וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 3008 – מכונית השנה 2017

7.3.2017 / 9:14

בהתמודדות יותר מראויה, מול מתחרות כמו אלפא רומיאו ג'וליה, מרצדס E קלאס, טויוטה CHR וגם וולוו S90 – בסופו של דבר היה זה פיג'ו 3008 שלקח את תואר מכונית השנה 2017. שמפניה לכולם

השקה: פיג'ו 3008. יצרן, ניר בן טובים
פיג'ו 3008 - במקום הראשון עם 319 נקודות/ניר בן טובים, יצרן

מדי שנה, חוברים 58 עיתונאי רכב אירופים לבחירת מכונית השנה המוכרזת באופן קבוע בערב הפתיחה של תערוכת ז'נבה בשוויץ. התחרות מורכבת משני שלבים בהם נכנסות כל המכוניות החדשות שהוצגו באותה השנה ובשלב השני מצומצמת הרשימה לשבע מכוניות נבחרות אותם מדרגים השופטים על פי ניקוד, כאשר זו שמקבלת את מירב הנקודות מוכרזת כמכונית השנה.

השופטים מדרגים את המכוניות על פי פרמטרים שונים, בהם חדשנות, עיצוב, איכות, התנהגות, בטיחות ועוד ועוד. אם כי בשנים האחרונות יוקרתו של התואר עומעמה בעקבות בחירות תמוהות כאלו ואחרות שנראות יותר כמו פוליטיקה המכפיפה את התוצאה בתחרות לעזרת היצרן הזקוק לה ביותר, מאשר למכונית הראויה ביותר. כמו כן, תחרויות דומות נוספות בארצות הברית, יפן, מכונית השנה העולמית ומכונית השנה הבינלאומית .

הרבה גבות הורמו בשנה שעברה עת הוכרזה הזוכה בתואר מכונית השנה ל-2016. תזכורת, הייתה זו אופל אסטרה. משפחתית קומפקטית איכותית, עם מפרט בטיחותי טוב, אפילו מהנה לנהיגה ונאה, אבל בשום פנים ואופן לא מכונית שפורצת דרך או עשויה מהחומר של הברקות הראויות לתואר.
כאילו כדי לכפר על התוצאה של שנה שעברה, השנה ברשימת המועמדות הסופיות בתחרות מכונית השנה היו כמה מכונית שכל אחת מהן בהחלט ראויה לתשומת לב ולהערכה.

מכוניות כמו וולוו S90 הסאלונית שמסמנת את החזרה של וולוו למגרש הפרימיום ומציעה טכנולוגיה, ביצועים, בטיחות, עיצוב ואיכות שלא נופלת מהגרמניות.
טויוטה CHR, שבעיצוב החיצוני שלו מוכיח שמלילות סאקי חופשי בסדנאות העיצוב של טויוטה יכול לצאת משהו מגניב לגמרי.
מה עם סיטרואן C3 החדשה שלוקחת את הקוליות של הקקטוס ואורזת אותה בחבילה קומפקטית? ואגב, החל מהשבוע הבא היא ממש פה בישראל.

גם בקרב שלוש המכוניות המתייצבות על הפודיום בתחרות השנה, קשה להצביע על מישהי שלא הייתה ראויה לגמרי לזכייה בתואר.

במקום השלישי, עם 197 נקודות מרצדס E קלאס שבדור הנוכחי שלה מעבר לכל ההדר, הפאר האיכות וכל הטררם המקובל ממרצדס, מטשטשת את הגבול הטכנולוגי בין נהיגה לנהיגה אוטונומית (לפחות בגרסאות המתוחכמות בחו"ל).

במקום השני אלפא רומיאו ג'וליה, נושאת הדגל בתחייה המחודשת של אלפא, שכנראה הצליחה לעורר אצל השופטים את האלפיסט שבהם וסחטה לקופה שלה 296 נקודות. אבל אלו הספיקו למקום השני בלבד.

כי מי שקיבל את מירב הנקודות השנה היה פיג'ו 3008, שבנוסף לטוויסט העיצובי החיצוני שעבר קיבל ציונים גבוהים עבור תא הנוסעים המעוצב והאיכותי והמרווח הפנימי שלו. כל אלו הביאו אותו למקום הראשון עם 319 נקודות.

עוד באותו נושא:
החום חוזר - פיג'ו 308GTI בישראל
השוואתי אירופים דיזל: רנו קדג'אר מול פיג'ו 3008
קונצרן PSA רוכש את אופל הגרמנית

למעשה הזכייה שלו לא מאוד מפתיעה בהתחשב בעובדה שמסורתית מכוניות יוקרה לא זוכות בתואר, בשל נטיית השופטים להעדיף מכוניות עממיות ונגישות יותר. בשנים עברו היו אלו רק פורשה 928 (ב-1978), מרצדס S קלאס (ב-1974) ואודי 100 (ב-1983) מחבורת הפרימיום שכן קטפו את התואר.

הזכייה השנה היא החמישית בהיסטוריה של פיג'ו, שכבר לקחה הביתה את התואר בשנים 1969 עם ה-504, ב-1988 עם ה-405, ב-2002 עם ה-307 וב-2014 עם 308. בכך היא עקפה את פולקסווגן שלרשותה ארבעה תארים והיא ממוקמת לצד אופל ופורד להן חמישה תארים גם כן. בשני המקומות הראשונים אגב בסך כל הזכיות נמצאות רנו עם שישה תארים ופיאט עם לא פחות מתשע זכיות מאז הוכרזה התחרות בשנת 1964.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully