וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: גלאי רדאר Uniden R7IL אמצעי מניעה לנהג הממהר

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 7:31

קטגוריית גלאי הרדארים נותרה די מצומצמת בשנים האחרונות מכיוון שאין באמת הרבה מוצרים שעושים עבודה טובה ובעיקר מדויקת בתחום. עם מדיניות האכיפה של משטרת התנועה הגיע הזמן שתצטיידו באחד כזה. בדקנו את ה-Uniden R7IL

uniden r7il. צילום מסך, צילום מסך
ברגע שמתרגלים - אי אפשר בלעדיו/צילום מסך, צילום מסך

אחרי שנות פופולריות לא מעטות בראשית שנות ה-2000, היצע גלאי הרדאר הצטמצם ולמעשה, ניתן לספור על יד אחת את כמות הגלאים שעלו לישראל בשנים האחרונות. הפעם בדקנו את היונידן R7iL. אם השם מוכר לכם, זה בוודאי מהטלפונים הביתיים האלחוטיים, אלו שהיו פעם והיום שייכים למוזיאון. גלאי הרדאר מספק יכולות די ייחודיות בשוק הישראלי, לרבות גילוי ב-360 מעלות. עד כה מרבית מהגלאים התמקדו בזיהוי לייזרים רק מלפנים, אבל בשנים האחרונות המשטרה השתכללה עם מכמונות מהירות המותקנות גם על גבי אופנועים שיכולים לתפוס נהגים הנוסעים במהירות מופרזת (גם ק"מ אחד מעל המהירות המותרת), גם מאחורה. בדקנו את הרדאר שמתיימר לספק את כל החבילה ולהבטיח גילוי של לייזרים עד טווח של 1.5 ק"מ.

למה בכלל צריך אותו?

מה שקורה בכביש 1, אבל לא רק שם, מצביע בפשטות על כך שמדיניות האכיפה של משטרת התנועה מוטה משיקולים כלכליים, ומתמקדת בעיקר במקומות בהם קל לתפוס נהגים במהירות מופרזת ולא נועדה רק להקטין את מספר הפצועים וההרוגים על הכביש. כאשר השיטה עובדת נגד הנהג בשרירותיות המוצא היחיד הוא להתגונן, לא כי יש עידוד לעבור על החוק, אלא כי החוק במקרה הזה לא צודק ולאכיפה אין דבר וחצי דבר עם הצלת חיים או מניעת תאונות.

uniden r7il. צילום מסך, צילום מסך
״מדיניות האכיפה של משטרת התנועה מוטה משיקולים כלכליים ואינה נועדה רק להקטין את מספר הפצועים וההרוגים על הכביש״/צילום מסך, צילום מסך

התקנה: אצל מתקין מקצועי או לבד

ביונידן חשבו על כל התרחישים, בין אם זה לנייד את הרדאר לרכב אחר, או בין אם זה למקם את הרדאר בצורה קבועה. בערכה ניתן למצוא כבלים לחיבור קבוע, מה שדורש מתקין מקצועי (אני ביצעתי את ההתקנה אצל עומר שנהב שמתמחה ברכבי יוקרה), או באמצעות מטען המתחבר לשקע המצת. החיבור הקבוע מתבצע על ידי חיבור שקע החשמל לתוך "ארון החשמל" של הרכב, והוא גם אלגנטי, כך שהחוטים עוברים דרך קורת הרכב ולא פוגע בשדה הראייה, וגם נותן ראש שקט. מהצד השני, ניתן להשתמש בשקע המצת, וזאת בעיקר כדי לנייד את הרדאר לרכבים אחרים.

עוד בוואלה!

תכירו: הניידת החדשה של משטרת התנועה

לכתבה המלאה

הרדאר מגיע עם כיסוי מבד, ושני מעמדי התקנה: אחד עם דבק של 3M, מאוד אלגנטי, והשני עם "פומפה", כזאת שנתפסת בוואקום ודבק על שמשת הרכב. התופסן האלגנטי יותר התקשה להחזיק אצלי, כשהוא צנח לדשבורד אחרי שהוא התבשל יום שלם בשמש הישראלית. התופסן ואקום, על אף היותו פחות אלגנטי, מחזיק מעמד גם בימים רותחים. מאחר שהרדאר מזהה לייזר גם מלפנים וגם מאחור, חשוב למקם אותו ממש באמצע השמשה הקדמית, על יד המראה, בצורה כזו שהחלון האחורי נמצא גם הוא באמצע. לרדאר מסך צבעוני, קטן, קומפקטי ועם בהירות מספקת כדי לצפות בצג גם ברכב קבריולט.

uniden r7il. צילום מסך, צילום מסך
עדכונים תכופים וקהילה ישראלית המעדכנת על נקודות המשטרה/צילום מסך, צילום מסך

אחת מנקודות החוזקה של הרדאר עובדת על כך שהוא נתמך על ידי קהילה ישראלית גדולה, לרבות היבואן עצמו שמעדכן מצד אחד על מיקום מצלמות, וגם על נקודות שבהם המשטרה נוהגת לבצע מארבים. כך ניתן לקבל התראות על מצלמות קיימות וגם אזהרות, וזה יתרון עצום שלא ניתן לקבלו גם לא באפליקציות הניווט הפופולריות. הדבר דורש עדכון תוכנה, וזה מתבצע על ידי היבואן בצורה תכופה ותדירה. שמחתי לגלות שיש פתרון גם למחשבי מק, כך שגם בעלי ווינדוס וגם מחשבי אפל יכולים לבצע את העדכונים.

אז איך זה באמת עובד?

מעבר להתקנה הראשונה של הרדאר, אין אפליקציה והתפעול מצד הנהג הוא אפסי, רק לנהוג ולהיות קשובים להתראות שמופעלות בעוצמה די חזקה, אך אם אתם נוהגים לשמוע מוזיקה בעוצמה, אתם עשויים לפספס את ההתראה שמוצגת גם בצורה ויזואלית. ההתראות מתחלקות ל-2: התראות ממצלמות מהירות והיתכנות של מארבי משטרה, והתראות על רדארים, שזה למעשה החלק בו הרדאר נכנס לפעולה. כשמדובר בהתראה ממצלמת מהירות (לרבות התראה על מצלמת תחבורה ציבורית), הרדאר מתזכר אם חורגים מהמהירות המותרת, וגם מציג את המרחק עד המצלמה בתצוגה מטרית.

כך זה עובד בפועל

המטרה השנייה של הרדאר היא איתור לייזרים בצורה אקטיבית, בין אם זו "דבורה" או אקדח מהירות. את זה הרדאר עושה בהצטיינות יתרה, כשהיצרן מבטיח טווח של עד 1.5 קילומטר. בפועל, כדי "להינעל" על הרכב, יש להיות במרחק של מאות מטרים בודדים מהלייזר, וטווח ההתראה שהמשתמש מקבל, הוא מספק בהחלט. הרדאר נכנס לפעולה מספר פעמים בזמן נסיעה לאילת, וסיפק התראות עוד בטרם ראיתי את הניידת. בשיטוט בקבוצות גיליתי כי לא מעט רדארים מספקים התראות שווא, אך במקרה הנוכחי של ה-Uniden, לא נתקלתי כלל בהתראות שווא, שזה חשוב.

בשורה התחתונה, האם זה שווה?

יש לציית לחוקי התנועה, תמיד, ואין הצטיידות ברדאר כזה אומרת מעודדת או מצביעה על כוונה להפר את החוקים. הרדאר מספק ביטחון נוסף וגם חושף בפניכם האם מכוון לרכבכם אקדח לייזר או שמא אתם בדרך לנקודה בה המשטרה נוהגת לבצע מארבים, לרוב עם אקדחי לייזר. בפועל, הרדאר של Uniden עומד במשימה בהצטיינות.

המחיר לא זול ועומד על 5,290 שקל, אך ברגע שמתרגלים אליו, הוא הופך לאביזר חובה ברכב, וקשה לנהוג בלעדיו. בטווח הארוך - הוא עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף ועוגמת נפש, בין אם בדוחות מהירות או גרוע מכך בצבירת נקודות, וסיכון של רישיון הנהיגה שלכם. בהתחשב בכך שייצוג של עו"ד לענייני תעבורה הוא עניין לא זול שמתחיל בכ-3,000 שקלים וצפונה בהתאם לחומרת העבירה, העסק כבר יורד יותר חלק בגרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully