וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקרות ומהירות: ב.מ.וו M3 ו-M4 קומפטישן בישראל

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 13:11

עם 510 כ"ס, 3.9 שניות ל-100 ומהירות מירבית של 250 קמ"ש, עם הפחתת משקל, הנמכת מרכז כובד ושלדה מוקשחת, ב.מ.וו M3 ו-M4 קומפטישן יוצאות לכבישי ישראל. המחיר: החל מ-760 אלף שקלים

ב.מ.וו M4 ו-M3 בישראל. אתר יצרן
ב.מ.וו M4 ו-M3 בגרסאות הקומפטישן/אתר יצרן

לפני 35 שנים הוצגה ב.מ.וו M3 הראשונה, היה לה מנוע 4 צילינדרים ולגרסאות החזקות ביותר של הדור ההוא (החבר'ה קוראים לו E30) היה הספק של בין 235 ל-240 כ"ס תלוי במדידה. מאז התגלגה המכונית הזו לא מעט פעמים, מארבעה צילינדרים לשישה בטור, ל-V8 ובחזרה לשש בטור בדורות האחרונים.

אבל המספרים מספרים את הדרך שהמכונית הזו עשתה בשנים האלו. ב.מ.וו M3 ו-M4 קומפטישן הנוכחיות יושבות על אורווה שהיא יותר מכפולה מזו של הגלגול הראשוני ההוא - 510 כ"ס ו-66.3 קג"מ ממנוע השישה צילינדרים בטור המוגדש בנפח 2,993 סמ"ק. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 3.9 שניות בשימוש בבקרת השיגור והמהירות המירבית מוגבלת על ידי היצרנית ל-250 קמ"ש.

ב.מ.וו M4 ו-M3 בישראל. אתר יצרן
ה-M3 קומפטישן לבושה בבגדי תצורת הסדאן/אתר יצרן

שתי המכוניות החדשות, ה-M4 בתצורת הקופה וה-M3 בתצורת הסדאן עושות כאמור שימוש במנוע ומכלולים זהים. אלו, לפי הצהרת ב.מ.וו נשענים על הניסיון רב השנים של חטיבת M של ב.מ.וו במסלולי המירוצים וכוללים שיפורים למנוע במבנה חלל הצילינדרים, גל הארכובה שלו ובלוק המנוע עצמו וגם במעטפת המנוע כמו משאבות השמן והמים, מערכות הקירור והפליטה.

סעיפי הפחתת המשקל, המביאים אותה ל-1,816 ק"ג כוללים שימוש בסיבי פחמן לגג ושימוש באלומיניום בחלקי המרכב, אלו גם תורמים לחלוקת משקל של 50:50 בין החלק הקדמי לאחורי ולהנמכה של מרכז הכובד.

עוד בוואלה!

מבחן השוואתי: ב.מ.וו M135i מול אודי S3

לכתבה המלאה
ב.מ.וו M4 ו-M3 בישראל. אתר יצרן
וה-M4 בתצורת הקופה/אתר יצרן

כיולים נוספים שעוברות הגרסאות האלו נוגעים לתיבת ההילוכים הפלנטרית בעלת 8 יחסי ההעברה שמערכת הניהול שלה ה-drivelogic מבצעת את הורדות ההילוכים עם הבלימה בכניסה לפניה וגם מבצעת העלאה של סיבובי המנוע כדי להתאים אותם להילוך הנבחר (גז ביניים) כדי להפוך את הורדת ההילוכים לחלקה יותר.

הבולמים האדפטיביים, מבטיחים בב.מ.וו מסוגלים לשנות את מאפייני הנוחות משימוש יומיומי שוטף לקשיחות המתאימה לשימוש ספורטיבי קיצוני. ובדומה לאלו גם מערכת ההיגוי עם התגבור המשתנה ומערכת בלימה עם תחושת דוושה משתנה (האטה מתונה לשימוש שוטף ועד "נשיכה" ראשונית ועוצמתית בנהיגה מהירה). וכן דיפרנציאל מוגבל החלקה.

ב.מ.וו M4 ו-M3 בישראל. אתר יצרן
מושבי M ספורט, תצוגה עילית, מסך 10.25 אינץ' ועוד בתא הנוסעים/אתר יצרן

רשימת האבזור כוללת מושבי עור M ספורט חשמליים ומחוממים, טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי, הפעלה קולית למערכת המולטימדיה שלה מסך 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ותצוגה עילית, הקישוריות מוגבלת למכשירי אפל בלבד.

אגב מכשירי אפל, ב-M3 ו-M4 קומפטישן מערכת ה-M Drift Analyzer מסוגלת לנטר ולנתח את התנהגות המכונית בנהיגה דינאמית ואת הנתונים האלו, כולל מידע כמו זווית ההחלקה בזמן היגוי יתר תחת כוח (דריפט), המהירות, משך הזמן ועוד ניתן להוריד באמצעות אפליקציה ייעודית ולשתף אותם.

ב.מ.וו M4 ו-M3 בישראל. אתר יצרן
גרסאות ה-M לא נמלטו משימוש בגריל החדש שהופיע בסדרה 4 הנוכחית/אתר יצרן

רשימת מערכות הבטיחות כוללת את חבילת ה-Driving Assistant Professional שבה בין השאר תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" כולל מניעה אקטיבית של מעבר נתיב, בלימה אוטומטית בזיהוי הולכי רגל וכן כלי רכב בתנועה חוצה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תצוגת 360 מעלות ומערכת סיוע הנסיעה לאחור המסוגלת לנהוג עצמאית את 50 המטרים האחרונים.

ב.מ.וו M4 ו-M3 בישראל. אתר יצרן
צבעים לא שגרתיים למכוניות לא שגרתיות/אתר יצרן

מחירי גרסאות הקומפטישן מתחילים ב-760 אלף שקלים ל-M3 בתצורת הסדאן ו-780 אלף שקלים ל-M4 בתצורת הקופה.

אלו מחירים שמציבים אותן בכינון ישיר מול שתי המתחרות הוותיקות והמרכזיות שלה וגם מול סוג של מתחרה שלישית ושונה מאוד. שתי הראשיות הן כמובן אודי RS5 ו-RS5 ספורטבק עם 450 סוסים ותאוצה זהה ל-100 בזכות הנעה כפולה שמחירה 741 אלף שקלים לשתי התצורות. וגם המרצדס C63AMG עם 510 סוסים וגם היא עם 3.9 שניות ל-100 אבל במחיר של 866 אלף שקלים ובתצורת קופה.

מתחרה שלישית, בעיקר ל-M3 בתצורת הסדאן היא האלפא ג'וליה תלתן ירוק, עם 510 כ"ס, גם היא מיישרת קו עם 3.9 שניות ל-100 אבל עם 307 קמ"ש מירביים ובמחיר של 700 אלף שקלים.

ובפינת ההצעה השונה לחלוטין, למי שמעדיף את הביצועים שלו בלי רעש המנוע ועם הצעת הגשה שונה לחלוטין - יש את טסלה מודל 3 בגרסת הפרפורמנס, אמנם לא באותן רמות מחיר, עם תג של 265 אלף שקלים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות, הנעה כפולה וטווח מוצהר של 567 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully