וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזה באוסטרליה גרסת SVX משופרת לשטח של דיסקברי-5, העשויה להחזיר את האריסטוקרט הבריטי לשדות הבוץ

6.11.2016 / 7:32

דיסקברי 5 הוצג רק בחודש שעבר וכבר עולות ידיעות על אופציית-יצרן של צמיגי שטח 18 אינץ', שישדרגו את יכולות השטח שלו. האם יהפכו אותו הצמיגים, לרכב השטח הוורסטילי ביותר בשוק?

לנד רובר דיסקברי. אתר יצרן
דיסקברי דור חמישי, עם יומרות שטח/אתר יצרן

מן הידועות היא, שלנד רובר משקיעה מאמצים רבים בשמירת ופיתוח יכולות השטח של רכבי היוקרה שלה; דיסקברי וריינג'-רובר האחרונים ממשיכים להיות חמושים בהילוך כוח, נעילת דיפרנציאל רוחבית, כריות אוויר המגדילות את מרווח הגחון בלחיצת מתג, ומערכת Terrain Response המתאימה את עצמה לתנאי שטח שונים.

הטכנולוגיה הבריטית גדושה בתובנות שנצברו במפעל משך עשרות שנות שירות במקומות הנידחים ביותר בעולם, וכל מי שנהג בדיסקברי או ריינג' חדש יוכל להעיד עליהן בהתפעלות. הבעיה היא שכל הטוב הזה צריך להגיע אל הקרקע באמצעות צמיגי כביש בחתך נמוך מאוד, ההופכים להיות נקודת תורפה קריטית ביכולות השטח של הכרכרה הבריטית. זה לא רק עניין של פרופיל קרבי העובד טוב יותר בבוץ ובסלעים, זה בעיקר חתך נמוך של 45 או 55 (ואף פחות בדגמים הספורטיביים), ההופך את הצמיגים לטרף קל בכל מפגש עם סלע, קפל קרקע או מכשול אחר.

לנד רובר דיסקברי. אתר יצרן
יתפוצץ או לא? האלקטרוניקה והפנאומטיקה הבריטית מעניקות לדיסקו 3 ו-4 פוטנציאל שטח מעולה – המנוטרל על ידי רגישות הצמיגים, לקריעת הדופן הרכה/אתר יצרן

דיאטת בריאות

דיסקו-5 שיגיע אלינו ב-2017 נטש את התת-שלדה של הדגם היוצא, והוא יהיה חמוש במנועי 4-בוכנות קלי משקל (דיזל ובנזין). שינויים אלה הורידו ממשקלו העצמי של דיסקו-5 כ-480 קילוגרם, ואפשרו התקנת מערכת בלמים קומפקטית מזו הקודמת. מהנדסי לנד רובר אישרו כי דיסקו-5 ישווק בעיקר באוסטרליה, דרום אפריקה והמזרח התיכון, שווקים הנתפסים כשוחרי נהיגת שטח. לחישוקי ה-18" וצמיגי השטח יצורפו כנראה שנורקל מקורי וגגון, להרפתקני המדבר. גם מערכות האלקטרוניקה ישודרגו כדי לאפשר גם לנהגים מתחילים, לנצל את מלוא יכולות הכרכרה הבריטית.

עוד באותו נושא

נחשף: לנד רובר דיסקברי 5. שטח טכנולוגי

לכתבה המלאה
לנד רובר דיסקברי. אתר יצרן
דיסקברי חדש, לא רק לשביל/אתר יצרן

האם יחזרו הדיסקו'אים לרעות בערבות הנגב?

שוחרי ומתנגדי לנד רובר בישראל, אינם יכולים להתעלם משרידותם הרבה ומהפופולריות של דגמי דיסקברי 1 ו-2 בישראל (שנות ייצור 1994-1999). בהתחשב בהיקפי המכירה הצנועים בשנים ההן, הם שורדים טוב מרוב מתחריהם, ורבים מאיתנו מטיילים איתם ללא הפסק – כולל כותב שורות אלה, האוחז בדיסקברי-1 קשיש ומשומר היטב.

דיסקברי 3 ו-4 אינם מגיעים בכלל לשטח – לעתים קרובות זה נובע מעודף התחכום הטכנולוגי אבל תמיד, החסם הגדול הוא חוסר היכולת לנעול צמיגי שטח ראויים לשמם. הצגת דיסקברי-5 עם צמיגי שטח ראויים יכולה לשנות את המצב, ולהחזיר חלק משוחרי המוצר אל האופציה הבריטית. אני לא חושב שחברת 'המזרח' תמכור עשרות דיסקו-5 שייקרעו את השטח, אבל הבה נקווה שהחברים ב'המזרח' יבינו את הפוטנציאל השיווקי והתדמיתי של ה-SVX, ויציעו אותו במחיר שאינו קטלני מדי.

עוד בוואלה! רכב:
כל החדשות על לנד רובר
עשרת רכבי השטח שאני חולם עליהם
משווה: וולוו XC60 נגד דיסקו ספורט וב.מ.וו X3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully