וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריליה: דגמים חדשים בישראל

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 8:11

יבואנית אפריליה מחדשת את קו הדגמים שלה, עם שני אופנועים נגישי מחיר מהמותג האיטלקי וכן אופנוע הסופרספורט הבכיר של היצרנית ה-RSV4

נפתח עם שני הכלים שאמורים להנגיש את מותג אפריליה לקהלים רחבים יותר של רוכבים מאשר בעבר. הראשון בהם הוא הטואנו 660 והשני הוא גרסת הספורט שעוטה את הפירינג המלא וסכמת הצביעה השחורה-אדומה של היצרנית. שני הכלים משדרים את השפה העיצובית של הטואנו 1,100 וה-RSV4 ולא במקרה, שכן אלו ה"אחים הקטנים" של שני אופנועי הדגל של היצרנית.

אופנועים חדשים לאפריליה. אתר יצרן
ה-RS660, אופנוע ספורט בנפח ביניים/אתר יצרן

שני הכלים חולקים לא רק שלדה, אלא גם אלקטרוניקה ומנוע משותף. מדובר במנוע טווין בתצורת V ובנפח של 650 סמ"ק, למעשה מדובר בנגזרת של מנוע ה-V4 של היצרנית שנמצא ב-RSV4 וליתר דיוק בחצי הקדמי שלו. כאשר ההספק עומד על 95 כ"ס והמומנט על 6.7 קג"מ.

השלדה של שני הכלים היא אלומיניום עם המנוע שמהווה גורם נושא עומס. והיא ארוזה בין שני בולמים מתכווננים מלפנים ומאחור של קאייבה. המשקל היבש הוא 169 ק"ג.

אלקטרונית, שניהם נושאים את מערכת ה-aPRC של אפריליה, מה שאומר שהמצערת האלקטרונית מפוקחת על ידי יחידת מדידת תנועה ב-6 צירים על מנת לייצר מעטפת בטיחות בדמות בקרות משיכה, אחיזה, בקרת ווילי, בקרת שיגור ו-ABS הפעיל גם בהטייה, בחירה בין 5 מצבי רכיבה עם רגישות משתנה של המערכות האלו וקוויקשיפט להילוכים בהעלאה והורדה.

אופנועים חדשים לאפריליה. אתר יצרן
הטואנו 660 הוא האח הנייקדי של ה-RS660/אתר יצרן

ההבדלים בין הכלים לא מסתכמים בהיעדר הפירינג בטואנו 660, הוא גם בעל תנוחת רכיבה שונה, זקופה יותר, בסיס גלגלים קצר יותר במעט מה-RS והבולם הקדמי בעל מהלך של 110 במקום 120 מ"מ ב-RS. כמו כן, הטואנו יהיה זמין גם בגרסה המותאמת לרישיון A1.

המחירים עומדים על 79 אלף שקלים לטואנו העירום, שיתמודד מול כלים יפניים (Z900, MT-09) ואירופיים (דוקאטי מונסטר, KTM 890 R) ואחרים המציגים נפח גדול ממנו במחירים דומים.
המחיר ל-RS660 יעמוד על 83 אלף שקלים.

אופנועים חדשים לאפריליה. אתר יצרן
האח הקיצוני: RSV4/אתר יצרן

אפריליה RSV4

מעל שני הכלים האלו, ובאופן כללי בעולמות העילית של אופנועי הסופרספורט, נמצא גם ה-RSV4 החדש, שגם הוא הגיע לישראל. הדור החדש הוא התפתחות נוספת במי שנחשב לקיצוני בקבוצת הליטרים החזקים.

המנוע עצמו מתעדכן לעמידה בתקן יורו 5 ומוסיף סמ"קים לנפח שעומד עתה על 1,099 סמ"ק (1,077 בדור היוצא), וההספק הוא עכשיו 217 כ"ס - זה המספר שהציגה גרסת ה"פקטורי" הבכירה של הדגם הקודם, לעומת 201 בגרסה הרגילה הקודמת.

למרות שלא נעשו שינויים במבנה השלדה עצמה, המכלולים במעטפת עברו עדכונים. הזרוע האחורית למשל קלה וחזקה יותר, הפירינג שופר בהיבט האווירודינמי והוא מקבל גם את הלהיט העדכני - כנפונים קטנים בחזית, ממש כמו באופנועי המירוץ של המוטו GP. ההבטחה היא להפחתה של 11 אחוזים מהעומס על הרוכב ושיפור של 7 אחוזים בכושר ההצמדה.

אופנועים חדשים לאפריליה. אתר יצרן
אווירודינמיקה ואלקטרוניקה מתקדמת לצד תוספת סוסים לדור החדש/אתר יצרן

האלקטרוניקה עוברת ריוויזיה מקיפה עם חיישן מדידת תאוצה בשישה צירים של מרלי, והוא מקבל גם תוספת של מצבי רכיבה, שלושה למסלול ושלושה לכביש (שניים מהראשונים ואחד מהשניים ניתנים לכיול והתאמה אישית). כחלק מהחבילה הזו מגיעות גם בקרות ווילי, זינוק, מפות מנוע, קוויקשיפטר, בקרת שיוט, בקרת התרוממות הגלגל האחורי בבלימות חריפות, מגביל מהירות ואפילו פנסי הלד שמאירים כעת לתוך הפניה. כל זה מעבר לאפשרות המאוד ייחודית לו לשנות את מיקום המנוע בשלדה, זווית ההיגוי, גובה הזנב, החיבור של הזרוע האחורית ועוד.

המחיר עומד על 150 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully