וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DS3 קרוסבק בישראל

5.7.2019 / 8:30

מתחרה חדש בשוק הצומח של הג'יפונים והקרוסאוברים הקטנים היוקרתיים - DS3 קרוסבק. שיוצע בשתי רמות גימור ובמחיר של החל מ-179 אלף שקלים

DS3 קרוסבק בישראל. רונן טופלברג,
DS3 קורסבק, כמו אצל כולם, אבל ממש ממש שונה/רונן טופלברג

חברת דוד לובינסקי, יבואנית מותג היוקרה DS הודיעה על תחילת השיווק של הקרוסאובר הקטן שלה ה-DS3 קרוסבק. הדגם החדש מצטרף לאח הגדול ה-DS7 קרוסבק בהיצע של היצרנית, היצע שעתיד להתרחב עם הצגת דגם חדש בכל שנה, בשש השנים הבאות. בנוסף לכך, יקבלו כל הדגמים גרסאות חשמליות או היברידיות.

ה-DS3 קרוסבק יתחרה בקרוסאוברים קטנים (SUV B) ממותגי פרימיום אחרים בהם אודי Q2, מיני קאנטרימן ולקסוס UX. לתחרות הזו, מול מותגים מבוססים ומוכרים, הוא מביא את תפיסת העיצוב הייחודית של המותג, ההקפדה על איכות, שימוש בחומרים איכותיים ורמות אבזור רבות כבר מגרסת הכניסה.

הבסיס של DS3 קרוסבק הוא פלטפורמת ה-CMP הקומפקטית של קונצרן PSA המשרתת את הדגמים הקטנים של הקונצרן, כמו פיג'ו 208 ו-2008 החדשים ואופל קורסה החדשה. בתוך הפלטפורמה הזו, שותלת היצרנית את מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים בגרסה החדשה שלו, והוא גם הראשון לשלב אותו עם תיבת הילוכים פלנטרית אוטומטית בת 8 הילוכים.

DS3 קרוסבק בישראל. רונן טופלברג,
שפת עיצוב ייחודית ומסוגננת/רונן טופלברג

המנוע יגיע בשתי רמות הספק בהתאם לרמת הגימור, גרסת הכניסה תעשה שימוש במנוע בהספק של 130 כ"ס ו-23.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו עומדת על 9.2 שניות והמהירות המירבית היא 200 קמ"ש. לרמת הגימור הגבוהה משודך המנוע בהספק של 155 כ"ס ו-24.5 קג"מ, כאן התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 8.2 שניות והמהירות המירבית היא 208 קמ"ש. אגב יחידות הנעה, במהלך השנה הבאה תגיע גרסת ה- E-TENSE החשמלית, בעלת הספק של 100 קילוואט, המקביל ל-136 כ"ס וטווח מוצהר של 320 ק"מ. לגרסה זו אחריות ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללות.

כמו ה-DS7 קרוסבק, גם האח הקטן מגיע עמוס אבזור, בטיחות ונוחות בשתי רמות הגימור שלו. מפרט הבטיחות כולל מערכת תיקון סטייה מנתיב כולל בחירת מיקום בתוך נתיב הנסיעה (ימין, שמאל או מרכז הנתיב), התראה על רכב ב"שטח מת" כולל תיקון אקטיבי במקרה של סטייה בזיהוי כזה, זיהוי תמרורים, בלימה אוטומטית במהירות של עד 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס ועוד.

עוד באותו נושא

השקה: DS3 CROSSBACK

לכתבה המלאה
DS3 CROSSBACK: נהיגה ראשונה. קינן כהן, ניר בן טובים
DS3 CROSSBACK: נהיגה ראשונה/ניר בן טובים, קינן כהן

האבזור הכללי מקיף ידיות דלתות נסתרות, תאורת לד ומטריקס לד ברמות הגימור הגבוהות, צביעה אופציונלית בשני גוונים ועוד. רמות הגימור הן SO CHIC בגרסת הכניסה שמתאפיינת במראה ספורטיבי עם גריל מט, ריפוד אלקנטרה לדשבורד, למושבים, להגה ולדלתות. לוח המחוונים דיגיטלי, מסך מגע 7 אינץ', טעינה אלחוטית לנייד, כניסה והנעה ללא מפתח, סינון אוויר לבקרת האקלים ועוד. גרסה זו כאמור מגיעה עם מנוע ה-130 כ"ס.

מעליה נמצאת רמת הגימור GRAND CHIC, בה הגריל בגימור שחור מבריק, דיפוני דלתות, דשבורד מעור נאפה, מסך המולטימדיה גדל ל-10.3 אינץ', מערכת השמע של FOCAL בת 12 רמקולים וסאב וופר, עיסוי במושב הנהג, חימום מושבים, יחידות התאורה הן אקטיביות מסוג מטריקס לד. גרסה זו מגיעה עם מנוע ה-155 כ"ס.

DS3 קרוסבק. יצרן, אתר יצרן
הגרסה החשמלית תגיע באמצע 2020/אתר יצרן, יצרן

התמחור אגרסיבי, הן ביחס למתחרים והן ביחס לכמויות האבזור בדגם, גרסת ה-SO CHIC מתומחרת ב-179 אלף שקלים וגרסת ה-GRAND CHIC החזקה והמאובזרת יותר תעלה 205 אלף שקלים. מעל לאלו, לרגל ההשקה הוקצו לישראל שש יחידות בלבד של רמת הגימור LA PREMIEREעם תפירה מיוחדת לריפודי העור החומים-אדומים, חישוקי MONZA בקוטר 18 אינץ', ועוד מאפיינים ייחודיים לה, גרסה זו תעלה 215 אלף שקלים.

DS3 קרוסבק בישראל. רונן טופלברג,
ז'אן כריסטוף קמר, להעניק אופי נפרד לכל מותג/רונן טופלברג

ראיון: ז'אן כריסטוף קמר

במסגרת הצגת ה-DS3 קרוסבק, הזדמן לי לשוחח עם ז'אן כריסטוף קמר, סגן נשיא PSA למכירות לאיזור אפריקה והמזרח התיכון וחבר ההנהלה הבכירה של הקונצרן. הזדמנות מצוינת לשאול את האיש שכבר 45 שנים עובד אצל היצרנית כמה שאלות על PSA על DS ועל העתיד התחבורתי כמו שהם רואים אותו.

האם עכשיו עם בעלות על אופל, אתם מתכוונים לייצר מדרג מותגים בתוך הקונצרן בדומה למודל של פולקסווגן?

- אני לא רוצה להתייחס למה שפולקסווגן עושה, למרות שאני אישית, לו הייתי לקוח שלהם הייתי קונה את הגרסה הזולה ביותר, כי אם הכל אותו הדבר, למה לשלם יותר? בכל אופן אצלנו אנחנו לא מתכוונים לייצר מדרג, אלא יותר אפיונים שונים. אופל גרנדלנד, פיג'ו 3008, סיטרואן C5 איירקרוס, כולם נשענים על אותה פלטפורמה, כן, אבל כל אחד מהם מספר סיפור שונה לגמרי. לא תתבלבל ביניהם.

יצרניות רכב מוצאות את עצמן מכיילות מחדש את תאריכי הצפי למכונית אוטונומית מלאה, על איזה טווח זמן אתם מדברים?

- צריך לחלק את זה לשני חלקים. למערכות אוטונומיות עד שלב 3 (נהיגה עצמאית בפיקוח נהג בתנאים ואיזורים מסוימים - ק.כ), יש היגיון כלכלי ויכולת ליישם את זה. משם ואילך אנחנו כרגע לא רואים אפשרות בטווח של השנים הקרובות או הרחוקות יכולת ליישם את זה באופן מלא ובתפוצה רחבה.

האם יש ל-PSA תוכניות גם בעולמות של תחבורה שיתופית חכמה?

- בהחלט, יש לנו כבר עכשיו חברה בת בשם free 2 move, שהוקמה בשנת 2016, ופעילה בתחום התחבורה השיתופית ומציעה כבר עכשיו בפריז צי של 550 מכוניות חשמליות (סיטרואן C זירו ופיג'ו i0n , למעשה גרסאות עם סמלי פיג'ו למכונית החשמלית של מיצובישי i-MiEV - ק.כ).

נחזור ל-DS, האם אתם מזהים הזדמנות בשוק האמריקני למותג הזה?

- השוק האמריקני יכול להיות מעניין עבורנו, אנחנו בוחנים את זה. אבל קודם כל נצטרך לבסס את עצמנו הן כמותג והן בהיבט של מה קורה אחרי המכירה של המכונית מבחינת שירות וכו'

אתם אומרים ש-DS עושה דברים אחרת, ועדיין ההיצע של המותג הזה כולל רק קרוסאוברים - שזה מה שכולם עושים בעצם

- אז כמו שאמרנו, אנחנו מתכוונים להציג שישה דגמים חדשים בשש השנים הבאות, אני לא יכול לומר לך מה הם יהיו, אבל כן להבטיח לך שלא כולם יהיו קרוסאוברים.

ושאלת הבונוס, איזו מכונית עכשווית ואיזו מכונית היסטורית היית בוחר מהמותגים שלכם?

- אתה תסבך אותי עם השאלה הזו, אבל אני אענה בכל אופן. אני חושב שמהעידן המודרני יחסית אלו הפיג'ו 205 ו-406 שהייתי בוחר, מההיצע הנוכחי אני בוחר ב-508 החדשה. מההיסטוריה הייתי בוחר בסיטרואן דה שבו, שיש לי אחת בבית משוחזרת לגמרי. בפיג'ו 504 קופה ואצל אופל ב-GT. כזה אני, בחור מיושן.

לא מיושן, אני אומר לו - קלאסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully