וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלכוג'ל שנשאר ברכב באמת יכול לגרום לפיצוץ?

16.6.2020 / 0:01

מומחים מפרטים את הסכנות הכרוכות בהשארת ג'ל החיטוי לזמן ממושך במכונית שלנו, ומבהירים מה צריך לקרות כדי שחס וחלילה תפרוץ בגללו שריפה

Safety Check: Water Bottle in a Hot Car - Idaho Power

מאז התחלת ימי הקורונה האלכוג'ל הפך לפריט חובה אצל כל אחד ואין אדם שלא מסתובב איתו בתיק, או מחזיק אחד ברכב כדי לחטא את הידיים במהלך היום. אבל בימים האחרונים הוצפה הרשת בטענה חדשה ומלחיצה: השארת בקבוקון אלכוג'ל ברכב לזמן ממושך עלולה לגרום למכונית להתלקח. הטענה היא שכל נוזל חיטוי על בסיס אלכוהול שמגיע לחום של למעלה מ-30 מעלות, עלול להתפוצץ ולהוביל לשריפה. אבל האם יש ביסוס מדעי לשמועה הזו? לא בטוח.

ב-nypost דווח שהכל התחיל בפוסט בעמוד הפייסבוק של מחלקת כיבוי האש וההצלה של ווסטרן לייק בוויסקונסן, שפרסמו תמונה של רכב שעלה באש והזהירו כי השארתו של נוזל לחיטוי ידיים ברכב ביום חם עלולה לגרום לפנים הרכב להתלקח. "מטבעם, מרבית נוזלי חיטוי הידיים מבוססים על אלכוהול ולכן הם דליקים", כתבו אנשי מחלקת הכיבוי יחד עם תמונה של רכב שדלת הנהג שלו נשרפה מצידה הפנימי ועוותה לחלוטין - לטענתם בגלל האלכוג'ל."השארתו של אלכוג'ל ברכב במזג אויר חם וחשיפה שלו לאור השמש עלולים לגרום לו להגדיל את קרני האור דרך הבקבוק - בייחוד אם אתם ליד מקור אש גלויה כמו למשל בזמן עישון ברכב או עושים ברביקיו לידו במהלך סוף השבוע - וזה עלול להוביל לאסון", הם הסבירו. אולם בתגובות היו רבים שהטילו ספק במידע שלהם ודרשו לראות הוכחות שמקרה כזה אכן קרה - ובאורח פלא הפוסט נמחק.


ב-SUN דווח שעל פי מומחים בתחום הכבאות בבריטניה, רק תרחיש קיצוני ונדיר ביותר יהפוך את ג'ל החיטוי למסוכן לרכב שלכם. על פי המומחים, טמפרטורת הצתה עצמית של אתנול נקי (100%) היא בסביבות 360 מעלות. מכיוון שנוזלי החיטוי מגיעים ל-70% אלכוהול, טמפרטורת ההצתה שלהם אפילו עוד יותר גבוהה. גם מומחי כבאות אליהם הגיעו תלונות על הפוסט המקורי מסרו כי אכן בקבוק נוזל לחיטוי ידיים יכול להתפוץ בחום רב, אבל מדובר בחום גבוה מאוד - ברמה שיוצר תנור מסחרי לאפיית פיצה ולא פנים רכב ביום חם.

זה מסוכן, אבל לא כמו שהפחידו אתכם

יחד עם זאת, יש השלכות אחרות להשארת אלכוג'ל ברכב לזמן ממושך. טמפרטורה גבוהה בתוך הרכב תגרום בסבירות גבוהה לאלכוהול להתפוגג ולהתאייד, ומכיוון שזהו החומר הפעיל באלכוג'ל שהורג חיידקים - הג'ל יאבד את כל יעילותו נגד נגיף הקורונה.

יש גם סכנות בריאותיות - אם תשתמשו בג'ל חיטוי חם אחרי שהיה ברכב זמן ממושך, יש סבירות גבוהה שתסבלו מגירוי בעור ואפילו כוויה.

בכל מקרה, עדיף להימנע מלשמור את האלכוג'ל ברכב. אם אין לכם ברירה אחרת, מומלץ להשאיר את ג'ל החיטוי בתא הכפפות, ללא חשיפה לשמש ישירה. זה גם ישמור על היעילות של המוצר, וגם ימנע סכנות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully