וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת יום ההולדת 100 של בנטלי לעצמה

12.7.2019 / 8:15

בנטלי, יצרנית הפאר הבריטית חוגגת השנה 100 שנים לייסוד החברה, אז היא מציגה את הקונספט EXP 100 שמציג את החזון שלה למכונית האולטרה יוקרתית של שנת 2035

בנטלי EXP 100. יצרן, אתר יצרן
אורזת אלגנטיות, סממנים מההיסטוריה וטכנלוגיה חדשנית למכונית אחת/אתר יצרן, יצרן

בנטלי טוענים שה-EXP 100 קונספט מייצגת את האופן בו היא רואה את המכוניות שלה בשנת 2035. עכשיו, שנת 2035 אולי נראית לך כמו משהו רחוק מאוד, רחוק בקטע של אנשים לבושים באוברולים לבנים עתידניים, אבל היא לא, ממש לא. 16 שנים בסך הכל, נסו להיזכר בשנת 2003 - עברו מאז רק 16 שנים...

אני אחסוך מכם את שלל המלל של ההודעה לעיתונות, כאילו, באמת מרשים מה שעשו שם מבחינת כתיבה ותיאור של כל פרט במכונית הזו, אבל אם אני צריך לארוז לך את המסר בשורה אחת, ה-EXP 100 מנסה לדחוס לתוך מכונית תצוגה אחת את המורשת של בנטלי והעתיד שלה.

בנטלי EXP 100. יצרן, אתר יצרן
באורך כללי של 5.8 מטרים, היא לא נראית קטנה גם ליד שברולט סילברדו/אתר יצרן, יצרן

עם אורך של 5.8 מטרים ורוחב של 2.4 מטרים מדובר ביאכטה שגם ליד שברולט סילברדו קבינה וחצי לא תראה קטנה בכלל. דלתות המספריים האדירות באורך שני מטרים וכאשר הן נפתחות מעלה מתנשאות לגובה של 3 מטרים. זו חזרה לימי הזוהר הענקיים של מפלצות כמו ה-8 ליטר של תחילת שנות ה-30 ושל הקונטיננטל של אמצע שנות ה-60. החזית, למרות שהעיצוב קצת קשה לעיכול (רק לי היא נראית מופתעת?), היא מלאכת מחשבת של מערכי תאורת לד תלת מימדי. שלא רק נועד להראות לנהג את הדרך, אלא גם לסמן לסביבה באיזה מצב נסיעה המכונית הזו - אוטונמי או ננהג בידי אדם, אני לא בטוח איזה מצב יהיה בטיחותי יותר לסביבה.

עוד באותו נושא

ביקור מיוחד: בנטלי מחממת מנועים לקראת נחיתה בישראל

לכתבה המלאה
בנטלי EXP 100. יצרן, אתר יצרן
הדלתות באורך 2 מטרים וכאשר הן פתוחות הן מגיעות לגובה של 3 מטרים/אתר יצרן, יצרן

"מכסה המנוע" מנסה לשדר את העוצמה של בנטלי, אבל האורך שלו מסגיר את האמת, אין פה כלום מתחת לסיבי הפחמן והאלומיניום של הגוף. הכל נמצא במנועים חשמליים בכל אחד מהגלגלים ואמורים, על הנייר לפחות להזניק אותה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, עד מהירות מירבית של 300 קמ"ש ולטווח של 700 ק"מ - הכל על הנייר כן?

בתא הנוסעים יש עוד ביטוי לשילוב בין ישן וחדש, מסורת ועתידנות. אם זו התפירה שנעשית באופן מסורתי על ידי בית מלאכה שקיים משנת 1,767 ושימוש בעץ בן 5,000 שנים שנשלף מביצות כבול ועד המילה הבאה של הקרנת נתוני נהיגה בהולוגרמה תלת מימדית וגם כמובן טכנולוגיית נהיגה אוטונומית לחלוטין. הפאר והפינוק פה מקיר לקיר, עם מתקן טיהור מים וכוסות קריסטל ועד מנגנון ששולף פריטים מאיזור האחסון מתחת ל"מכסה המנוע" ומגיש אותם לתוך תא הנוסעים.

בנטלי EXP 100. יצרן, אתר יצרן
עצים בני 5,000 שנים וטכנולוגיות מתקדמות של הדור הבא בתא הנוסעים/אתר יצרן, יצרן

מעבר למספרים המרשימים האלו, לדאווינים ולרושם, שעם יד על הלב, על הנייר הרי לא עולה כסף לזרוק מספרים, הבנטלי EXP 100 יכולה להיות שיקוף אמיתי של איך המכוניות האלו יראו בעתיד. מכוניות קונספט נחלקות לשלושה סוגים. הסוג הראשון שנקרא לו "קונספט לטווח קצר", מכונית שמגיעה כשנה-שנתיים לפני המכונית הסדרתית, הקונספט למעשה מבוסס על המראה שכבר הוחלט לגביו בנוגע לדגם הסדרתי, מדובר יותר בהכנת הקהל ואולי קבלת פידבק על פריטים שוליים קטנים. הסוג השני הוא קונספט לטווח ארוך, לרוב עתידניים מאוד. מבט על מכוניות קונספט של לפני 30 שנים מעלה באפן גורף את המסקנה - הנבואה ניתנה לשוטים ולמעצבי קונספטים. מעטים מהם נראים ולו באופן כללי כמו מה שיש היום, כך שהם נכשלו במבחן הניבוי. הסוג השלישי הוא הקונספט לטווח בינוני, אלו מלפני 16 שנים בערך, שם באופן גורף, להוציא לקסוס ועוד כמה יצרניות שלא היו סגורות ולא סגורות עד היום על עצמן - אפשר לראות בדיוק מה הכיוון העיצובי שהוא התווה עד הדגמים החדשים ביותר של המותג.

בנטלי EXP 100. יצרן, אתר יצרן
ירידה לפרטים הכי קטנים של העיצוב, לכל אחד מהם משמעות וסיפור/אתר יצרן, יצרן

האם הבנטלי EXP 100 הזו באמת מנבאת את הנתיב שמכוניות היצרנית הבריטית המפוארת הזו יצעדו בו? אנחנו בהחלט מקווים שכן. רק תשאירו לנו אופציית V8 אטמוספרי וכולנו נוכל להישאר ידידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully