וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה מקומית: KTM דיוק 890R וסופר דיוק 1290R

אייל פרדר

1.9.2020 / 10:14

ד.ל.ב מוטורספורט, יבואנית KTM לישראל השיקה את דגמי הנייקד החדשים של החברה בישראל ועושה את זה על המסלול. רכבנו על ה-890R וה-1290R האימתני

אופנועי KTM על המסלול. בני דויטש,
אופנועי הכביש של KTM במסלול בפצאל/בני דויטש

כאשר ד.ל.ב מוטוסופרט, יבואנית אופנועי KTM לישראל משיקה את דגמי האופנועים שלה, היא יודעת לתפור את התפאורה המתאימה לאירוע. סינגלים לאופנועי האינדורו, שבילי וכבישי המדבר לאדוונצ'רים וכאשר הגיע תור הנייקד החדש של החברה, ההשקה התקיימה במסלול פצאל שבבשקעת הירדן. כשעל המסלול פגשנו את דגמי החברה החדשים בנוסף לדגמים נוספים מהיצע דגמי החברה.

אופנועי KTM על המסלול. בני דויטש,
חשוב מאוד לבדוק את טמפרטורת האספלט בכניסה לפנייה/בני דויטש

החום הכבד של בקעת הירדן בקיץ לא העיב על העובדה שהשקה מקומית על מסלול היא דבר שיש לברך עליו, שכן לפני מספר שנים הדבר היה אפשרי רק מחוץ לישראל. כיום יש לנו מסלולים ומגיעה ליבואן המקומי מלוא ההערכה על קיום של השקה במסלול מסודר ממש כמו בחו"ל. יש לכך גם סיבה טובה, KTM ממשיכה לבסס את מעמדה בתחום אופנועי הכביש והיא לא מתביישת להוכיח כי הסלוגן של החברה Ready To Race תקף גם בתחום אופנועי הכביש שלה. ואם היינו צריכים לכך הוכחה נוספת, ממש ביום ההשקה, החברה משיגה הישג מרשים עם ניצחון ב-MotoGP ושני רוכבים על הפודיום.

אמנם מהלך החדירה לתחום הכביש החל לפני מעל ל-25 שנה כשהציגה לראשונה את דגם הדיוק והחברה נעדרת מתחום אופנועי הספורט מאז הפסקת הייצור של דגם ה-RC8R, אך הקטגוריה החמה היום בעולם האופנועים היא קטגורית אופנועי הנייקד ולשם בדיוק KTM מכוונת.

עוד בוואלה!

KTM דיוק 890R בישראל

לכתבה המלאה
אופנועי KTM על המסלול. בני דויטש,
הסופר דיוק 1290R שרירן שלא מסתיר את זה לרגע/בני דויטש

המנוע הוא אמנם גלגלול של הדור הקודם, אך רבים מחלקיו הפנימיים הוחלפו. משקלו ירד ובנוסף הוא עומד כעת בתקנות הזיהום יורו 5. הספק המנוע עלה בשלושה כ"ס ל-180 כ"ס, ויש גם תיבת הילוכים חדשה. הבלמים אף הם זכו לשיפור עם מערכת חדשה תוצרת ברמבו שעוזרת אף היא להפחית במשקל האופנוע במיקום קריטי.

כמקובל, הסופר דיוק מצויד בעזרי רוכב אלקטרוניים רבים, משלושה מצבי רכיבה לבחירה, בקרת אחיזה, ABS היודע להתחשב בזווית ההטייה ועוד. בנוסף ,למעוניינים, יש תוספות לבחירה כמו מערכת להעברת הילכים ללא מצמד (קוויקשיפטר) וערכת מסלול. מחירו בארץ 143,000 ש"ח.

אופנועי KTM על המסלול. בני דויטש,
דיוק 890R מכוון לקבוצת הנייקדים הבינונייים החזקים/בני דויטש

הדיוק 890R עליו כתבנו בעבר אינו מחליף את הדיוק 790 אלא מצטרף אליו. מדובר פה במהלך המאפשר לחברה להרחיב את היצע דגמי הנייקד אך גם, למעשה, להתחרות על שני קהלי יעד שונים. מחירו של הדיוק 890R הוא 80,000 שקל, כמעט זהה למחיר שבו נמכר עד כה הדיוק 790R, בעוד שמחירו של זה האחרון ירד לכדי 70,000 ש"ח.

דיוק 890R הוא למעשה גרסה חזקה ומאובזרת יותר של דגם ה-790. נפח המנוע בו גדל מ-799 סמ"ק ל-890 סמ"ק וההספק הוא 121 כ"ס. אך דיוק 890 מציע הרבה יותר מהגדלת נפח והספק. אלו מגובים במתלים מתכווננים בצורה מלאה מתוצרת WP, מרווח גחון משופר ומערכת בלימה חדשה תוצרת ברמבו. יש גם גיבוי אלטרוני, עם ABS המתחשב בזווית ההטייה, בקרת אחיזה ושלושה מצבי רכיבה, ובנוסף חבילת אלקטרוניקה למסלול.

רכיבה על המסלול על שני דגמי הדיוק חשפה כי השינוי בין ה-790 ל-890 הוא ניכר והיה מעניין לראות כיצד זה יתבטא במבחן מקיף יותר שיכלול גם רכיבה ארוכה בכביש הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully