקלקלו את הצלחתו המטאורית ולכן במעבר לקוד שמות הדגמים החדשים (XT לקרוסאוברים ו-FT למכוניות הסדאן) האסקלייד ישמור על שמו ויהיה מעין מותג עצמאי. אז אחרי שגם ה-SRX השיג הצלחה לא מבוטלת, קדילאק הזמינו אותנו להשקתו העולמית של ה-XT5 החדש, מחליפו וגילגולו המודרני.

קדילאק XT5 נכנס כאמור לפלח דגמי הרכב הפופולארי בעולם - קרוסאוברים. או נכון יותר, לאחת מהקבוצות הגבוהות והיקרות שבו. הדבר אומר כמובן שהתחרות שלפניו קשה למדי. מאחר וה-XT5, מחליף ה-SRX, אמור להתמודד מול כלים כמו ה-Q5 של אודי, ה-X5 של ב.מ.וו, ה-RX של לקסוס, ה-XC90 של וולוו ואחרים, לא רק שלמתכנניו אין מקום לטעויות בניסיון להגיע אל בעלי הממון הלא מתפשרים, אלא עליהם להציע יכולות ותכונות מקוריות ועדיפות כדי לזכות בכרטיס כניסה למועדון האלפיון.

זווית אחרת

קדילאק XT5 במבחן דרכים. קובי ליאני
קדילאק XT5 במבחן דרכים/קובי ליאני

בהשוואה אל המתחרים שהזכרנו לעיל, ה-XT5 מקבל מקום של כבוד כבר בשלב העיצוב. המקביל מבית לקסוס שזה לא מכבר בחנו נראה חייזרי ומחודד, הגרמני עם סמל הפרופלור נראה שרירי וספורטיבי, השכן מאינגולשטאט עגלגל וכמעט נשי בהופעתו, השבדי חסון ורבוע והאמריקני שחונה לפנינו על חוף האוקיאנוס השקט נראה לא פחות טוב מאף אחד מהם. לטעמנו, מדובר ברכב נאה ואלגנטי, אך לא מחייב או צעקני מדי.

בקדילאק השתדלו שלא לעשותו למצועצע מדי ולכן הקפידו על משטחים חלקים חלקים, עם פה ושם זויות ישרות כפי שהורגלנו למצוא במכוניות החברה וגם אלמנטים מודרטיים הייטקיים. יחידות התאורה הקדמיות שינו צורה במעבר מה-SRX, התארכו אל חלקה העליון של הכנף ונמתחו מטה אל תחתית הפגוש, עד למפגש עם פס קישוט בעומק הגריל. בין הפנסים נמצא גריל עצום בגודלו, עם שורה של סכיני גילוח ועליהם הלוגו החדש של קדילאק. שמשה קדמית בזווית חדה וחלונות צד גדולים מבעבר משפרים את האווריריות בתא הנוסעים (סטח בגרסאות עם גג הזכוכית) וחלקו האחורי נראה דינאמי בהרבה עם חלון ופנסים מוקטנים, צמד אגזוזים והרבה פחות שטח מבוזבז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תא נוסעים: חומרים אמיתיים, מרווח גדול

קדילאק XT5 במבחן דרכים. קובי ליאני
קדילאק XT5 במבחן דרכים/קובי ליאני
תחושת היוקרה שעולה בעת הכניסה לתא הנוסעים של ה-XT5 ניכרת מיד

אנשי קדילאק הדגישו בפנינו את העובדה ש"מה שאתה רואה, זה מה שאתה מקבל", אך לא במובן הפשטני של העניין, אלא אם ראית בתא הנוסעים סיבי פחמן, אלו באמת סיבי פחמן. אם ראית גימור עץ, זהו באמת עץ וכך גם בכל הקשור לאלומיניום המוברש. לא מדובר כאן בחומרים דמויי המקור, אלא בדבר האמיתי, גם אם הדבר העמיד בפני המתכננים אתגרים ביצועיים.

תחושת היוקרה שעולה בעת הכניסה לתא הנוסעים של ה-XT5 ניכרת מיד. ישנן כמובן מספר גרסאות ורמות גימור אפשריות עם מגוון שילובי צבעים, אבל גם בלעדיהן, הארכיטקטורה הכללית של תא הנוסעים נעימה מאוד לעין. הדשבורד בנוי ממשטחים אופקיים שמעניקים תחושה של ממדים נדיבים, החומרים איכותיים ורכים וגם ההקפדה על חיבור איכותי של דיפון הפנים ניכרת. ממול האוחז בהגה נמצא לוח המחוונים גדול ועשיר במידע שבתוכו גם מסך תצוגה צבעוני רחב עם כל מידע אפשרי. במרכז הדשבורד ישנו מסך מערכת המולטימדיה החדשה של ג'נרל מוטורס, אשר יודעת להתחבר באופן מלא למכשירי אייפון ובקרוב גם לאחרים מבוססי אנדרואיד, כולל חפיפת תצוגות בין המכשירים.

מבחינת מרחב המחיה, ה-XT5 משלים את קפיצת המדרגה העיצובית עם שיפור משמעותי בגודלו של תא הנוסעים. גלגלי הרכב נדחקו עוד אל פינות המרכב (אורכו 481.5 ס"מ, רוחבו 190.3 ס"מ, גובהו 167.5 ס"מ ובסיס גלגלים נפרש על פני 285.7 ס"מ), דבר שישפר את ההיבט הדינמי והויזואלי, אך גם את המקום לנוסעים. נתחיל דווקא בשורת המושבים האחורית, שכן זו נעה כעת על מסילה ומסוגלת להניע את המשענת בטווח של עד 12 מעלות ויושביה יהנו מתוספת של מעט יותר מ-8 ס"מ למרחב הרגליים. תכנון נכון של הדשבורד יוצר מרחב מצוין גם ליושבים מלפנים מבלי שבסיסו יפגע בברכי היושבים במהלך הנסיעה. נפחו של תא המטען נדיב גם הוא ולפי נתוני היצרן, בהעמסה עד הגג, מאחורי שורת המושבים יש לו לא פחות מ-849 ליטרים של נפח.

על הכביש: נוח, שקט מאוד, מפנק

קדילאק XT5 במבחן דרכים. קובי ליאני
קדילאק XT5 במבחן דרכים/קובי ליאני

אחרי שניפצנו את מיתוס המשקל, נתפנה לפרק גם את זה שטוען שבארה"ב ישנם רק כבישים ישרים ושהסיבובים היחידים נמצאים רק בירידה ממחלפים. אז מסלול הנסיעה שתכננו עבורנו המארחים לקח אותנו מדרומית ללוס אנגלס אל ההרים שממזרח לה ובין הגבעות, עצי האלון וסלעי הגרניט מצאנו מאות קילומטרים של כבישי נהיגה משובחים ואיכותיים ברמת הסלילה. מכוניות אמריקניות נוטות (בלשון המעטה) שלא להרגיש בנוח בתנאים מסולסלים שכאלה, אבל לא מכוניות קדילאק, לפחות לא מאז ה-CTS הראשונה.

ה-XT5 דווקא הרגיש שם לגמרי בבית בדיוק כפי שעשה באוטוסטרדה הרחבה כמה רגעים קודם לכן. על אספלט מגוהץ וארוך, ה-XT5 גולש בחרישיות מרשימה. תא הנוסעים שלו כל כך מבודד לרעשי חוץ, שנדמה שאנחנו נוסעים בתוך בועת זכוכית משוריינת. גם כשהעזנו והגענו למהירויות מאוד לא חוקיות בארה"ב, הזיגוג הכפול בחלונות מנע היווצרות של רעשי רוח וחומרי הבידוד הרבים מסביב עצרו כל רעש שמוחזר מהכביש. רוצים לשמוע את המנוע? תנו גז. רק מעל ל-4,000 ובעומס מלא אפשר לשמוע אותו מגרגר בחזית.

מנוע וביצועים: כמה צילינדרים צריך?

קדילאק XT5 במבחן דרכים. קובי ליאני
קדילאק XT5 במבחן דרכים/קובי ליאני
את התוצאה הישירה של הדיאטה ראינו בצריכת הדלק, אבל גם הרגשנו באופן שבו ה-XT5 נע על הכביש

אם כבר הזכרנו את המנוע, בחזית גם הפעם ישנו מנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר חדש לגמרי וזה מפיק נתונים מעט טובים יותר מקודמו - 315 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-37.8 קג"מ ב-4,900 סל"ד. את הכוח ה-XT5 מעביר או אל הגלגלים הקדמיים או לכל הגלגלים (בעזרת מערכת הנעה כפולה מתוחכמת, אך תיכף ניגע גם בה) בהתאם לגרסה, דרך תיבה בעלת 8 הילוכים. תגובת המנוע מיידית וגם התיבה מגיבה בזריזות תואמת עם העברות הילוכים חלקות ובשיוט נינוח של 100 קמ"ש ההילוך השמיני מסובב את המנוע ב-1,400 סל"ד בלבד. תחום שקט ודל צריכת דלק, שכן בנסיעה עדינה, המנוע מכבה שני צילינדרים כדי לחסוך בדלק.

כמה לחסוך? בחציו הראשון של היום למרות שכלל לא ניסינו לנהוג רגוע עמדה הצריכה על 10 קילומטרים לליטר ובחציו השני, שבו שייטנו ברגיעה חזרה אל מתחם האירוע ובסופם של מעל ל-300 קילומטרים של נהיגה, הציג ה-XT5 נתון מצוין לסוגו ומשקלו של רכב זה - 12.4 קילומטרים לכל ליטר בנזין.

משקלו של ה-XT5 החדש עומד על 1,807 ק"ג, משמע הוא קל ב-126 ק"ג מה-SRX אותו הוא מחליף וזהו שיפור גדול מאוד, אך גם בהשוואה למתחריו הוא נעשה קל יותר. הדיאטה כללה השלה של קילוגרמים רבים מכל חלק אפשרי, אך בעיקר הודות לתכנון מחדש של שלדת הרכב. שימוש נרחב בפלדות קשיחות מאוד במקומות בהן צריך חוזק מבני גבוה (כלוב הנוסעים למשל) וביציקות אלומיניום במקומות בהם חשוב להפחית עומס יצרו שלד קל למדי ביחס למקובל בקבוצת רכב זו.

את התוצאה הישירה של הדיאטה ראינו בצריכת הדלק, אבל גם הרגשנו באופן שבו ה-XT5 נע על הכביש. כשהמתלים צריכים להתמודד עם פחות משקל, הם יכולים להתמודד ביעילות עם שיבושים ובקלות עם עומס הפניות ולכן מלאכת הנהיגה בקדילאק החדש קלה ונטולת מאמץ. ההגה הפך למתוגבר חשמלית בדור זה, אך הוא מהיר ומדויק וגם התחושה בו סבירה וה-XT5 מסוגל לנוע בזריזות מפתיעה בכבישים ההריריים שממזרח ללוס אנג'לס. גם כשתקפנו פניות בקצב מהיר, המרכב נשאר מפולס על המתלים, כלל לא רוכן או מנסה להתגלגל על הצד כמו חלק גדול מהתוצרת האמריקנית. הוא משנה כיוון בנחישות, מרגיש נטוע באספלט ולא משנה אם על החיבור לכביש אחראים חישוקים וצמיגים רזי דופן בקוטר 20 אינץ' או מעט יותר בשרניים בקוטר 18 אינץ'.

וכוח? יש. המנוע מסוגל לנמנם בנינוחות וגם לבעוט אותנו קדימה בנחישות ואם תרמסו את הדוושה הימנית עד לשטיח ממצב עמידה, תשאירו על הכביש שני פסים שחורים על אפה וחמתה של בקרת האחיזה. בגרסת ההנעה הכפולה, קדילאק בחרו ללכת רחוק מאוד ולהביא טכנולוגיה מעולמות ספורטיביים או יקרים יותר. כך שב-XT5 AWD מותקנת מערכת העברה מתוחכמת למדי - הכוח יכול לנוע בין הצירים בחופשיות, כאשר ברוב הזמן הוא מחולק חצי חצי בין הקדמי לאחורי. אולם בהתאם לצורך הרגעי, תנאי האחיזה ומידת הלחיצה על דוושת הדלק, המערכת יכולה להעביר את כל הכוח אל הגלגלים האחוריים ובעזרת דיפרנציאל כפול מצמדי מאחור, לנתב חלקים ממנו או את כולו לגמרי אל כל גלגל בנפרד. זהו מרכיב דינאמי חשוב מאוד לחבילה.

קדילאק XT5 במבחן דרכים. קובי ליאני
קדילאק XT5 במבחן דרכים/קובי ליאני

מחיר ובטיחות

אחרי כל הפאר וההדר, המשקל והביצועים, האיכות והעיצוב, או אולי לפניהם, ה-XT5 יגיע לישראל עם חבילת בטיחות מלאה שלטעמנו חייבת להיות סטנדרטית בכל מכונית שנמכרת. זו תכלול לא רק מערך שלם של כריות אוויר, אלא גם מערכת מצלמות ורדארים שמזהים מקרי סכנה מלפנים כמו האטה פתאומית של התנועה, סכנת התנגשות והולכי רגל ומפעילים גם התראה מקדימה וגם מפעילים את הבלמים בעצמה משתנה (0.3 ג'י ממהירות שמעל 80 קמ"ש ועד 1 ג'י מתחת ל-80 קמ"ש), מערכת למניעה אקטיבית של סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת התראה בפני התנגשות מאחור, מצלמות היקיפיות, מצלמה אחורית פנורמית עם תצוגה בתוך המראה המרכזית, מערכת לניטור שטחי ראיה מתים מאחורי הרכב ועוד.

ה-XT5 החדש יגיע אלינו בחודש יוני וב-UMI, יבואנית קדילאק לישראל מספרים שמחירו יהיה נמוך ואטרקטיבי יותר משל מתחריו, למרות שיהיה מאובזר יותר ועם מנוע חזק יותר - החל מ-300 אלף שקל לגרסת ההנעה הקדמית ופחות מ-400 אלף שקל לגרסת ההנעה הכפולה. בהיצע של ה-XT5 ישנה גם גרסה אחת עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין שמפיק נתונים קרובים מאוד לזה של מנוע ה-3.6 ליטר - 310 כ"ס ו-37.5 קג"מ, אך זה מיועד בשלב זה לשיווק בסין בלבד. עם זאת, יתכן וגם הוא יגיע אל שאר העולם בהמשך הדרך.

*הכתב היה אורח חברת קדילאק בארה"ב

עוד על קדילאק בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן קודם

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה קדילאק XT5. מרץ 2016. קובי ליאני
השקה קדילאק XT5. מרץ 2016/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully