וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא: נחשפה פורד פיאסטה החדשה

30.11.2016 / 7:49

פורד חשפה במטה החברה בגרמניה את הדור החדש של הפיאסטה, המיישרת קו עם המראה של הפוקוס ומקבלת שדרוגים חיוניים בחלל הנוסעים, מנועי אקובוסט מתקדמים וכן מתחזקת בגרסת פנאי קלה

פורד פיאסטה 2017. אתר יצרן
כל דגמי פורד פיאסטה החדשים, 4 רמות אבזור, כולל גרסת 'אקטיב' מוגבהת/אתר יצרן

באירוע שנערך אמש (שלישי) בשעות הערב המאוחרות במטה פורד בגרמניה (קלן), נחשפה פורד פיאסטה 2017. בפורד מגדירים את הרכב כ"דור הבא" של הסופר מיני החשובה של המותג הוותיק, כשהיא יוצאת לדרך עם הבטחה לשיפורים בכל ההיבטים, החל בהנדסת האנוש, מערכות המדיה במרחב המחיה, מנועים, תכונותיה הדינמיות ובקרות הבטיחות האינטגרליות. כמו כן, לראשונה במשפחה, תמכר גרסת אקטיב מוגבהת שתתחרה בכלים דוגמת יונדאי i20 קרוס.

קשה להמעיט בחשיבותה של הפיאסטה, המכונית הנמכרת ביותר של המותג בבריטניה ממנה נמסרו 17 מיליון יחידות מ-1976, וכן היותה הנמכרת ביותר בקבוצת הסופר מיני באירופה בשנים האחרונות. ישנה אמנם סתירה בין תיאורה כ"דור חדש" לתוצאה החיצונית בפועל, אבל מלבד יישור קו חיצוני עם הפוקוס מתוחת הפנים, הגדילו את מידותיה כך שתוכל להיות שימושית יותר בקבוצה שמאכלסת את פולקסווגן פולו, רנו קליאו, סיטרואן C3 החדשה ופיג'ו 208 בין היתר.

לדברי פורד, הפיאסטה החדשה היא המתקדמת ביותר מסוגה בסגמנט הסופר מיני, כאשר תשומת לב עיקרית ניתנה לאיכות החומרים, הנגשת המערכות (הסרת מקשים מיותרים) והגדלת קו המפרטים באופן ניכר. אחת מנקודות העוגן של הפיאסטה בחלל הנוסעים, היא מערכת פורד 'סינק 3' עם צג 8 אינטש ברזולוציה חדה, שלמעשה מחליפה את הצגים המיושנים והמראה הארכאי שתמכו בה משנת 2008. המערכת מציעה תאימות מלאה לאפל ואנדרויד, עם כל הפונקציות המוכרות כיום בכלי רכב מודרניים, בכלל זה הפעלה קולית, בלוטות' מקורי, התאמת תאורת אווירה ועוד.

סגל המנועים של הפיאסטה ממשיך להיות מורכב באירופה מיחידת ה-1.0 ל' טורבו אוקובוסט, אלא שזו עודכנה עם בקרת ניתוק צילינדרים הראשונה מסוגה במנוע 3 צילינדרים, ושיפור במומנט. היא תחלץ הספקים שינועו החל ב-100 כ"ס, עבור ל-120 כ"ס ועד 140 כ"ס בחיבור אל תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. מנוע דיזל 1.5 ל' יציע לאירופאים 120 כ"ס וכן תהיה גרסת 1.1 ל' מוחלשת. לא הוצגה אגב גרסת ה-ST, שככל הידוע קיבלה דחיפה לגזרת ה-200 כ"ס (180).

בכירי פורד ציינו באירוע ההשקה כי הפיאסטה מצוידת ב-15 מערכות בטיחות, בהן בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות ובלימה אוטומטית עם זיהוי של הולכי רגל, לצד כל סייעני היציבות והבלימה השגרתיים וכריות האוויר.

הפיאסטה החדשה תשמר את איכויות הניהוג האתלטיות שלה בזכות שיפורים קלים שבוצעו במערכת המתלים וכן שודרגה יכולת הבלימה. עוד אומרים בחברה, כי בידוד הרעשים הוא היעיל ביותר בקרב מתחרותיה, ונוחות הנסיעה טובה מאי פעם.

בכלי התקשורת בגרמניה רומזים שהמחירים של הפיאסטה 2017 עלולים לטפס בשיעור של כמה אחוזים נוכח הרחבת הסדרה ומערך הטכנולוגיות שהותקנו בקרביה. מהיבואנית דלק מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי בשלב זה, אין תאריך נחיתה ידוע בישראל.

עוד בוואלה! רכב:
מבחן דרכים - איך פורד פוקוס 2016?
עולם אחר: פורד אדג' החדש במבחן דרכים
דה קינג: פורד אקספלורר, נהיגה ראשונה

פורד פיאסטה 2017. אתר יצרן
פורד פיאסטה 2017/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully