וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחג: רכבי התצוגה של ג'יפ

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 15:12

לאחר הפסקה של שנה בעקבות הקורונה, חוזרים רכבי התצוגה של Jeep לפסטיבל פסחא שנפתח במואב. אבי הטיפוס מקסימים אבל, האם בשנה הבאה נראה את מתקפת הנגד של פורד ברונקו?

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
את מי מהם הייתם לוקחים לאפיקומן?/אתר יצרן

תצוגת הג'יפים השנתית של Moab Easter Jeep Safari, היא מסורת אמריקנית מקודשת, שנקטעה ב-2020 עקב מגיפת הקורונה. השנה הסתפק היצרן האייקוני בהצגת ארבעה ג'יפים כל-חדשים ובמיחזור גלדיאטורים שכבר הוצגו במואב, זה אות לפופולריות העצומה של הטנדר האמריקני אותו בחנו לאחרונה.

ג'יפי התצוגה של מואב לא מיועדים להגיע לייצור סדרתי אבל הם מתווים את הכיוון אליו תצעד תעשיית ה-After market האדירה באמריקה. חלק מאבי-הטיפוס שהוצגו אינם חורגים מעבודת סדנה מקצועית, אבל אחד מהם הוא פורץ דרך אמיתי ה-Magneto החשמלי.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
המגנטו בעל טווח צנוע של 220 ק"מ בלבד/אתר יצרן

Jeep Wrangler Magneto 4Xe

ג'יפ מגנטו הוא אבטיפוס המציג את תפיסתה המקורית של Jeep לחישמול הרנגלר האייקוני. יחידת ההנעה החשמלית הושתלה במרכב של רנגלר JK קצר, צבוע בגווני כחול-לבן מקסימים, עם כיסוי ברזנט (מופשל, כמובן), וללא דלתות. חלום של ג'יפ. קדמה להצגת המגנטו גרסת 4Xe היברידית-נטענת, שהוצגה לפני מספר חודשים.

למגנטו יש מנוע חשמלי בעל הספק 281 כ"ס ומומנט של 37 קג"מ; נתונים אלה דומים לאלה של מנוע פנטסטאר המסורתי, והם נמוכים מנתוני מנוע הדיזל שהוצג לאחרונה. הנקודה היא שהכוח החשמלי זמין מיידית ובכל סל"ד, זה יתרון עצום לזחילת סלעים. נרמז כי המגנטו יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-7.0 שניות, מהיר מאוד. מצבר ה-70 קילוואט/שעה מורכב מארבע מצברי-משנה, המותקנים בפינות הג'יפ; זה משפר את חלוקת המשקל של הג'יפ, ומשפר את התנהגות השטח שלו. טווח הנסיעה אמור להגיע ל-220 קילומטרים, בעזרת השם וקצת רוח גבית.

עוד בוואלה!

ג'יפ גלדיאטור: טנדר (כמעט) ללא פשרות

לכתבה המלאה

מקורית יותר היא תיבת ההילוכים; במקום תמסורת אוטומטית, למגנטו יש 6 הילוכים ידניים. מהנדסי ג'יפ טוענים שהטעינה הרגנרטיבית (בזמן בלימת מנוע) יעילה פי כמה, עם תמסורת ידנית. יתרון נוסף הוא שאין צורך בשימוש במצמד, מכיוון שהמנוע החשמלי יכול להאיץ את עצמו מ-0 סל"ד. עם זאת, הם אינם פוסלים אפשרות של מגנטו אוטומטי, כמובן. להשלמת הדיגום נועל המגנטו צמיגי שטח בשרניים, מושבי העור מרופדים בכחול-גולשים. נרמז כי הוא עשוי להגיע לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
ה-Red Bare הוא זחלן סלעים עם מנוע ראוי/אתר יצרן

Jeep Gladiator Rubicon Red Bare

הגלדיאטור האדום מיועד לזחילת סלעים והוא חמוש - סוף סוף - במנוע דיזל בנפח שלושה ליטר ותצורת V6, עם תיבת 8 הילוכים המכווננת להחלפת הילוכים בסל"ד נמוך. המנוע מספק 260 כ"ס ו-60 קג"מ, המתאימים מאין כמוהם לזחילה איטית ומבוקרת. יחס ההעברה קצר מהמקובל, 91:1. הסרנים החיים הם דנה 44 קשוחים, עם צמיגי שטח מלא בקוטר 37 אינץ'.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
קשת ההעמסה משמשת גם כקשת התהפכות ומאפשרת לפרק את הגג/אתר יצרן

לרכב התצוגה יש קשת העמסה המשמשת גם כקשת התהפכות, דלתות 'חצי' המקלות על התצפית החוצה, והוא צבוע באדום-מזעזע. המושבים ולוח המחוונים מרופדים במשבצות אדום-שחור, נגיעה סקוטית למראה. שני פגושי ברזל, כננת וורן ומיגונים מלאים, משלימים את המפרט הקרבי.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
הג'יפסטר הוא הומאז' לדגם העבר הקלאסי/אתר יצרן

1968 Jeepster Commando Beach

בניגוד מוחלט ל'מגנטו' הצופה לעתיד, הג'יפסטר המוזהב יונק את הופעתו משורשי העבר, דגם ווינטג' C-101 משנת 1968. המרכב הפתוח מגולף בגרזן נטול קימורים, החזית אנכית לחלוטין, הישבן קטום באלכסון הפוך מהמקובל בתעשיית הרכב העכשווית. הג'יפסטר מתהדר במנוע 2.0 ליטר המוגדש שהספקו הועלה ל-340 כ"ס, כ-25% יותר מההספק המנוע הסדרתי.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
געגועים לחלונות המשולשים/אתר יצרן

תיבת 8 ההילוכים אוטומטית כמובן, והג'יפסטר נועל צמיגי 35 אינץ'. יש רק שני מושבים קדמיים, מרופדים בעור אדום. אין שטיחי רצפה, לטובת שטיפת החול בצינור מים. אהבתי את החלונות המשולשים הקדמיים, הומאז' רומנטי לרכבי סיקסטיז נטולי המזגן.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
רנגלר בגרסת תפוזינה/אתר יצרן

Jeep Wrangler Orange Peelz

הרנגלר הקצר צבוע בגוון תפוז, משובץ במדבקות שחור מט. הוא נועל צמיגי 37-אינץ' כרסתניים והגבהת מרכב של 2 אינץ' (היי, זה יכול לעבור טסט בישראל), אבל היצירתיות מופיעה מעל קו המותניים. יש דלתות 'חצי' מסוגננות, וכיסוי גג קשיח המציג שני חידושים: אין חלון אחורי (בשביל מה זה טוב?), ושני החלקים הקדמיים של הגג הפריק הוחלפו בחלון אחד, גדול ושקוף.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
צמיגי 37 אינץ' והגבהה מתונה/אתר יצרן

מבנה זה מכניס את אור השמש אל תא הנוסעים, ומאפשר תצפית חופשייה אל פסגות ההרים שמסביב. זו תצורה מצויינת לטיילי חורף שאינם רוצים לקפוא בקור (או לאכול אבק). פגושי מתכת מסיביים משפרים את עמידות ה- Peelzבבולדרים של הרוביקון (כבר שכחנו שיש מסלול כזה בקליפורניה). במקרה ולא תצליח לסיים את המסלול בשעות האור, זוג פנסי LED 5-אינץ' יאירו לך את הדרך. לעניות דעתי, הגג השקוף עשוי להיות להיט מכירות היסטרי.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
ה-Top Dog הוא גרסה ממוחזרת משנה שעברה, אבל כזו שכיף לפגוש שוב/אתר יצרן

Jeep Gladiator Top Dog

הגלדיאטור הכחול בעל ארגז סגור הוצג בסוף השנה שעברה, והיום הוא מתייצב בפסטיבל איסטר במואב. למרות 'ארגז-השיפוצניק' המתעתע, זהו רכב הרפתקאות רציני ביותר. הארגז מורכב ישירות על השלדה, בסגנון המקובל ברכבי UTE אוסטרליים. יש לו כנפי שחף המאפשרות גישה נוחה למעמקי הארגז, ומגירות נשלפות. יש מקרר גדול ורשת לצליית סטייקים ו-Hot dogs - עכשיו אנו מבינים מאיפה הגיע שמו המוזר של הגלדיאטור הזה.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
אנחנו גם לא נתנגד לטנדר המסעות Farout/אתר יצרן

על הארגז מותקנות מסילות להובלת אופניים, עם סולם אלומיניום המתחבא בתוך הארגז. הגגון השטוח מעל לקבינה מחכה לאוהל גג, צמיג רזרבי גדול חותם את המראה האוסטרלי. בצד המכני אנו מוצאים צמיגי 37 אינץ' עם חישוקי ביד-לוק, ויש שתי כננות - מלפנים ומאחור. יש שנורקל, מגיני סף, תאורות LED חיצוניות, אבל רק את מנוע פנטהסטאר הסטנדרטי. מנוע ה-285 כ"ס קצת חלש על ה- Top Dogהגמלוני, אבל לא הייתי מתנגד לקחת אותו לכמה הקפות של ישראל.

הקונספטים של ג'יפ. אתר יצרן
או לרוביקון 392 עם מנוע ה-V8/אתר יצרן

ג'יפ מחזירה לתצוגת מואב שני דגמים שכבר הוצגו בעבר; טנדר המסעות המדוגם Farout מגיע השנה עם מנוע דיזל המתאים למשימה, בעל טווח של קרוב ל-700 קילומטרים. הוצג מחדש גם רנגלר רוביקון 392 החמוש במנוע HEMI 6.4 ליטר V8 470 כ"ס, זהו הרנגלר החזק ביותר שיצא אי פעם מפסי הייצור של ג'יפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully