וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי ויטארה וקרוסאובר: מוסיפים מערכת היברידית קלה ומתייקרים

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 11:13

יבואנית סוזוקי מוסיפה מערכות היברידיות קלות לקרוסאובר ולויטארה. שינויים קלים ברמות האבזור, הצהרה על צריכת דלק נמוכה יותר והתייקרות במחיר

סוזוקי מוסיפה היברידיות קלות. אתר יצרן
סוזוקי ויטארה, בהמשך גם עם מערכת היברידית קלה והנעה כפולה/אתר יצרן

רגע לפני שמגיעים לכאן הדגמים המקבילים לטויוטה קורולה וראב4 עם הנעה היברידית ותחת סמל סוזוקי עם השמות סוויס ואקרוס (בהתאמה) כחלק משיתוף הפעולה בין החברות, משלימה היבואנית את התגבור החשמלי-קל לדגמיה עם גרסאות היברידיות מתונות לויטארה ולקרוסאובר. למי שלא מכיר את תת המושג של היברידי קל או היברידי מתון נספר כי מדובר במנועי בנזין רגילים אליהם מצורפת סוללה גדולה האוגרת אנרגיה ובזמן עצירה או גלישה לעצירה מאפשרת דימום של המנוע והשארת המנוע כבוי לפרקי זמן ארוכים יותר והפעלת מערכות החשמל במכונית מבלי להניע אותו. בזמן תאוצה מסייע מנוע חשמלי למנוע הבנזין לפרקי זמן קצרים. אולם בניגוד להיברידיות אמיתיות אין ביכולן לנוע בכוח החשמל בלבד.

גרסאות אלו מצטרפות לאיגניס ולסוויפט שכבר משווקות עם מערכת זו בהבדל אחד מרכזי והוא השימוש במערכת 48V בדגמים הגדולים לעומת 12V בקטנים יותר.

סוזוקי מוסיפה היברידיות קלות. אתר יצרן
מ-16.9 ל-17.5 ק"מ לליטר/אתר יצרן

ויטארה 2X4

סוזוקי ויטארה, ישווק בגרסה זו בשתי רמות גימור GLX ו-GLXV כאשר הראשונה כוללת אבזור דוגמת מפתח חכם, תאורת לד ועוד והאחרונה מוסיפה לרשימת האבזור שמשות כהות, חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפוד משולב עור, מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 7 אינץ' (10 אינץ' מקומית ב-GLX) ועוד. מבחינת מערכות בטיחות לשתי רמות הגימור בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעה על תנועה חוצה מאחור, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: סוזוקי איגניס היברידית קלה

לכתבה המלאה

על ההנעה ממשיך להיות מופקד מנוע ה-1.4 טורבו, אבל עם שינוי להספק שעומד בגרסה זו על 129 כ"ס (140 בגרסת הבנזין הרגילה) והמומנט עולה ל-24 קג"מ ב-2,000 סל"ד (22.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד בגרסה הרגילה). התאוצה ל-100 נותרה 9.5 שניות והמהירות המירבית היא 190 קמ"ש (10 קמ"ש פחות). צריכת הדלק המוצהרת עולה מ-16.9 ל-17.5 ק"מ לליטר והדירוג הירוק משתפר מ-8 ל-4 (הציון נמוך ככל שרמת הזיהום יורדת).

סוזוקי מוסיפה היברידיות קלות. אתר יצרן
עדיין 1.4 ליטר מוגדש טורבו, אבל עם תוספת חשמלית מתונה/אתר יצרן

עם תוספת המערכת ההיברידית מתייקר הויטארה ומחירה של רמת הגימור GLX יעמוד על 137 אלף שקלים כאשר צביעה בשני גוונים מוסיפה 2,000 שקלים למחיר. אלו גם 2,000 שקלים יותר ממחירי הדגם כיום ברמת הגימור GLX (135 אלף שקלים) ובגרסת שני הגוונים (138 אלף שקלים).

בהמשך השנה תצטרף להיצע גם גרסת ההנעה הכפולה של הויטארה עם המערכת ההיברידית הקלה.

סוזוקי מוסיפה היברידיות קלות. אתר יצרן
סוזוקי קרוסאובר, ההספק ירד, המומנט שופר/אתר יצרן

קרוסאובר

הדגם השני שמקבל את התגבור ההיברידי הוא הקרוסאובר, גם פה נעשה שימוש בסוללת 48V המתגברת את מנוע ה-1.4 בנזין המעודכן. ההספק הוא 129 כ"ס ב-5,500 סל"ד והמומנט עומד על 24 קג"מ ב-2,000 סל"ד (140 כ"ס ו-22.4 קג"מ בטורבו בנזין).

גם הוא משפר את הציון הירוק שלו מ-8 ל-4 ומשפר את צריכת הדלק המוצהרת שלו מ-14.4 ק"מ לליטר ל-16.9 ק"מ לליטר. כמו בדגם הבנזין הרגיל, גם פה התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות, המהירות המירבית היא 190 קמ"ש.

סוזוקי מוסיפה היברידיות קלות. אתר יצרן
עדיין חסר מערכות בטיחות מתקדמות כמו תיקון סטייה מנתיב/אתר יצרן

מלבד סוללה, הגרסה ההיברידית קלה מתאבזרת בכמה תוספות שכבר מזמן הפכו לסטנדרט אצל המתחרות כמו חיישני תאורה וגשם, שליטה מההגה על מערכת השמע ותאורת החזית מוחלפת לפנסי לד. ברשימת מערכות הבטיחות המתקדמות הרשימה קצרה: בלימה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית בלבד. התרעת סטייה מנתיב מספקת מערכת מובילאיי מקומית.

מחיר הקרוסאובר עם המערכת ההיברידית הקלה יעמוד על 135 אלף שקלים בעוד גרסת הטורבו הרגילה תוסיף להימכר לצידה במחיר הנוכחי של 130 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully