וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוסאובר היברידי: קיה נירו החדש בישראל

7.11.2016 / 13:52

טלקאר השיקה היום בישראל את קיה נירו; רכב פנאי משפחתי, מרווח, בטיחותי, מצויד מנוע היברידי חסכוני בדלק ודל בזיהום אוויר. המחיר בישראל עומד על 136,900 שקלים

קיה נירו. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
קיה נירו בישראל/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

בהשקה שנערכת היום (שני) בישראל, מציגה טלקאר יבואנית דגמי קיה, את אחד מכלי הרכב האסטרטגיים של המותג הדרום קוריאני - קיה נירו, הקרוסאובר ההיברידי הראשון בתולדותיה (ובקבוצה זו בארץ). נירו הוצג רשמית לפני מספר חודשים בתערוכת שיקגו על פלטפורמת קונספט שהופיע באירופה ב-2013 כדי לחזק את דגמי המשפחה, ולהצעיד את קיה אל עבר טכנולוגיות מתקדמות שתהיינה זמינות במכוניות אוטונומיות למחצה.

להבדיל מקו הדגמים האופנתי של קיה, הנירו שנשען על פלטפורמה ייעודית ("אקו-פלטפורם") לא מקרין חזות מנקרת עיניים בנוסח ספורטאז' או סול או משדר אמירה עיצובית. בקיה בחרו בתכנון מרוסן ברוחה של הפורטה, והתמקדו בעיקר בנוחות חלל הפנים, עם מידות שתואמות את הדרישות של התא המשפחתי ל-5 נוסעים; אורכו עומד על 4.35 מ', רוחבו 1.81 מ', גובהו 1.55 מ' ובסיס הגלגלים שלו הוא 2.70 מ' (בדומה לטויוטה קורולה או מאזדה 3, למשל).

בקיה מוספים שהוא בעל מרחב מחיה נדיב ליושבים בשורה שתיים (מרווח התקרה המוביל בקבוצה) מבלי להקריב את נפחו של תא המטען, שמציע 471 ל' ועד 1,400 ל' בקיפול השורה השניה (הסוללות הותקנו מתחת למושב האחורי). לחובבי השבילים – מרווח הגחון מהקרקע הוא 16 סנטימטרים צנועים, אבל סבירים בקבוצה זו.

מערכת ההינע ההיברידית של נירו, שעל כתפיה לשאת 1.4 טון, מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.6 ל' עם 105 כ"ס, בחיבור אל מנוע חשמלי (43.5 כ"ס), סוללות והנעה קדמית. ההספק המרבי של המערכת עומד על 142 כ"ס ו-27 קג"מ הזמינים מ-1,000 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית 6 מהירויות, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-11.4 שניות והמהירות המרבית היא 162 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת (יצרן) היא 26 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ופליטת המזהמים היא 88 גק"מ.

נירו משווק בישראל ברמת גימור אחת, הכוללת סגל רחב של התקנים ומערכות בטיחות הנמצאים גם בספורטאז'. במרכז הקונסולה מערכת מדיה ראשית עם צג 5 אינטש לה חיבורי בלוטות', USB, AUX ופקדים מגלגל ההגה לתפעול הרגיל.

באגף הבטיחות, מצלמת רוורס, 7 כריות אוויר, חיישני גשם, חיישני תאורה, בקרת יציבות, בלימה, משיכה, מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעה למניעת התנגשות, התרעה על סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד. מערכת הנהיגה האוטונומית (חלקית), אינה נמכרת בישראל.

המחיר לקיה נירו בישראל עומד על 136,900 שקלים. לרכב מסגרת אחריות של 3 שנים, ו-5 שנים למערכת ההיברידית.

מבחן לקיה נירו תוכלו למצוא כאן בוואלה! רכב בקרוב מאוד.

עוד בוואלה! רכב:
איזה מנוע הכי חסכוני ברכב משפחתי?
קיה ספורטאז' 2.0 ל' נגד טוסון ואאוטלנדר

קיה נירו בישראל. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
קיה נירו בישראל/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully