וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרוס (130 כ"ס)

27.5.2020 / 10:20

מנוע שלוש הבוכנות של סיטרואן C3 עבר כיוונון מחודש, והוא מוציא עכשיו 130 כ"ס מאותם 1.2 ליטרים. האם זה מספיק כדי לשנות את עורו של הקרוסאובר העירוני?

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
בחום של 43 מעלות בצל, כל מה שהיה חסר לנו זה תנור החרסית של פארק רמון/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סיטרואן C3 איירקרוס הושקה לפני כשנתיים, מתבססת על הסופר-מיני העירונית C3. הצרפתים הגביהו את נערת המקהלה בכמה סנטימטרים טובים, הוסיפו חרטום מוגבה ותוקפני למראה, הלבישו עליה מיגוני קרב ופסי גגון, פגושים מודגשים Et Voila, לפנינו ג'יפון אורבני היכול להתחרות בסיאט ארונה, קיה סטוניק ואחרים. C3 איירקרוס Shine נמכר ב-125,000 שקלים והוא מדגיש את האסטרטגיה המחודשת של סיטרואן: נוחות נסיעה ועיצוב ייחודי, בראש סולם העדיפויות.

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
קצת הגבהה, איפור וקוסמטיקה וה-C3 הפכה לקרוסאובר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

תוספת כוחנית

השינוי העיקרי ב-C3 איירקרוס הנוכחי הוא חיזוק המנוע, ולכן נתחיל איתו; זהו אותו בלוק בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר אבל בעזרת שיפורי אלקטרוניקה (ניהול מנוע, גדישה, תזמון הצתה) הוא מייצר עכשיו 130 כ"ס (לעומת 110 במקור) ו-23.4 קג"מ (לעומת 20.5). זוהי תוספת כוח רצינית, היצרן טוען לגילוח משמעותי של 2.5 שניות במיאוץ מאפס למאה. גם תאוצות הביניים השתפרו, וכך גם המהירות המרבית.

גרסת 110 כ"ס המקורית לא הייתה שבלולית אבל היא התנהלה בניחותא בכבישים, גם במהירויות תלת ספרתיות. התאוצות היו איטיות יותר, לא היה מה לחפש פרצי כוח, והזינוק מעמידה היה מפוהק משהו. מנוע ה-130 כ"ס לא הופך אותה לחיית מרוצים מקמטת אספלט אבל היא הרבה יותר נחרצת, מהירה וששה לזנק מהמקום.

עוד בוואלה!

חשמלית ושמה סיטרואן AMI

לכתבה המלאה
מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מנוע הטורבו הקטן מוציא עכשיו 130 סוסונים, די והותר עבור הקרוסאובר הצרפתי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

תיבת 6-ההילוכים של אייסין קצת מוזרה לתפעול, אינה תמיד זריזה, ויש לה נטייה להשאיר את המנוע בסל"ד נמוך; אני דווקא אוהב את תחושת התאוצה וצלילו המחוספס של מנוע שאינו רץ במעלה הסל"ד. מצד שני, הסל"ד הנמוך מדגיש את הרעידות הטיפוסיות למנוע שלוש בוכנות. לחיצה על מתג 'ספורט' תשפר את העניינים, בלי לגרום לתיבה למשוך הילוכים גבוה מדי. את הרטט לא תרגיש בנסיעה בינעירונית והוא מופיע דווקא בעיר, הזירה הטבעית ל-C3. נסיעה איטית או זחילת פקקים הופכת את הרטט למוחשי, את זה אני פחות אוהב - אם כי לא קשה להתרגל לרטט, שנעלם ברגע שלוחצים על הגז.

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס/רמי גלבוע, רמי גלבוע

עיצוב ומיתוג

את המראה המעודן של C3 העירונית מחליף באיירקרוס מראה יותר בולדוגי, זקוף וגבוה, מוצק ושרירי. החרטום הוגבה בעזרת שתי קומות של כונסי אוויר ואת המראה הקובייתי שברו מעצבי סיטרואן על ידי צביעה דו גוונית המדגישה חלקי מרכב שונים. למוטות הגג יש בליטה קדמית מוזרה במקצת, ספויילר אחורי משלים את התמונה הספורטיבית-לכאורה. המראה הכללי אנושי ומחוייך, מתאים ללקוחות צעירים שאינם מנופחים בחשיבות עצמית.

אלמנט "אייר-באמפס' המלבני/מעוגל שנולד על דפנות הקקטוס הראשון מופיע בכל מקום אפשרי: בפנסי החזית והישבן, כונסי האוויר מלפנים ומאחור, אפילו על פתחי המזגן מלפנים ובלוח המחוונים. העיצוב קצת מתאמץ לטעמי האישי אבל בהחלט, האוטו מדבר בשפה עיצובית אחידה ועקבית. אהבתי את הגג ומראות הצד המולבנות, גם את הגרפיקה על חלון הצד האחורי. ההשקעה בצורת ההגשה ניכרת.

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ניכרת השקעה גדולה בפרטים, אבל ל-C3 מגיעים צבעים עליזים יותר/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סלון צרפתי

קורות הגג הקדמיות שמתחילות הרחק מעל הגלגל הקדמי, משאירות מרחב פנים מרשים ונוחות כניסה למושב הנהג. תחושת המרחב מלפנים מצוינת, הודות לדפנות זקופות יחסית ולמדף נרחב המשתרע בין לוח המחוונים לשמשה הקדמית. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה וגבוהה, חלונות משולשים קדמיים משאירים תצפית טובה החוצה. מושבי הבד נוחים מאוד, אם כי אינם מנסים לספק תמיכה ארגונומית מלאה. גלגל ההגה קטן וקטום בתחתית, בסדר גמור. באופן מפתיע, גם מאחור היה לי נוח לשבת. היה מספיק מקום לברכיים, ראש וישבן, אם כי ללא תחושת מרחב גדול.

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
בלם היד מעוצב בהשראת מנוף ההילוכים. הפעלת המזגן, רק בעזרת מסך המגע/רמי גלבוע, רמי גלבוע

עיצוב הפנים מקורי ועשיר, לוח המחוונים נוח וקריא, במרכזו צג 7-אינץ', השולט ברוב מערכות הרכב. איני אוהב את גישת פיג'ו-סיטרואן המנסה לרכז את רוב השליטה לצג מגע זה - זה צפוף ומצריך יותר מדי התעסקות בתפריטים, אפילו לצרכים בסיסיים כמו הפעלת מזגן, רדיו, או ביטול דימום המנוע בעצירה. מלבד הערה זו, הנדסת האנוש טובה בדרך כלל. חומרי הדיפון והריפוד מגוונים, אבל הם משדרים פשטות וזולות; כאן אולי, ניכר גילה של C3. מחזיקי הכוסות המרכזיים רדודים מדי, אבל יש גם בדלתות - פחות נוח. תא המטען בנפח 410 ליטרים בסדר גמור לקטגוריה, הוא קצת עמוק ועם סף גבוה המקשה על העמסת מטען כבד.

סיטרואן C3 איירקרוס. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
410 ליטרים בתא המטען. כמו בהרבה קרוסאוברים, פתח ההטענה גבוה למדי/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

נוחות נסיעה והתנהגות

סיטרואן חרטה על דגלה את נוחות הנסיעה, והדבר בולט ב-C3 איירקרוס. אין כאן את בולמי הזעזועים הדו-שלביים שפותחו לאחרונה, אבל נוחות הנסיעה מצוינת. המושבים נוחים, צמיגי 215/50R17 תורמים לשיכוך מפגעי הכביש (בגרסת Feel הבסיסית תקבלו צמיגים עוד יותר נוחים), הכיול הכללי נוטה לנוחות - זה בדיוק מה שנדרש בקרוסאובר עירוני, נטול יומרות ספורטיביות. האיירקרוס גיהץ היטב גדודיות אספלט מרושעות, קרעי אספלט רשלניים, ואת שבילי הכורכר במכתש רמון.

יכולנו לחשוש שעל הנוחות הזו נשלם בהתנהגות כביש רכה מדי, אבל לא כך. אף אחד לא ייקח את ה-C3 להשחזת צמיגים ספורטיבית, אבל היא מעניקה איזון מצוין בין נוחות הנסיעה למרכב שלא מתנדנד בעיקולים. נהגנו אותה בקצב מהיר בכבישי הרים, היא הייתה שובבה ומהנה לנהיגה - למרות רכות הנסיעה, והיגוי קליל יחסית. הצמיגים ברוחב 215 הספיקו לכל מטרה סבירה, וניכר כי המהנדסים הצרפתיים לא שכחו כיצד לכייל רכב משפחתי.

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ה-C3 איירקרוס תמצא את מקומה הטבעי בפרברים המפונקים של העיר הגדולה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סיכום

אני מאוד אוהב סיטרואנים, עוד מהימים בהם חרשתי את אירופה עם CX מדהימות שהקדימו את זמנן. C3 איירקרוס מכניס משב רוח רענן לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בימים שרובם מסתפקים במראה די סטנדרטי, המקבל תגבור מקישוטים חיצוניים. המראה הקובייתי של C3 הוא עניין של טעם אבל הוא שימושי מאוד, ומושך תשומת לב. מנוע ה-130 כ"ס תורם לג'יפון הצרפתי את הסוסים שהיו חסרים בדגם החלש יותר, אחריות יצרן מלאה לחמש שנים תעניק שלוות נפש לרוכשיו העתידיים. מחירו בגרסה זו נמצא בדיוק בתפר בין המתחרים הזולים יחסית כמו סוזוקי ויטארה או סיאט ארונה לבין הכלים היקרים והחדשים יותר כמו פיג'ו 2008 או סקודה קאמיק. כך שגם בסעיף הזה, כמו בכל השאר, הוא בדיוק במקום הנכון.

מבחן דרך: סיטרואן C3 איירקרסו 130 כ"ס. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המתלים מכויילים לנוחות מירבית, בלי לאבד יותר מדי מחדוות הנהיגה/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: סיטרואן C3 אירקרוס Shine

מנוע, הנעה: בנזין טורבו 3 בוכנות, קדמית
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 130/5,500
מומנט/סל"ד (קג"מ): 23.4/1,750
תיבת הילוכים: פלנטרית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 415.5
רוחב (ס"מ): 176.5
גובה (ס"מ): 182.3
בסיס גלגלים (ס"מ): 164.8
תא מטען (ליטרים): 410
משקל עצמי (ק"ג): 1,280
צמיגים: 215/50R17

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 9.2
מהירות מרבית (קמ"ש): 195

מתחרים:
סיאט ארונה, קיה סטוניק, אופל קרוסלנד

מחיר רכב המבחן: 125 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully