וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת רה"מ: להם יש מכוניות הרבה יותר שוות משלך

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 0:19

אתם קוראים לעצמכם ממשלת השינוי? אז מה דעתכם להחליף את האודי A8 השחורה במשהו הרבה יותר מעניין? הנה כמה מכוניות שרד שיעשו הרבה יותר שמח כשראש הממשלה יגיע לביקור

מכוניות שרד. AP
רק תצביע ראש הממשלה בנט, במי אתה בוחר?/AP

בשני העשורים האחרונים "רכב חברה" הוא כבר לא סמל סטטוס אלא ממש דרישת בסיס בכניסה לג'וב חדש, וכשהג'וב החדש שלך הוא ראש הממשלה - אז יאללה, מי יודע כמה פעמים עוד תעשה את זה. אז אודי A8 LONG זו אחלה מכונית, באמת נהגנו בה ואנחנו מאשרים את זה, היא ייצוגית והאמת גם סידרו לך לוחית רישוי לפנים. חוץ מזה אנחנו ממש לא מצפים ממך להיות כמו ראשי הממשלה שנוסעים במכוניות מתוצרת המדינה שלהם עצמה, כי, בוא - האופציות פה לא ממש עונות על הצרכים שלך. אבל הנה כמה הצעות שיהפכו את ההתניידות שלך להרבה יותר מעניינת.

מכוניות שרד. AP
השיירה הנשיאותית זו לא מכונית, זה טנק נקי מאוד/AP

1. "החיה" של ביידן

נשיא ארצות הברית קיבל בירושה מקודמו את הקאדילק הנשיאותית. ואל תתנו לצבע המבריק והמראה שלה להטעות אתכם, ה"קאדילק" הזו (ויש הסבר למרכאות) היא כנראה אחד מכלי הרכב הממוגנים ביותר בעולם. השירות החשאי כמובן לא מציג את המפרט, אבל לפי שברי פרסומים אנחנו מדברים על מרכב עם טיטניום וחומרים קרמיים, שמשות מוגנות בליסטית בעובי של 13 ס"מ (רק זה של הנהג ניתן לפתיחה), איטום מלא לתא הנוסעים עם אספקת חמצן עצמאית ואפילו מקרר, אבל אין בו פחיות רדבול - אלא מנות דם עם סוג הדם של הנשיא. העלות המוערכת: קרוב ל-16 מיליון דולר.

עכשיו למרכאות: למרות התצורה הכללית וסמל קאדילק, המכונית עצמה, ששוקלת בין שישה לשבעה טונות מבוססת על פלטפורמת כלי הרכב המסחריים של GMC.

עוד בוואלה!

אודי A8 LONG: נהיגה ראשונה

לכתבה המלאה
נהיגה ראשונה אודי e-tron. רונן טופלברג,
בניו זילנד ראש הממשלה עברה לחשמלית/רונן טופלברג

2. הירוקה של ג'סינדה

לראש ממשלת ניו זילנד, שהפכה לסמל עולמי בשל ההתמודדות של המדינה שלה עם מגיפת הקורונה יש אג'נדה ירוקה מובהקת. כזו שהביאה לאיסור מוחלט על שקיות ניילון בין השאר, אבל זה לא נגמר שם. המכונית הפרטית שלה היא יונדאי איוניק חשמלית, וכאשר היא נכנסה לתפקיד שלה, היא החליפה את הב.מ.וו סדרה 7 דיזל ששימשה את ראשי הממשלה הקודמים באודי e-tron חשמלית למהדרין. שתיים נוספות נרכשו להסעת אורחים רמי דרג וכן היא הורתה על מעבר לכלי רכב חשמליים בכל אגף של משרדי הממשלה בהם זה מתאפשר.

מכוניות שרד. AP
כשאתה מזמין מכונית מעליאקספרס.../AP

3. ה"דבר" של ג'ינפינג

נשיא סין התחדש רק לאחרונה במכונית שרד חדשה לגמרי, קוראים לה Hongqi N501 (דגל אדום) ואם השם שלה לא נשמע מגרה, תעשו גוגל ותראו שאפשר להיות עוד פחות מגרה מזה - העסק נראה כמו פרי ליל אהבים בין רולס רויס לסקודה סופרב דור קודם. אבל המכונית המעניינת באמת היא זו היוצאת, ה-L5 שהיא מעין לימוזינה-רטרו שבעצמה מצדיעה לשושלת של מכוניות שרד סיניות מתוצרת Hongqi יצרנית הרכב העצמאית הוותיקה ביותר בסין. Hongqi הייתה במשך שנים גם הספקית העיקרית של מכוניות ראשי המפלגה, עד שהתפוררות הגוש המזרחי והפתיחות היחסית למערב הביאה את המנהיגים לגלות חיבה לתוצרת הגרמנית. שי ג'ינפינג שינה את הגישה הזו ב-2012 כאשר הורה לבעלי תפקידים בכירים לחזור למכוניות מתוצרת סין בלבד.

ה-L5 מגיעה במספר גרסאות, עם מרכב פתוח או סגור ומנועי V8 בנפח 4.0 ליטרים או V12 בנפח 6.0 ליטרים עם תיבת הילוכים של שמונה או שישה הילוכים בהתאמה.

מכוניות שרד. AP
היגואר הפכה למפלצת/AP

4. "הזקיף" של ג'ונסון

טוב, לא הייתם מצפים מראש הממשלה של בריטניה לנסוע במשהו שהוא לא פאר תעשיית הרכב הבריטית נכון? אז אכן, בוריס ג'ונסון, האיש שכל יום שלו הוא יום שיער רע, עושה את זה ביגואר XJ ובגרסה המגרה ביותר שלה - עם מנוע 5.0 ליטר V8 שנדרש בשל המיגון הכבד שהיא מצוידת בו. אבל למרות המיגון שיעיל נגד ירי נשק קל, מקלעים ומטעני נפץ, היא הייתה מעורבת בשתי תאונות, הראשונה כאשר נהג המכונית עלה על מדרכה גבוהה ובפעם השנייה כאשר רכב הליווי מסוג ריינג' רובר התנגש באחורי המכונית ב-2020.

רק עשו טובה אל תספרו לו שיגואר בעצם שייכת לקונצרן הענק טאטא ההודי.

מכוניות שרד. AP
טוב ניצחתם - אתם נראים יותר מגוחך.../AP

5. הרולס-רוסיה של פוטין

לא, זו לא רולס רויס פאנטום - זו האורוס סנאט - הלימוזינה הנשיאותית של ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין נשיאה וראש ממשלתה הנצחי של רוסיה. המפלצת הזו משתרעת על פני 662 ס"מ לאורך, ורק כדי שנבין, מכירים שברולט סילבראדו? אז היא ארוכה יותר ב-30 ס"מ מהגרסה הארוכה שלו, הגובה שלה הוא 170 ס"מ והמשקל? קצת יותר מ-6 טונות. המכונית הינה פרי פיתוח רוסי עצמאי, ומי שאחראי על היציאה הזו הוא - קחו אוויר - הוא המכון המדעי המרכזי הרוסי למחקר רכב ומנועים אוטומוטיביים, שצייד אותה במנוע V8 בנפח 4.4 ליטרים שפותח בשילוב עם פורשה והנעה כפולה.

מכוניות שרד. AP
וזה מגיע גם בגרסה פתוחה ומביכה יותר/AP

אין שום מקור או פרסום מוסמך בנוגע למיגון שהיא נושאת, אבל אתם לא מגיעים למשקל שלה מבנייה קלה. למרות שמי שנוסע בה זה פוטין, כאילו, מי מספיק דביל כדי לנסות להתנקש בו, האיש יכול באותה מידה לנסוע בריקשה פתוחה. מה שכן, לקרוא למכונית של מנהיג שלא בדיוק ידוע כדמוקרט גדול "סנאט" מזמין כל כך הרבה בדיחות. לידיעת מי שרוצה לספר כמה, האוטובוס לסיביר ייצא ב-16:20, תארזו משהו חם...

מכוניות שרד. AP
גם לא בשביל מיליון דולר, מוג'יקה והחיפושית/AP

6. החיפושית של מוג'יקה

לעומת כל המכוניות המפוארות האלו, לחוסה מוג'יקה נשיא אורוגוואי לשעבר הייתה גישה שונה לגמרי לחיי השררה. מעבר לעובדה שמוג'יקה הוא טיפוס מעניין באופן כללי (אתאיסט, צמחוני, לוחם מחתרת שמאל קיצונית לשעבר שישב בכלא במשך שנים רבות) הוא היה גם נשיא יוצא דופן, כאשר סירב לגור בארמון הנשיאותי ועבר לחווה בפאתי עיר הבירה, ו-90 אחוזים ממשכורתו שעמדה על כ-12 אלף דולר הוא העביר לקידום פרויקטים חברתיים לאומיים. עד כניסתו לתפקיד וגם תוך כדי, הייתה בבעלותו חיפושית מודל 1987 שהייתה גם הסעיף היחיד בהצהרת ההון שלו. עוד בטרם הסתיימה הכהונה שלו ב-2015 פורסם ששיח ערבי הציע לו לו סכום של כמיליון דולר עבור החיפושית הזו שהפכה לסמל. הוא סירב בנימוס להצעה בטענה שהוא זקוק למכונית כדי להסיע את כלבתו בעלת שלוש הרגליים. אנחנו לא יודעים איך לאכול את זה, אבל רק רצינו שתדעו.

בהקשר של מנהיגים צנועים, ראוי לאזכור גם האפיפיור פרנציסקוס, שמחזיק ברנו 4 הוותיקה שלו.

מכוניות שרד. AP
קים (לא קרדשיאן, היותר נורמלי) והמרצדס-מאייבך S600/AP

כמעט ונכנסו

אמרנו שניקח רק שישה, אבל לא נתפזר לפני שנזכיר עוד כמה אישים בכירים בהווה ובדימוס עם מכוניות מיוחדות: שארל דה גול וה-DS על שלל גלגוליה, כולל זו שב-22 באוגוסט 1962 הוסיפה לנסוע על שלושה גלגלים בלבד אחרי ניסיון ההתנקשות בו בזכות מערכת הבולמים ההידראולית שלה.

הסולטן מברוניי, שהוא בעל אוסף המכוניות הגדול ביותר בעולם, יש אומרים שהוא כולל 7,000 כלי רכב, מתוכם 500 רולס רויסים ומתוך ה-500 האלו יש לפחות אחת מוארכת, מצופה זהב 24 קראט.

קים ג'ונג און מצפון קוריאה מתנייד במרצדס-מאייבך S600 פולמן (מהדור הקודם, מה העיניים שלכם עליו), לרוב כאשר יחידת שומרי הראש שלו רצים לצד המכונית. קיצר, הבחור אולי לא 100 אחוז בראש, אבל אחלה טעם במכוניות.

מכוניות שרד. AP
לנצ'יה פלמיניה 335 "פריזידנציאלה", נבנתה על ידי המלך פינינפארינה עבור המלכה אליזבת/AP

וכדי לסיים באמת עם משהו טוב בפה, ועם החביבה ביותר עלי - לנצ'יה פלמיניה 335 "פריזידנציאלה". ארבע חתיכות כאלו יוצרו בזמן שיא של שישה שבועות על ידי פינינפרינה לכבוד הגעתה של המלכה אליזבת לביקור באיטליה בשנת 1961. מקור השם 335 הוא מבסיס הגלגלים של המכונית שעמד על 335 ס"מ. כל ארבע המכוניות שרדו עד היום ושוחזרו על פיאט בשנת 2001, שתיים מהן מוצגות במוזיאונים באיטליה ושתיים משמשות כיום את הממשלה האיטלקית במצעדים ואירועים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully