וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטאנג קוברה ג'ט: משהו עובר על פורד?

26.4.2020 / 21:49

כמו קלפן זריז ידיים על ארגז הפוך בפינת רחוב, פורד מנסה להרשים עם מכונית דראג חשמלית, דמיונית, שאינה בונה בעצמה, בעוד רווחי החברה מתרסקים. איפה המחלה ואיפה הסימפטומים?

פורד מוסטאנג קוברה ג'ט/יצרן

בשנים האחרונות הנגע פשה אצל רוב יצרניות הרכב, אני מדבר על תרבות הטיזרים, צילומי הצללית, השרבוט הכללי, פיסת מאותת, תקריב של ידית הילוכים שכל תפקידם הוא לקבל עוד חשיפה מהללת ומחיאות כפיים בכלי תקשורת המתחרים זה בזה על מי יפרסם ראשון את האיור של קצה האגזוז האופציונלי של הדגם הספורטיבי הבא של מאזדה, הונדה, שברולט, או כל יצרנית אחרת - מעניין לי את קצה הסעפת. הידיעה שהתחרות הזו תספק להם חשיפה חינם, מאפשרת להן לסחוב הצגה של מכונית חדשה על פני חודשים ארוכים, במשחק של קריצות עין, "הדלפות", "צילומי ריגול" ושאר שטיקים.

האחרונה לעשות את זה היא פורד. אחרי שפמפמה את הטסלה מודל X, אופס, סליחה, את המוסטאנג מאך E, שבועות וחודשים לפני שנחשפה רשמית, גם זה חודשים ארוכים לפני מועד הייצור שלו וראתה כי טוב, היא עושה את זה גם עם הברונקו, כאשר היא משחררת כל פעם רסיס מידע ונשענת אחורה בשביעות כאשר העיתונות רצה לפרסם כל פריט כזה, זו אגב בדיוק הסיבה שאתם לא רואים כאן דברים כאלו. כשיהיה לנו מה לספר ועל מה, אתם תשמעו על זה עם כל הפרטים הרלוונטיים.

מוסטאג קוברה ג'ט. יצרן, אתר יצרן
מוסטאנג קוברה ג'ט: 1,400 סוסים חשמליים בשביל לנסוע בקו ישר/אתר יצרן, יצרן

קוברה בלי שיניים

ארבעה גורמים חברו לכך שעבורי תצוגת היכולת הזו של פורד פשוט לא עובדת. 1. הם עושים את זה בתחום שרחוק מלהוות אמת מידה למצוינת, 2. הם לא עשו את זה באמת בעצמם, 3. במקום להקים מותג ייעודי הם ממשיכים לנסות להפוך את הסוס של מוסטאנג לסוס נדנדה, 4. במצב הנוכחי של פורד, להפסיק להפסיד כסף נראה כמו אתגר חשוב יותר.

עכשיו היא עושה את זה עם ה"מוסטאנג קוברה ג'ט", מפלצת דראג חשמלית המפיקה לפי הצהרת פורד 1,400 כ"ס ונועדה "לתת דוגמה לאופן בו אפשר להגיע לקצה באמצעות טכנולוגיה חדשה". עד כאן הכל טוב ויפה, אממה, בואו, מכוניות דראג הן לא בדיוק העיפרון הכי מחודד בקלמר של הספורט המוטורי. נסיעה מהירה בקו ישר, לא בדיוק עדות למצוינות הנהג או המכונית ואומר לכם את זה מישהו שהרף שלו גם ככה נמוך ואוהב לראות מירוצי נאסקאר, ראלי קרוס וטרופי טראקס.

עוד בוואלה!

אם אין מכוניות נייצר מכונות הנשמה

לכתבה המלאה
מוסטאג קוברה ג'ט. יצרן, אתר יצרן
התכנון, המנוע, השלדה והתוכנה הובאו מחברות אחרות/אתר יצרן, יצרן
מוסטאג קוברה ג'ט. יצרן, אתר יצרן
זה הדבר היחיד שאני מצפה לראות מתחת למכסה המנוע של מוסטאנג/אתר יצרן, יצרן

הלאה, את מכונית דראג, המשימה האחת שלך היא לנסוע בקו ישר ומהר. אבל לא ברור אם המכונית הזו שבתמונות נוסעת, לפחות לא כרגע, שכן הוא עדיין מוגדר כאב טיפוס. הוא אמור להשתתף באירועים פומביים בהמשך, אבל כרגע אין לפורד אפילו נתונים רשמיים של הזמן בו היא עושה את המיאוץ הקלאסי לרבע מייל (400 מטרים) בקצת יותר מ-8 שניות.

לצורך הפרויקט הזה, פורד גייסה מספר חברות מובילות בתחומן. MLe Racecars הייתה אחראית על הבניה בפועל, התכנון והכיול של המכונית, Watson Engineering בנתה את השלדה וכלוב ההגנה, AEM EV הייתה אחראית על תוכנת הניהול והכיול של המנוע החשמלי, ו-Cascadia סיפקה את האינוורטר והמנוע החשמלי עצמו. אבל המדבקות זה פורד אוריגינל.

מוסטאג קוברה ג'ט. יצרן, אתר יצרן
גרסת הקינג קוברה של הדור השני ב-1978/אתר יצרן, יצרן

השם קוברה, הולך כבר שנים עם פורד, באמצע שנות ה-60 כונו כך הגרסאות קלות המשקל של המוסטאנג ובסוף שנות ה-60 השם הזה והלוגו שלו הופיע על הפרועות והחזקות מגרסאות השלבי מוסטאנג. הדור השני של פורד מוסטאנג, בסוף שנות ה-70 וה-80, זה העצוב, הפך את הכינוי "קוברה" ו"קינג קוברה" בעיקר לשם עבור חבילת אבזור וגימור של המכונית. אבל התיקון הגיע ב-1993 אז תחת חטיבת הביצועים SVT המהוללת של פורד. גרסה זו קיבלה את המנועים החזקים יותר, הבלמים, תיבת ההילוכים, מוטות מייצבים, הקפיצים הטובים יותר וגם בפעם הראשונה בפורד סדרתית צמיגי 17 אינץ' כיווני (בו דפוס החריצים בסוליית הצמיג מצביעים לכיוון הנסיעה) ועוד. עם גרסאות קוברה R וטרמינייטור הן הוסיפו להיות מהקיצוניות בהיצע, כולל מהדורות מצומצמות של מכוניות מירוץ עם רישוי כביש. בשנת 2004 הן יצאו מההיצע ורשמית ירשה אותן השלבי GT500 האימתנית ב-2007. עד כאן שיעור היסטוריה.

מוסטאג קוברה ג'ט. יצרן, אתר יצרן
זו שוב מכונית הספורט הנמכרת ביותר בעולם/אתר יצרן, יצרן

בחזרה לרבעון ראשון 2020

זה לא שיצרניות הרכב בעולם מלקקות דבש מאז התפרצה מגיפת הקורונה, אבל בין הגדולות, פורד חוטפת את זה ממש חזק. היא נכנסה במצב לא מזהיר למשבר וגם במהלכו מתקשה להציג יציבות. בעוד הטנדרים הגדולים שלה עזרו לה ברבעון הראשון של 2019, הפעם המצב שונה לחלוטין. מבין שלוש יצרניות הרכב האמריקניות היא מציגה את הירידה הגדולה ביותר במכירות ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. בעוד ג'נרל מוטורס ירדה ב-7 אחוזים, פיאט קרייזלר ב-10 אחוזים, פורד מסתכלת על ירידה של 12.5 אחוזים.
ואם באמצע אפריל היא עוד העריכה בזהירות שהיא תרשום הפסד לפני מס של 600 מיליון דולר ברבעון הראשון, לפני כשבוע היא תיקנה את התחזית ל"קצת" יותר - ל-2 מיליארד דולר וירידה של 16 אחוז בהכנסות.

מוסטאג קוברה ג'ט. יצרן, אתר יצרן
היצע של 12 גרסאות ביצועים לדגם יחיד/אתר יצרן, יצרן

ובעוד המשקיעים אולי סקפטיים לגבי הביצועים שלה, המוסטאנג האמיתית, מכונית הספורט האמריקנית האייקונית ביותר מאז 1964 הרוויחה (שוב) את תואר מכונית הספורט הנמכרת ביותר בעולם. עם היצע אדיר של רמות ביצועים ומחיר המשתרעת על מבחר של לא פחות מ-12 גרסאות ביצועים שונות, היא הצליחה למסור 102,090 יחידות ב-2019 עם הישגים דווקא באירופה ה"אנינה" עלייה של 33 אחוזים בגרמניה, של 50 אחוז בפולין והכפלה של המכירות בצרפת.

פורד, יש לכם סוס שמטיל ביצי זהב, בבקשה, אל תחשמלו לו אותן...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully