וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DS4 חוזרת: הצרפתים בנו אולר שוויצרי

4.2.2021 / 7:30

DS מציגה דגם רביעי והפעם היא מתכוונת להתחרות במכוניות פרימיום וקרוסאוברים קומפקטיים עם מכונית שהיא גם וגם וגם. אצלנו היא תנחת ברבעון האחרון של השנה

הוצגה: DS4. אתר יצרן
DS4 כבר לא C4 בתחפושת אלא דגם עצמאי/אתר יצרן

שנתיים וחצי אחרי שנפרדנו מהשם DS4 הוא חוזר, כמו אז גם היום קשה לשים את האצבע לאיזו קטגוריה צריך לשייך את המכונית הזו, אבל הפעם זו בדיוק הייתה הכוונה של DS. הדגם החדש שמצטרף למשפחה הוא במוצהר זה שאמור לקחת את המותג קדימה, אם ה-DS3, ה-DS7 וה-DS9 נכנסו למשבצות המוכרות בתעשייה, הפעם ה-DS4 יבקש להגדיר נישה חדשה שבה חטיבת היוקרה של PSA שחברה ל-FCA ועכשיו נקראת בכלל "סטלנטיס" - תוכל לבלוט.

הוצגה: DS4. אתר יצרן
צללית רחבה ונמוכה, יחידות תאורה מסוג מטריקס לד כסטנדרט/אתר יצרן

העיצוב

קשה מאוד להעביר עיצוב בתיאור, קשה גם כשיש תמונות, בטח כאשר למדנו שמפגש ישיר עם המכוניות של היצרנית הזו יוצר רושם הרבה יותר טוב מאשר מעל המסך. אבל אי אפשר שלא לומר משהו עם העיצוב פה. מהחזית הזקופה והמסותת, יחידות התאורה הדינמית (מטריקס לד בכל רמות הגימור), דרך הכנפיים הקדמיות עם חישוקי הענק (עד 20 אינץ'), הקפלים לאורך הגוף ועד לזנב המחודד שמסתיים ביחידות תאורה מינימליסטיות - ה-DS4 משחק על התפר שבין קרוסאובר-קופה להאצ'בק מגודלת. זה הכל חלק מהתוכנית של DS לגשת לסגמנט המבוקש של מכוניות פרימיום קטנות בתנועת מלקחיים - מצד אחד להתחרות במכוניות כמו אודי A3 ומצד שני בקרוסאוברים הרכים כמו ב.מ.וו X2.

זו גם תנועת המלקחיים שבגינה המכונית הזו תגיע בשתי גרסאות - "פרפורמנס" ו"קרוס" שנבדלות בייעוד ובהופעה החיצונית. בעוד המידות זהות עם אורך של 440 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ וגובה של 147 ס"מ, שינויי עיצוב בין השתיים יבדלו אותן. ה"קרוס" עם צביעת מט לחלק התחתון של הפגושים, "פסי הגנה" כסופים מפלסטיק, מסילות וגג בצבע המרכב יהיה ה"קשוח" ואילו ה"פרפורמנס" יקבל את ההופעה האלגנטית יותר עם גג שחור, גריל שונה, חישוקים שחורים ועוד הבדלים בתא הנוסעים.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: DS7 Crossback פלאג אין

לכתבה המלאה
הוצגה: DS4. אתר יצרן
גרסת הקרוס עם פסי גגון ופלסטיקה שחורה בתחתית/אתר יצרן

תא הנוסעים

בסביבת הנהג של ה-DS4 שילוב בין עבודת היד של כל התפירה הפנימית של המכונית לבין מופע טכנולוגי דיגיטלי, נרוץ על המרכזיים והבולטים פה. קודם כל פתחי מיזוג, אתם רואים אותם? בקושי, ב-DS מאוד מתגאים בפיצ'ר הזה ובפתחי המיזוג שבדלתות - אבל צריך גם לראות איך זה עובד בפועל. לוח המחוונים דיגיטלי כמובן ומעליו יש תצוגה עילית מתקדמת בשילוב של מציאות רבודה, הגודל של השטח בו מוקרנים הנתונים שווה ערך למסך 21 אינץ' אומרים ב-DS. על מסך המולטימדיה שדרכו מתופעלות כל מערכות המכונית (פתרון לא מוצלח כפי שנוכחנו לדעת) ניתן לשלוט במגע, או דרך מה שמכנה DS סמארט-טאץ' - מסך מגע שפועל כמו משטח מגע ומאפשר לשלוט על מערכת המולטימדיה באמצעות האצבע, כולל זיהוי כתב יד, התמקדות בזום בתנועת "צביטה" ועוד. לקסוס עושה משהו דומה בשנים האחרונות, שם זה נורא ואיום, נקווה שכאן זה לא יהיה המקרה. מערכת ראיית לילה תסייע להבחין בגופים פולטי חום ותסמן הולכי רגל ובעלי חיים גם ממרחק של עד 200 מטרים בחושך. בורר ההילוכים מוותר על הידית שהכרנו לטובת מתג שקוע בקונסולה המרכזית מה שמפנה מקום לעוד שטח אחסון. בהתאם לרמת הגימור, ניתן למצוא מסביב לנהג חומרים כמו עור, עץ, סיבי פחמן ואלקנטרה.

הוצגה: DS4. אתר יצרן
תפירה בעבודת יד, תצוגה עילית ענקית/אתר יצרן

ההנעה

הבסיס ל-DS4 היא פלטפורמת ה-EMP2 המודולרית של PSA, אבל במקרה שלו 70 אחוזים מהחלקים ייעודים לדגם הזה, חלק מהם נוגעים למתלים ולמערכת ההיגוי, כדי לייצר לו אופי מובחן משלו.
חמש יחידות הנעה ישמשו את ה-DS4 שלושה מנועי בנזין בהספקים של 130, 180 ו-225 כ"ס אותם אנחנו מכירים מדגמי החברה האחרים, מנוע דיזל 130 כ"ס ובפסגת ההיצע מערכת הנעה היברידית נטענת שקע (PHEV) שתציע 225 כ"ס ותספק טווח מוצהר של כ-50 ק"מ בכוח החשמל בלבד. כל הגרסאות יעשו שימוש בתיבת 8 הילוכים פלנטרית.

DS מעולם לא התיימרה לשחק במגרש של הספורטיביות והכוח, כך שלא מפתיע שנתוני ביצועים, ופרטים נוספים אודות המנועים לא נמסרו בשלב זה.

כמו ב-DS7, גם פה תוצע מערכת ה- ACTIVE SCAN שסורקת את הכביש מלפנים ומתאימה את שיכוך הבולמים לתנאי הדרך.

הוצגה: DS4. אתר יצרן
גרסת ה-E-TENSE פלג אין תציע 225 כ"ס/אתר יצרן

תחילת השיווק של ה-DS4 מתוכננת באירופה לרבעון האחרון של השנה, אז גם יגיע לישראל, כך נמסר מהיבואנית לובינסקי. לדברי DS התמחור שלו יהיה בין ה-DS3 ל-DS7, במונחים מקומיים זה אומר מספרים שצפונית ל-200 אלף שקלים עד גזרת 250 אלף שקלים ואולי קצת יותר בתלוי ברמת הגימור והאבזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully