וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מזראטי גיבלי

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 8:11

זה קרה, היד הארוכה של רגולציית זיהום האוויר הגיעה עד לקודש הקודשים, אל מתחת למכסה המנוע של מזראטי גיבלי. מה נשאר מהקסם האיטלקי שלה עכשיו כאשר היא החליפה V6 ב-48V

מזראטי גיבלי הייבריד/יצרן

יש מכוניות שלא משנה כמה זמן עבר מהפעם האחרונה שנהגת בהן, תמיד יהיה את הדבר האחד הזה שנשאר לך בראש מהסיבוב הזה. יש מכוניות שזה רגע של פחד אמיתי, יש כאלו שזה רגע מסוים בכביש המפותל עם אור ראשון - במזראטי גיבלי זה היה הצליל של מנוע ה-V6 טווין טורבו שלה, וכאשר הוא הגיע עם צווחת הצמיגים הקטנה של החלקת החלק האחורי זה היה כמו ננסי סינטרה ולי הייזלווד עושים את "ג'קסון".

כי למזראטי גיבלי היו שלושה נכסי צאן ברזל: המראה שלה, ההתנהגות שלה והמנוע שלה והצליל שהוא הוציא. הגרסה ההיברידית-קלה שלה מוציאה את האחרון מהמשוואה ומחליפה אותו ביחידה עם סוללת 48V.

בשבח האקסלוסיביות

הדור האחרון של דודג' ווייפר, הקורבט הקודמת, אלפא 4C, לה פרארי, יגואר F טייפ - היה משהו טוב שעבר על עיצוב הרכב ב-2013 (או.קיי, אז היו גם מיצובישי אטראז' וסוזוקי קרוסאובר, אל תהיו קטנוניים בסדר?). גם מזראטי גיבלי הוצגה אז, ובמבט שני ושלישי עליה, קשה לומר שהעיצוב שלה איבד משהו בתקופה הזו שבה השכנות שלה החליפו דור וחצי.

אבל בעוד מבחוץ לא הייתם מנחשים את הגיל שלה, בתא הנוסעים כבר קשה יותר להסתיר את הגיל. גם בגלל שהבסיס לא היה בדיוק הבון טון של תעשיית הרכב, אבל הפער בינתיים הלך וגדל. אז הם החליפו מסכים - הם גדולים ועם רזולוציה מצוינת וקישוריות לאפל ואנדרואיד, שיפרו חומרים, ליטשו גימורים, חידשו פונטים, הוסיפו מערכות והיא באמת התקדמה מאוד, אבל פה ושם יש עדיין נקודות שהיו חייבות להשתפר. בפלסטיקה בסביבת הנהג, מתגים שכבר לפני ארבע שנים כבר לא היה לעניין למצוא בה ועוד.

מבחן דרך: מזראטי גיבלי. קינן כהן
החומרים בתא הנוסעים שופרו/קינן כהן

מה שעוד נותר זהה למה שהיה בעבר הוא המצב במושב האחורי. צפוף פה, בסדרי גודל של מכוניות מקטגוריה או שתיים מתחתיה. כפות הרגליים, הברכיים והראש לא זוכים לשפע המקום שמתחרות כמו סדרה 5, מרצדס E קלאס ואודי A6 מספקות. המושבים עצמם קצרים מכדי לתמוך בירכיים ובליטה מוזרה בגב התחתון לא משפרת את המצב.

500 הליטרים של תא המטען הם נפח יפה, אבל המפתח הצר יחסית של תא המטען לא יעשה חיים קלים.

מבחן דרך: מזראטי גיבלי. קינן כהן
עדיין צפוף במושב האחורי/קינן כהן

מחשמלת?

אז הסיבה להתכנסות הפעם היא הוספת גרסת הנעה חדשה להיצע של מזראטי. הפעם, ברוח צמצום המזהמים זו יחידה שבאה להיטיב עם הסביבה. הם קוראים לה "היברידית" במזראטי, אבל למען האמת זה קצת מטעה. שכן בניגוד להיברידיות כפי שאנחנו רגילים אליהן, בגיבלי אין יכולת לנוע עצמאית בכוח החשמל. על כן זו רק מערכת סיוע קלה שמאפשרת גם פרקי זמן ארוכים יותר של עמידה עם מנוע כבוי וסיוע קל בהאצות.

וכך את מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ליטרים טווין טורבו מחליפה יחידת הנעה בנפח 2.0 ליטרים, ארבעה צילינדרים עם מגדש טורבו בודד. ההספק כעת הוא 330 כ"ס ו-45.9 קג"מ (345 ו-50 קג"מ בעבר).

מבחן דרך: מזראטי גיבלי. קינן כהן
מנוע 4 צילינדרים במקום ה-V6/קינן כהן

על הכביש, קשה לומר ש-15 הסוסים האבודים האלו חסרים בהיבט של ביצועים. המהירות מספקת וגם התאוצות הן בסדרי הגודל הראויים למכונית ספורט-סאלון. יש לה אפילו צליל לא רע בכלל. מה שחסר לה שם זה האופי, המתיחה הליניארית של מנוע ה-V6, הגרגור שהופך לצרחה צרודה, האיזון העדין בין האופי של מנוע V אבל קלילות של שישה ולא שמונה צילינדרים - כאן אין את זה.

עוד בוואלה!

10 דברים שאתם צריכים לדעת על מזראטי קוואטרופורטה

לכתבה המלאה

מה שכן, היא עדיין הספורט סאלון הכי חדה ומתנהגת שיש בסביבה, עם קטע "אולד סקול" אמיתי ובקטע הטוב שלו. בלי בולמים אדפטיביים, בלי היגוי פרוגרסיבי - רק השילוב התמיד-נכון של שלדה מכוילת לתלפיות והיגוי מדויק על משקל שאינו מופרז ליצירת מכונה שיודעת הלכות ניהוג מה הן. אלמלא בלמיה הפחות מדויקים והחרטום שאיבד מכובדו ויחד איתו ירדה יכולתו לייצר משקולת להידוק הגלגלים הקדמיים בפניות - היא הייתה מושלמת.

על כבישים רטובים לדבעי ומפותלים למכביר - שהם נייר הלקמוס לדינאמיקה של מכונית, היא מאפשרת משחקי הגה-אחוריים-גז לתפארת המסורת של הקלשון המשולש.

מבחן דרך: מזראטי גיבלי. קינן כהן
עיטורים כחולים מבדלים אותה מהגרסאות הרגילות/קינן כהן

מה על ההבטחה ההיברידית? טוב, אז קודם כל כבר אמרנו, היא לא באמת נוסעת בכוח החשמל. וחוץ מזה, אתם לא באמת קונים מזראטי, או כל מכוניות בסדרי הגודל של המחיר שלה כדי לחשבן במשאבת הדלק נכון? אבל בכל זאת, בקטע מדידה בן כמעט 200 ק"מ של נהיגה מנהלתית עדינה התייצבה הצריכה על 12.5 ק"מ לליטר. אחרי הקטעים המהירים ובסיום ימי המבחן התייצבה הצריכה על כ-8.6 ק"מ לליטר.

מבחן דרך: מזראטי גיבלי. קינן כהן
עדיין נראית מצוין/קינן כהן

תנו לי גיבלי?

מזראטי גיבלי איבדה את אחת מהצלעות החשובות שלה - המנוע המעולה שלה, אולי צלע הבסיס שלה. גם הפעם, כבעבר, היא לא נטולת מגרעות וכמה מהן די מהותיות. העניין הוא שאם בעבר היה קל להתייחס אליהן בסלחנות ולשלוח לזרועותיה את מי ששמו הנאה מנהיגה, אמוציות וחיבור של אדם ומכונה לפני הדברים האחרים - הפעם, זה כבר לא מספיק משכנע בלי אותה צלע.

במחיר של 550 אלף שקלים שאמנם זול בכ-50 אלף שקלים ממחירה הקודם, עם כל הכבוד להתנהגות הכביש - מזראטי גיבלי, פשוט יקרה מדי בשביל לשכנע באמת וגם בגרסה הזו היא תישאר מחזה שהוא תאווה לעיניים, אבל גם לא נפוץ במיוחד.

מבחן דרך: מזראטי גיבלי. קינן כהן
תישאר מחזה נדיר בכבישים/קינן כהן

על הצד הטכני: מזראטי גיבלי

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, אחורית
נפח (סמ"ק): 1,998
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,750/330
מומנט/סל"ד (קג"מ): 2,250/45.9
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
497
רוחב (ס"מ): 195
גובה (ס"מ): 146
בסיס גלגלים (ס"מ): 300
תא מטען (ליטרים): 500

ביצועים:
תאוצה 0-100:
5.7 שניות
מהירות מירבית: 255 קמ"ש

מתחרות:
ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס

מחיר:
550 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully