וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסגר השני: שוק הרכב שומר על יציבות

5.10.2020 / 16:44

רגע לפני שנסגרו הרחובות בפעם השנייה השנה, רושם שוק הרכב המקומי קצת יותר מ-19 אלף מסירות של כלי רכב חדשים. זהו חודש שני ברציפות של עלייה ביחס לשנה שעברה, אבל הפער עדיין גדול

בונדד אילת. קובי ליאני, ניר בן טובים
הפער לעומת 2019 הצטמצם, אבל אז הגיע הסגר השני/ניר בן טובים, קובי ליאני

עם מה שהסתמן כחודש שלישי של יציבות יחסית בשוק הרכב החדש, למרות שהשוק אמנם בפער של 15.5 אחוזים ביחס למכירות ינואר-ספטמבר שנה שעברה, היבואנים הרשו לעצמם לנשום ברווחה מסוימת. אבל כאשר אנחנו רגל אחת בתוך סגר שני שאת קיצו אי אפשר לראות, העסק נדרך מחדש.

חודש ספטמבר מסתיים עם 19,149 מסירות של מכוניות חדשות, זהו גידול של כ-3,000 יחידות ביחס לחודש המקביל ב-2019, כך עולה מנתוני משרד התחבורה וניתוח של אתר קארזון להשוואת מחירי רכבים.

מבחן דרך: יונדאי וניו. קינן כהן, קינן כהן
יונדאי ממשיכה להוביל בדירוג המותגים/קינן כהן, קינן כהן

"מגמה אחת שאנחנו רואים ממשיכה להתפתח ועשויה להשפיע על השוק בעתיד היא המשך הגדילה של אחוז הרוכשים הפרטיים מתוך כלל רוכשי הרכב" אומר אמיר ויינשטוק מקארזון, "החודש הם עומדים כבר על 55.3 אחוזים בעוד הליסינג נותר ב-24.1 אחוזים ומכוניות שנרכשות על ידי חברות על 18 אחוזים". חברות ההשכרה ממשיכות לדשדש עם 1.8 אחוזים במשבר הקשה שעובר עליהן השנה.

יונדאי, טויוטה וקיה ממשיכות להוביל את הטבלה מבחינת מסירות רכב לפי מותג, אם כי שלושתן מסרו פחות מאשר ב-2019 כאשר אצל טויוטה מדובר ב-25.3 אחוזים פחות. למעשה מתוך עשרת המותגים הראשונים בדירוג רק שני מותגים מצליחים להישאר עם הראש מעל המים; סיאט שנהנית ממסירות לצה"ל עם האיביזה, שברולט שהספארק והאקווינוקס עם מערכות הבטיחות נמכרים יפה מאוד. גם סקודה על הקשקש עם שיפור של 0.3 אחוזים ביחס לספטמבר 2019 (וזה לא בגלל האוקטביה - שמוצעת רק עם מנוע דיזל ובמחיר מופקע).

עוד בוואלה!

למרות משבר הקורונה: עלייה במכירות כלי רכב באוגוסט ביחס לשנה שעברה

לכתבה המלאה
מסירות רכב ספטמבר 2020. צילום מסך, צילום מסך
המותגים הנמכרים ביותר וההפרש לעומת ספטמבר 2019/צילום מסך, צילום מסך

למרות ההתחזקות של הצרכן הפרטי, שלושת הדגמים המובילים במסירות החודש נמכרו בעיקר לציי רכב. קורולה בראש הרשימה עם כ-1,100 כלי רכב מתוכם רק 28 נמכרו במישרין לפרטיים. כ-150 מגרסאות הקורולה הן בתצורת סטיישן, ממנה נמכרו רק כ-5% לציבור וכ-88% לחברות ליסינג. קיה פיקנטו במקום השני עם 860 כלי רכב, מתוכם כ-32% לפרטיים, ויונדאי i20 במקום השלישי עם 790 כלי רכב, מתוכם 27% לפרטיים, ובמקום הרביעי יונדאי איוניק עם 560 כלי רכב, מתוכם רק 23% לפרטיים.

המובילים החודש ברכישות ישירות של פרטיים הם סקודה קאמיק עם כ-350 כלי רכב, קיה פיקנטו עם 335 כלי רכב וטויוטה ראב-4 עם כ-310 כלי רכב. שלושת המותגים והדגמים האלו ראויים לציון, מכיוון שנתון המסירות ללקוחות הפרטיים משמעותי מאוד. הוא מלמד על ההעדפות האמיתיות של ציבור הלקוחות בישראל וכאשר אלו שלושה כלי רכב מצוינים בפני עצמם - זה ראוי אפילו יותר. בעוד שלמרות שהמכירות לחברות הליסינג משקפות ביקושים - הן כוללות גם גורמים נוספים, כלכליים בעיקרם.

מסירות רכב ספטמבר 2020. צילום מסך, צילום מסך
ינואר-ספטמבר לעומת החודשים המקבילים ב-2019/צילום מסך, צילום מסך

במבט קדימה, השוק כולו ממתין כרגע בציפייה דרוכה לראות להיכן מתפתח הסגר. למרות שגם בתוך האקלים הזה יבואנים שמתמידים בהפעלת מערך הסוכנויות, נסיעות המבחן ותמיכה במכירות האונליין (לאלו שזיהו את התהליך מוקדם מספיק ומשופשפים בו) - או בקיצור לשדר "עסקים כרגיל" עשויים לקטוף את פירות ההחלטה הזו הן בטווח הקצר של מכירות והן בטווח הארוך של הפגנת חוסן ויציבות.

מה שאפשר לומר זה שלאופטימיים יש על מה להישען, הלקוח הישראלי הוכיח כבר שלמעט אולמות תצוגה סגורים על בריח כמו בסגר מרץ-אפריל - צריך הרבה יותר מאחד המשברים הכלכליים הגדולים ביותר בהיסטוריה של ישראל כדי להפריד אותו מהרכב החדש שלו. המדינה עצמה לוטשת עיניים לעשרות המיליארדים שיכניס לה שוק הרכב ממיסים והיא בטח לא תמהר לעצור את הפעילות וגם גזירת המס הירוק בתחילת 2021 עוד עשויה לגרום לרכישה מוקדמת של ציי רכב במחיר הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully